11-03-2009, 7:37
Cold Air Intake, to tak naprawde dopiero pierwszy maly kroczek przy odprezaniu silnika. Nawet jesli najlepiej odizolujesz stozek od temperatury silnika, bez wzgledu czy na sucho czy mokro, pozostaje jeszcze zagadnienie kompensacji pojemnosci calego ukladu dolotowego. Czasem lepiej kosztem podniesienia temperatury powietrza, zachowac odpowiednia dlugosc dolotu np.' SAI. To jednak kwestia pomiarow i strojenia auta na hamowni, nie da sie tego z gory okreslic dla zadnego silnika. Dalej pozostaje kwestia kolektora dolotowego, caly proces spalania mieszanki, wydechu itp. Czasem wychodzi na to, ze lepiej zostawic fabryczny uklad zasilania w powietrze ( szczegolnie w przypadku Hondy dobrze dopracowany ), gdyz "Tjuningowanie" czesto konczy sie tylko na zmianie charakterystyki....dzwieku
BTW Bonio86: masz jakies wydruki z hamowni?
BTW Bonio86: masz jakies wydruki z hamowni?