Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stuki w silniku
#1
Żarówka 
Witam. Ponownie proszę o pomoc. W mojej kochanej i jak do tej pory niezawodnej hondzie pojawiły się stuki w silniku. Słychać je głośno od niskich obrotów i ustają po przekroczeniu około 2500rpm. Pojawiły się nagle i pierwszego dnia myślałem że to jakaś luźna osłona, dzwięk nie był słyszalny non stop tylko czasami. Dźwięk ciężko jest namierzyć, niesie się od strony rozrządu i nie słychać dokładnie czy na górze czy z dolu (silnik słuchalismy na podnośniku)

Jeden z mechaników stwierdził że mogą być hydrauliczne popychacze, ale z tego co wiem tam jest ręczna regulacja. W silniku będę grzebał po nowym roku ale może już ktoś to miał i będę wiedział do czego odrazu zajrzeć. Możliwe że wystarczy regulacja czy raczej bardziej prawdopodobna jest panewka?

Stan oleju cały czas był pilnowany i nigdy nie spadł poniżej minimum. Auto ma gaz i zawory nie były regulowane a dopiero przeczytałem że powinny być po 45000km
Odpowiedz
#2
Regulacja zaworów co 45 000km gdy auto jeździ na benie, w momencie jak auto jeździ na gazie to powinna być regulacja co 20-30tys km w zależności od jakości instalacji.
Ile tys przejechałeś na gazie?
Jeśli zawory są rozregulowane to mogą wystąpić jeszcze objawy typu nierówne obroty na biegu jałowym, gorzej zapala.
Pierwsze co bym zrobił regulacja zaworów u gości , który wie o co chodzi.
Odpowiedz
#3
Gościa mam, dobrego ale ma czas właśnie dopiero w nowym roku. Auto na gazie zrobiło ponad 70k km ale żadnych objawów złego ustawienia luzu zaworowego nie bylo. Było kontrolowane jakos po 40-50 i było ok
Odpowiedz
#4
To za rzadko jak dla mnie.Ja robiłem regulacje po bodajże niecałych 30 tys. i był to dobry czas jak stwierdził mechanik.
Odpowiedz
#5
zdecydowanie za rzadko.. pospiesz się bo jeden zawór w aso około 300zł.. 12 szt Oczko
Odpowiedz
#6
Auto nie jeździ. Przejechałem z 100-150km od usłyszenia tego dźwięku(musiałem wrócić do domuUśmiech po nowym roku pierwsze co sprawdzę to zawory
Odpowiedz
#7
Problem rozwiązany. Zawiódł napinacz rolki rozrządu, firmy Dayco wymieniony ok 30k km temu.
Zawory wyregulowane chociaż korekty były minimalne i na większości luz był w normie
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości