Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Legen KB1 vs Accord VII 2.4 vs konkurencja - dynamika
#1
Witam!
Skoro to dział ogólny to się rozpiszę jako nowy i ciekawy wszystkiego co dotyczy KB!

Na wstępie chciałbym zaznaczyć że nie jestem jeszcze posiadaczem Hondy Legend KB1. Nie mniej jednak chciałbym co nie co się o niej dowiedzieć i mam nadzieję że pisząc ten post i pytając być może o niektóre niewygodne rzeczy (szczególnie dla zagorzałych i bezkrytycznych miłośników modelu) nikomu się nie narażę bo pytam czysto informacyjnie bez złośliwości.

 Obecnie jestem na etapie rozważania co wybrać w zamian za mojego wysłużonego już Accorda CG9 (1999r, 2.0 l, 147 KM) z którym po blisko 10 latach stosunkowo bezawaryjnej współpracy pasowałoby się już rozstać. Dotychczas głównymi faworytami jako następcy obecnego Accorda były sedany: Accord VII gen. po lifcie 2.4 manual, najlepiej w wersji Type S i Mazda 6 MPS. Obydwie wersje, to jest Type S i MPS wybrane głównie ze względu na walory wizualne (chodź wiadomo że w MPSie 260 koni robi wrażenie) ale po prostu w tych pakietach te dwa auta podobają mi się najbardziej. Skoncentrowałem się również na latach 2006-2007 gdyż obydwa auta były w tych latach produkowane więc nie są to nówki ale jak miałbym wybierać nowszą skodę , renaulta, citroena czy alfę o VW już nie wspominając to już wolę starszego Japończyka. Takie moje zdanie – wolno mi. Po dłuższych rozważaniach Mazda nieco odeszła na dalszy plan a jej miejsce zajął Legend KB1. KB1 to wersja Legenda do której wzdychałem od momentu jak pierwszy raz go zobaczyłem jednak wcześniej był poza zasięgiem finansowym. Obecnie obserwując rynek stwierdzam że znaleźć zadbanego Type S’a nie jest łatwo. Egzemplarze z polskiego salonu praktycznie nie występują więc zostaję import a tu pojawia się problem z wiarygodnym sprawdzeniem historii gdyż ASO Honda do dnia dzisiejszego nie ma centralnej bazy danych więc o egzemplarzach z zagranicy (poza akcjami serwisowymi) niewiele się można dowiedzieć co jest zresztą żenujące w 21 wieku. Pozostaje liczyć że ktoś kto przebywa za granicą może coś popytać ale to trwa zbyt długo (w ten sposób zdmuchnięto mi z przed nosa rokującą nadzieję sztukę Type S’a – za długo trwało czekanie na info od znajomego który przebywał w Niemczech) lub kupno na ryzyk fizyk. Tak więc gdy już trafi się w miarę rokująca sztuka Accorda Type S’a to dość szybko znika z oferty bo jest autem poszukiwanym a po ewentualnym zakupie i opłaceniu akcyzy jej cena tak rośnie że zacząłem się zastanawiać czy nie lepiej dołożyć parę tysiaków i szarpnąć się na kipiącego komfortem Legenda KB1, zresztą produkowanego w tych samych latach co interesujący mnie Accord i Mazda. Dodatkowo trafia się sporo egzemplarzy z polskiego salonu co pozwala na uzyskanie jakichś informacji na temat historii tych szt. No i Legend ma to coś co mnie w tym aucie urzeka, nietuzinkowość i wygląd na który wręcz choruje, jest rewelacyjny!!! (to moja prywatna opinia).

I tak oto na dzień dzisiejszy „w konkursie na moje przyszłe wozidło” zostały Accord i Legend. Mazda gdzieś tam po głowie chodzi ale jako awaryjniak - gdyby ktoś po znajomości naraił mi jakiś sprawdzony egzemplarz - dlatego koncentruje się na którejś z Hond.

Ponieważ o Legendzie wiem znacznie mniej niż o Accordzie zacząłem studiować różnego rodzaju fora i artykuły dotyczące tego wozu. I tu dochodzę do tego co w temacie. A mianowicie na jednym z forów gdzie temat dotyczył Legenda KB1 pewien uczestnik napisał coś takiego w odniesieniu do dynamiki Legenda – to nie jest cytat a jedynie kontekst jego wypowiedzi:
Ów człowiek napisał że sam myśli o zmianie auta właśnie na Legenda ale po przeczytaniu różnych opinii i obejrzeniu filmików porównawczych na Youtube’ie nieco zwątpił bo stwierdził że Legend w kwestii przyspieszenia i dynamiki dostaje „baty” od teoretycznie słabszych aut. Myślę że forumowicz miał na myśli auta seryjne a nie jakieś tuningowane i w tym kontekście ja piszę tego posta.

Przyznam że zainteresowała mnie ta wypowiedź i ocena prawie 300-tu konnego auta więc sam zacząłem się nad tym zastanawiać, chodź wcześniej jakoś nie zwracałem na to uwagi. I pierwsze co mnie interesuje to to jak Accord VII 2.4 manual wypada na tle Legenda pod względem dynamiki? Według tego co w papierach to oczywiście Legend jest mocniejszy i żwawiej się zbiera. Ale to co na papierze to jedno a to co w praktyce to drugie. Bo np. takie coś:

https://www.youtube.com/watch?v=wgSkyjMmaZ8

Nie wiem czy ten Accord z filmiku był specjalnie podkręcony do startów na „kresce”, no ale dla Legenda wygląda to nieciekawie. Oczywiście nie traktuje Youtuba jako wiarygodnego źródła informacji na ten temat jednak w czasach wszechobecnych kamer jest to jakiś punkt odniesienia. Oczywiście próbowałem co nie co poszukać na ten temat na tym forum i najciekawszą wypowiedź znalazłem tutaj:

http://honda-legend.pl/showthread.php?ti...t=dynamika

gdzie kolega-forumowicz robertg77 bardzo fajnie opisał swoje wrażania z przesiadki z Accorda 2.4 na KB1 z uwzględnieniem opisu dynamiki w porównaniu do Accorda 2.4

Dlatego tu pytanie do innych osób (im więcej opinii tym lepiej) które miały, bądź okazyjnie porównawczo jeździły Accordem VII 2.4 w manualu i Legendem KB1, jak oceniacie dynamikę obydwu aut? Czy daje się wyraźnie w Legendzie odczuć przewagę mocy nad Accordem czy - tak jak zostało to opisane we wspomnianym linku - jednak duża masa KB1 i pancerny ale jednak nieco zacofany i powolny (jak oceniają niektórzy) jak na ówczesne czasy 5-cio biegowy automat muli trochę deklarowane na papierze parametry silnika? Niestety, jeździłem tylko Acco 2.4 więc porównania do KB1 nie mam.

Ale co jak co, porównanie z Acco pozostaje w hondowskiej rodzinie więc co by nie było to idzie to znieść. Jak zatem wygląda porównanie do konkurencji z poza marki? Przeglądając różnego rodzaju dyskusje w Internecie natknąłem się na bardzo skrajne oceny KB1. Od całkowicie negatywnych w stylu: „Porażka producenta. Potężny prawie 300 konny silnik dławiący się przy próbie gwałtownego wciśnięcia gazu. Aso nie stwierdziło usterki”. Po te całkowicie bezkrytyczne, wielbiące wręcz KB1. Dlatego też ciekawi mnie jak to właściwie wygląda, bo oglądając średnio wiarygodnego Youtub’a i przeglądając papierowe dane Legend sprawia wrażenie ociężałego kloca. I tu proszę o wyrozumiałość, bez forumowego linczu, w stylu „co ty możesz wiedzieć jak tym nie jechałeś”, bo od razu przyznaję się bez bicia że wymienionymi niżej autami z silnikami powyżej dwóch litrów nie jechałem więc moja wiedza opiera się tylko i wyłącznie na papierowej (dane techniczne) teorii i dlatego zwracam się w tym temacie do tych którzy może mieli okazję w praktyce porównać. A do porównania brałem seryjne wozidła popularnych marek, produkowane w tych samych latach co KB1, o zbliżonej pojemność (3.0l-3.5l), podobnej mocy i parametrach, będące niby to konkurencją dla KB1. I tak np. po kolei można wymienić:

1/ Audi A6 C6
-benzyna 3.2 FSI 255KM manual Quattro (3.0 TFSI 290KM pojawił się dopiero w 2008 r. ale tu już turbo robi robotę na tle Legenda),
-diesel 3.0 TDI 225KM, lub od 2006r. 233KM (wersja 240KM od 2008r.)

2/ BMW seria 5 (E60)
-trzylitrowe benzyniaki jak: 530i w wersjach 258KM, 231KM, 272KM i 535i - 306 KM (tutaj też turbo robi swoje)
-trzylitrowe diesle jak: 530d w wersji 218KM, 231KM, 235KM i 535d – 272KM, 286KM

3/Mercedes klasy E (W211):
-benzyniaki - 3.0 231KM, 3.5 V6 272KM,
-diesle – 3.0 V6 208KM, 3.0 V6 224KM,

4/Lexus GS III: benzyniaki – 3.5 307KM, GS300 249KM.

To oczywiście przykładowe ,najpopularniejsze chyba, wybrane wg wspomnianych kryteriów, modele. Niemniej jednak na papierach z danymi technicznymi w wielu przypadkach wygląda to tak jak by ten koleś, który pisał o filmikach z Youtub’a gdzie Legend dostawał „baty”, miał nieco racji co do dynamiki Legenda bo jak jego parametry na papierze (podkreślam to jeszcze raz – na papierze) nie są takie same jak u konkurencji to w zasadzie gorsze (mam tu na myśli przyspieszenia do setki bo czasy z elastycznością ciężko wyszukać) i to niezależnie od wybranej opcji skrzyni biegów i rodzaju napędu u konkurentów. I tak wygląda to na papierze a jak jest w praktyce? Czy rzeczywiście daje się odczuć ociężałość masy Legenda bo konkurencja na ogół jest nieco lżejsze (ale nieznacznie). Oczywiście gdyby KB1 porównać do A8 czy serii 7 z tamtych lat to już wypadnie lepiej bo przy A8 i serii 7 masa już spora ale ja tu koncentruje się na odpowiednikach Legenda. No właśnie, koncentrujemy się na odpowiednikach KB1 więc często spotykane tłumaczenie że Legend to ciężka limuzyna nie jest usprawiedliwieniem – konkurencja też projektowała swoje auta z myślą że mają być limuzynami.

Zbliżając się do końca tej epopei chciałbym wyjaśnić jedną rzecz. Co niektórzy po przeczytaniu tej lektury mogą pomyśleć że mają do czynienia z młodzikiem który myśli tylko o ściganiu. No więc od razu wyjaśniam że tak nie jest. Jestem żonkosiem z nie najmniejszym już stażem i tatuśkiem więc nie w głowie mi świrowanie. Pytam ze zwykłej ciekawości, bo fakt ze Legend ma jedną z większych pojemności i mocy w tym porównaniu i że, [według powtarzających się w różnych źródłach (w tym i dostępnych na tym forum)] jest bardzo paliwożerny sprawia że analizując jego parametry czuję delikatny niesmaczek - że przy takiej paliwożerności powinien zamiatać konkurencją w kwestii dynamiki a wydaje się że tak nie jest. Oczywiście nie zraża mnie to do tak ładnego auta i nadal jest faworytem w moich poszukiwaniach bo ma to być wóz do przemieszczania rodziny z punktu A do punktu B, ale jest delikatny niesmaczek co do opinii o dynamice tego auta. Po prostu jako miłośnik marki chciałbym żeby Legend był „naj”. Ale najważniejsze żeby nie odstawał za bardzo od konkurentów.

Więc gdyby komuś zechciało się przeczytać ten przedługaśny post i podzielić doświadczeniem/wrażeniami z jazdy innym wozidłem tej klasy jak i Accordem (VII 2.4 manual) to chętnie poczytam i przypomnę że chodzi o wrażenia związane z dynamiką auta nie komfortem. A dynamika to nie tylko (chodź również ale zupełnie nieprzydatny na co dzień) zryw 0-100 km/h ale także elastyczność, zdolność do zbierania się po redukcji, tempo redukcji (w automacie) czy tez tempo i zdolność do dobijania w okolice większych prędkości. Myślę że każdy kto myśli o zakupie Legenda KB1 chętnie poczyta ewentualne wypowiedzi. Owszem, przeglądając niniejszy forum natrafiałem na pojedyncze wzmianki nawiązujące do dynamiki Legenda (jeżeli było więcej to w opcji szukaj nie udało mi się tego wyłapać, albo nie radzę sobie jeszcze z poruszaniem się tutaj) ale gdyby udało się to pomieścić w jednym temacie, jednej „pigułce” to myślę że każdy kto myśli o przesiadce na KB1 chętnie poczyta – ja również Duży uśmiech .

No chyba że moderator wywali ten temat i wyśle mnie na forum gdzie piszą epopeje bo fakt, trochę mnie poniosło Duży uśmiech .

Pozdrawiam!
 
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Legen KB1 vs Accord VII 2.4 vs konkurencja - dynamika - przez Roni0127 - 05-21-2018, 7:51

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości