Liczba postów: 57
Liczba wątków: 8
Dołączył: May 2017
Reputacja:
2
Miejscowość: Namysłów
Witam
Ktoś się orientuje jaka jest dopuszczalna różnica między średnicami opon, na przedniej i tylnej osi ?
Chcę założyć opony, miedzy którymi różnica średnic to 0,5 % i nie wiem, czy nie będzie jakichś problemów z napędem.
Liczba postów: 3,411
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jun 2009
Reputacja:
52
Miejscowość: Łódź
Wydaje mi się, że producent nie zakładał takich różnic i może mieć to wpływ na działanie podzespołów napędowych i bezpieczeństwa, które korzystają z odczytów z czujników np.: ABS.
Dlaczego chcesz zakładać różne opony?
Liczba postów: 42
Liczba wątków: 3
Dołączył: Nov 2017
Reputacja:
4
Miejscowość: Olecko
Witam takie opony mogą być założone ale tylko na obu osiach w przeciwnym wypadku komputer może wychwycić różnice w prędkości kół między przednią i tylną osią i może próbować korygować.Różnica niby niewielka i jak komputer nie wychwyci błędu to i tak mechanizm różnicowy międzyosiowy niezależnie od jego konstrukcji będzie cały czas pracował, co nawet jak nie będzie zauważalne skróci jego żywotność.Ogólnie to zaleca się opony o takich samych rozmiarach i takim samym bieżniku na całym aucie jednak jak założymy opony o różnym bieżniku między przednią a tylną osią to nic się nie stanie.
Liczba postów: 57
Liczba wątków: 8
Dołączył: May 2017
Reputacja:
2
Miejscowość: Namysłów
01-22-2018, 9:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-22-2018, 9:44 przez sikormen94.)
Wyczytałem gdzieś w internecie o systemie napędu sh-awd stosowanym w kb1 i było tam napisane, że przełożenie tylnego i przedniego mostu są rożne.
Tylne przełożenie jest dłuższe od 1 do 4 % i centralny dyferencjał pracuje cały czas nawet jeśli mamy 4 identyczne koła i jedziemy prosto.
Źródło wydaje się wiarygodne, ponieważ artykuł był bardzo rozbudowany i porównywał różne generacje sh-awd z innymi napędami Hondy.
Więc o napęd nie ma się co martwić myślę, przy różnicy w średnicy opony rzędu 0,5 %.
A kombinuje tak, ponieważ chcę dać z tyłu opony 275, a z przodu 245, ale raczej i tak odpuszczę sobie ten pomysł.
Liczba postów: 42
Liczba wątków: 3
Dołączył: Nov 2017
Reputacja:
4
Miejscowość: Olecko
A możesz wstawić tu link do tego artykułu bo chętnie bym poczytał.Ogólnie to system musi ignorować o wiele większe różnice bo np podczas pokonywania zakrętu przednia oś jedzie po większym łuku ,do tego nierównomierne zużywanie opon czasem nawet bieżnik w osobówkach ma 8mm.A jak zejdzie trochę powietrza to też nic nie wykazuje także nic nie zauważysz ale zawsze to jakaś dodatkowa praca dla centralnego dyfra.
Liczba postów: 39
Liczba wątków: 8
Dołączył: Jan 2017
Reputacja:
1
Miejscowość: GA
Świetny artykuł, chociaż wielu rzeczy nie ogarniam, bo nie mam takiej wyobraźni technicznej.