Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rożne opony
#1
Witam

Ktoś się orientuje jaka jest dopuszczalna różnica między średnicami opon, na przedniej i tylnej osi ?

Chcę założyć opony, miedzy którymi różnica średnic to 0,5 % i nie wiem, czy nie będzie jakichś problemów z napędem.
Odpowiedz
#2
Wydaje mi się, że producent nie zakładał takich różnic i może mieć to wpływ na działanie podzespołów napędowych i bezpieczeństwa, które korzystają z odczytów z czujników np.: ABS.
Dlaczego chcesz zakładać różne opony?
Odpowiedz
#3
Witam takie opony mogą być założone ale tylko na obu osiach w przeciwnym wypadku komputer może wychwycić różnice w prędkości kół między przednią i tylną osią i może próbować korygować.Różnica niby niewielka i jak komputer nie wychwyci błędu to i tak mechanizm różnicowy międzyosiowy niezależnie od jego konstrukcji będzie cały czas pracował, co nawet jak nie będzie zauważalne skróci jego żywotność.Ogólnie to zaleca się opony o takich samych rozmiarach i takim samym bieżniku na całym aucie jednak jak założymy opony o różnym bieżniku między przednią a tylną osią to nic się nie stanie.
Odpowiedz
#4
Wyczytałem gdzieś w internecie o systemie napędu sh-awd stosowanym w kb1 i było tam napisane, że przełożenie tylnego i przedniego mostu są rożne.
Tylne przełożenie jest dłuższe od 1 do 4 % i centralny dyferencjał pracuje cały czas nawet jeśli mamy 4 identyczne koła i jedziemy prosto.
Źródło wydaje się wiarygodne, ponieważ artykuł był bardzo rozbudowany i porównywał różne generacje sh-awd z innymi napędami Hondy.
Więc o napęd nie ma się co martwić myślę, przy różnicy w średnicy opony rzędu 0,5 %.

A kombinuje tak, ponieważ chcę dać z tyłu opony 275, a z przodu 245, ale raczej i tak odpuszczę sobie ten pomysł.
Odpowiedz
#5
A możesz wstawić tu link do tego artykułu bo chętnie bym poczytał.Ogólnie to system musi ignorować o wiele większe różnice bo np podczas pokonywania zakrętu przednia oś jedzie po większym łuku ,do tego nierównomierne zużywanie opon czasem nawet bieżnik w osobówkach ma 8mm.A jak zejdzie trochę powietrza to też nic nie wykazuje także nic nie zauważysz ale zawsze to jakaś dodatkowa praca dla centralnego dyfra.
Odpowiedz
#6
http://youwheel.com/home/2017/05/07/acur...-analysis/, przeglądając go wcześniej na telefonie wydawał mi się dużo dłuższy, ale zawsze coś.
Odpowiedz
#7
Dzięki
Odpowiedz
#8
Świetny artykuł, chociaż wielu rzeczy nie ogarniam, bo nie mam takiej wyobraźni technicznej.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości