Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Xenony w lampach Legend
#1
To kolejny projekt, który zostanie zrealizowany w niedługim czasie.

Założenie jest dość proste, do świateł przednich montujemy xenon, ale żeby nie było za łatwo ma się on znaleźć w soczewce, która "wkroimy" do lampy.

Trening zacząłem od zepsutej lampy z Legend Coupe RHD (tu podziękowania dla wnunia), która posłuzy mi jako egzemplarz testowy. Lampy między sedanem i coupe się różnią. Z coupe lampa jest niższa więc max co w niej upchniemy to soczewka o średnicy max. 7cm. W sedanie możemy pozwolić sobie na troszkę większą - ja wybrałem z Audi A8 o średnicy niemalże 8cm.

Soczewka dostosowana pod żarniki D2S - barwa, która wybrałem to 6000K.
Soczewki są bixenonowe więc całość zostanie tak podłączona, aby włączając światłą drogowe świeciły i xenony i normalne. Myślałem nad światłami do jazdy dziennej w miejscu, w którym seryjnie są długie (soczewki bixenon na to pozwalają), ale jest to skomplikowane o tyle, że wymaga stworzenia specjalistycznej formy i zatopienia w nich diód. Dodatkowo wymaga polerki całego klosza, który poprzez tą czynność staje się dużo słabszy na uderzenia kamieni. A więc opcja raczej zostanie wykluczona. W moim projekcie z tego względu zdecyduję się prawdopodobnie na wypolerowanie "okręgu" zgodnego z rozmiarem soczewki, aby zachować wytrzymałość klosza lampy.

Póki co rozkleiłem lampę poprzez włożenie jej do piekarnika podgrzanego na 250stopni na ok. 2 minuty - to wystarcza aby rozdzielić szkło od plastikowej obudowy.
Kolejnym krokiem było wyciągnięcie lustra świateł mijania. soczewka zostanie wkomponowana tak, że zachowa się elektryczna regulacja z kabiny. Przede mną jeszcze wiele kroków, aby finalnie powiedzieć, że się udało.

Do tematu zabieram się porządnie, a więc przyotowuję formę pod wytłoczkę na maskownićę soczewki, aby cały zestaw wyglądał jak z fabryki.

Swiatła będę ustawiał na specjalnym stelarzu, który powstał z wyciętego pasa przedniego Hondy Legend przymocowanego to pospwanej konstrukcji, która wiernie odwzorowuje wysokość zawieszenia Legend w dobrej kondycji (parametry pobrane z samochodu o przebiegu 135 tyś km)

Aby całość dobrze wykonać potrzebnych jest wiele komponentów jak dremel czy, klej do szyb i silikon, sruby, nakrętki, podkładki, stół podciśnieniowy, plastik typu HIPS itp.

Na koniec klosze lamp musimy wysłać do specjalnego zakładu, który zajmuje się polerkę szkieł. Muszą to być fachowcy bo szkło reflektorów lubi łatwo pękać.

Łatwiej mają posiadacze Acury bo klosz lampy wystarczy spolerować specjlną pastą, która jest łatwo dostępna.

Mam nadzieję, że wątek się rozwinie - za jakiś czas postaram się wzbogacić opis ilustracjami Uśmiech
v6
Odpowiedz
#2
Fajnie fajnie, jestem ciekaw calego przebiegu projektu i koncowego efektu 8-)
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#3
tia, czasem myślę sobie po co się za to brałem bo istnieją inne ważniejsze rzeczy / sprawy.

W zamyśle efektem pracy ma być look OEM - będę opowiadać, że to najbardziej luksusowa wersja JDM :mrgreen: i ma to nie wzbudzić podejrzeń Oczko
v6
Odpowiedz
#4
Brzmi nieźle i groźnie. Też nad tym myślałem jednak nie cierpię na taki nadmiar wolnego czasu - życzę powodzenia i braku niespodzianek po drodze Oczko
Może po skończonej robocie wycenisz usługę i stworzysz manufakturę ?
Odpowiedz
#5
baltom napisał(a):Może po skończonej robocie wycenisz usługę i stworzysz manufakturę ?
Świetny pomysł, jakby co ja sie pisze na przerobione JDMy 8-)
Odpowiedz
#6
Strasznie dużo przy tym paprania się. Jak wiadomo najgorszy jest ten pierwszy raz niestety.

Dziś miałem trochę czasu co zaowocowało wykrojeniem dziury pod soczewkę, a wiązało się to ze zrobieniem szablonu z kartki papieru i odrysowaniu pożądanego kształtu na odbłyśniku.

Troche się poprzymierzałem i mogę rzec, że jestem gotowy na wzięcie już lamp docelowych w obroty Uśmiech

kilka fotek.

[Obrazek: de17bcc68a7231d5m.jpg]

[Obrazek: a6dde7d96dc916c4m.jpg]

[Obrazek: d7da3caf551bdd5em.jpg]

[Obrazek: 900dcf3512e5afd9m.jpg]

[Obrazek: a14a148164068d50m.jpg]


Szczerze mówiąc nie jestem pewien czy wezmę odpowiedzialność przeróbki lamp Legend, a tym bardziej JDM z uwagi na to, że pomyłki / błędy sie mogą przytrafić a jakoś lampy od Legend nie leżą na każdym rogu ulicy :mrgreen:

Ale nie uprzedzajmy faktów. Zobaczymy co wyrzeźbię Uśmiech
v6
Odpowiedz
#7
Legend95 napisał(a):Z coupe lampa jest niższa więc max co w niej upchniemy to soczewka o średnicy max. 7cm.

Nie ma szans żeby weszła 8 cm :?: Przymierzałeś :?: docelowo chciałem zrobić angle eyes w moim Coupe ale jeśli 8 cm tam nie wejdzie to nie powalczę - sama soczewka to 55 mm a jeszcze ring i obudowa musi się zmieścić :roll:
Właściciel Hondy Legend - człowiek bez marzeń... przynajmniej tych motoryzacyjnych Oczko
Odpowiedz
#8
Zmierzę to jeszcze dokładnie. Ta soczewka, która próbnie włożyłem mieści się na styk w lampach z Coupe więc gdybym miał coś z tego robić to na pewno musiałoby mieć to mniejszą średnicę.

Ring to rozumiem...,ale o jakiej obudowie jest mowa? Maskownica? Masz jakiś plan na jej wykonanie?

Na razie poległem na konstruowaniu stołu podciśnieniowego. Ten wynalazek teoretycznie ma mi pomóc zrobić idealne maskownice. Gdybym miał tylko więcej czasu na to wszystko to już pewnie bym mógł pokazać zdjęcia z finalizacji projektu.

Sam będziesz motać te soczewki?
v6
Odpowiedz
#9
Mam lampy już rozklejone i tak się zastanawiam, i dumam nad czymś takim....

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.allegro.pl/item691145371_soczewka_xenon_projektor_bixenon_plus_ringi_ccfl.html">http://www.allegro.pl/item691145371_soc ... _ccfl.html</a><!-- m -->

niby pójście na łatwiznę w porównaniu z Twoim projektem ale wydaje mi się że efekt nie byłby najgorszy... 8-) szczególnie że mam lampy JDM z gładkim szkłem :twisted: niestety - wieści od Ciebie bardzo mnie zmartwiły... niektóre bardziej dokładne źródła podają średnicę całości z zestawu nawet na 82mm... Przed decyzją chyba będę musiał się wybrać na przymiarkę do Zabrza...
Poza tym jak zwykle wszystko rozbija się o $$
Właściciel Hondy Legend - człowiek bez marzeń... przynajmniej tych motoryzacyjnych Oczko
Odpowiedz
#10
Zestaw spoko - nie przekonują mnie ringi, ale to kwestia gustu. Nie kupiłem gotowego zestawu bo najczęściej są to komponenty niskiej jakości - a w szczególności soczewki, o których powłokę można mieć obawy.

Skompletuj sobie zestaw z dobrych części, a będziesz mieć spokój na długo.
Problem z soczewką to jej prawidłowe zamocowanie w lampie, uszczelnienie i dorobienie estetycznych maskownic. Reszta to betka Oczko

Narazie o nie mam się czym pochwalić, projekt został rozdmuchany, a póki co wszystko się kurzy w garażu, ale liczę, że w końcu uda mi się znaleźć choć chwilę na to wszystko.

Moimz zdaniem soczewka 80mm średnicy jest ciut za duża do lamp coupe, niby się wszystko mieści, ale jak widzisz na fotach potem powstają problemy z jej zamocowaniem bo niestety trzeba wyciąć więcej z odbłyśnika, a tym samym pomniejszamy sobie powierzchnie stabilnego montażu soczewki.

Ogólnie to da się to upchnąć.

jak będziesz rozmawiać z gościem w Zabrzu to zapytaj się go czy zna magika, który zmieni oznaczenia lampy w taki sposób, aby znaki kodowe oznaczały xenon - będziesz mieć spokój ze smerfami.

Jak będziesz w Zabrzu to daj znać, może się zgadamy jakoś na mieście.
v6
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości