Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Legend Coupe 2G / wymiana wahacza - prawy góra przód
#1
Pokrótce opisuję wymianę górnego przedniego prawego wahacza.
Niestety zapomniałem o foto-story w trakcie roboty Smutny

Powodem wymiany był luz na przegubie kulistym.

Najtrudniejszy dostęp jest do 1 z 2 nakrętek mocujących wahacz

od góry. Tą bliżej kabiny da się odkręcić przy użyciu klucza

wykorbionego, po uprzednim odkręceniu i odsunięciu wspornika

mocującego wiazki przewodów wychodzących z komory silnika w

stronę kabiny.

Jeżeli chodzi o demontaż od strony przegubu kulistego, to nie było z tym większego

problemu. Pod działaniem ściągacza puścił szybko.

Inspekcja starego wahacza - pośrednim powodem luzu było pęknięcie mieszka osłaniającego przegub. Dostał się tam piasek, wilgoć - reszty nie trzeba dopowiadać.

Przegub wygląda na wymienialny, mocowany jest za pomocą pierścienia Seegera. Piszę że "wygląda" a nie "jest" bo nie dokonałem próby, może być jeszcze zaprasowany.

Inspekcja nowego wahacza (<!-- m --><a class="postlink" href="http://allegro.pl/item673661608_wahacz_gorny_honda_legend_91.html">http://allegro.pl/item673661608_wahacz_ ... nd_91.html</a><!-- m -->) - warto było zajrzeć pod mieszek przegubu bo oakzało się, że jest tam minimalna ilość smaru. Musiałem dodać trochę smaru do przegubów, co by niedługo nie powtarzać wymiany.


Montaż nowego wahacza - jak zasłyszałem najlepiej skręcać wahacz pod obciążeniem, mówię tu o mocowaniu stożkowym przegubu kulistego. Wtym celu wystarczy trochę podeprzeć i podnieść podnośnikiem resztę zawieszenia.

Zdaję sobię sprawę, że nie opisałem całego procesu, tylko jego najważniejsze momenty.
W razie pytań służę pomocą.
Odpowiedz
#2
simkonrad napisał(a):Przegub wygląda na wymienialny, mocowany jest za pomocą pierścienia Seegera. Piszę że "wygląda" a nie "jest" bo nie dokonałem próby, może być jeszcze zaprasowany.
Jest zabezpieczony tylko pierścieniem, wymiana bezproblemowa.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości