Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Błąd co oznacza PILNE
#11
(07-26-2018, 5:13 )Makukrak napisał(a): Musialbym kuknac u siebie, czy mi bledy ABS-u zostaly w pamieci, bo tez mam 99 i robilem czujnik jak przywiozlem auto. Wydaje mi sie,ze samo odpiecie aku powinno pomoc, manual mowi o wyciagnieciu bezpiecznika BACK UP RADIO 7.5A pod maska na 10 sek.

Dobrze mówisz, jest też cała procedura resetowania abs, ze zworką pionów z obd i wciskaniem hamulca - dość skomplikowane Podejrzany ale da radę ogarnąć.
Co do czujnika knock sensor - sprawa zagadka, moja ka7 np. Nie ma ale za to ten sam silnik w specyfikacji usdm już ma... zorientowałem się po podłączeniu ecu z usdm - wywaliło mi błędy.


Coś znalazłem - nie moje, tylko kopia tekstu z jakiego Forym acury z USA prwdopodobnie z tl ale zasada dzialania raczej analogiczna:

Aby skasować kody ABS, należy zrobić zwore na pinach 4 i 9 na złączu OBD określonymi w instrukcji serwisowej jako "uziemienie linię SCS". Włączenie zapłonu z tą zworką spowoduje, że kody zaczną migać na desce rozdzielczejrozdzielczej - zdecydowanie sprawdź kody, aby dowiedzieć się, dlaczego wywala te błędy!

Aby zresetować układ ABS:

- Uziemić linię SCS
- Nacisnąć pedał hamulca i przytrzymać
- Włącz zapłon
- Lampka ABS zgaśnie. Zwolnij pedał hamulca.
- Światło ABS zapali się. Naciśnij pedał hamulca.
- Lampka ABS zgaśnie. Zwolnij pedał hamulca.

Światło ABS powinno migać i gasnąć. Jeśli miga dwa razy i pozostaje zapalona - podczas procesu usuwania wykryto kod problemu.

Aby zresetować TCS

1) Naciśnij pedał hamulca postojowego z otwartym obwodem SCS. Przytrzymaj wciśnięty pedał podczas całej procedury czyszczenia DTC.
2) Naciśnij i przytrzymaj przełącznik TCS, a następnie przekręć kluczyk w stacyjce do pozycji ON bez uruchamiania silnika.
3) Przytrzymaj przełącznik TCS przez 4 sekundy, a następnie wyłącz zapłon.
4) W ciągu 6 sekund włącz zapłon ponownie na co najmniej 4 sekundy, następnie zwolnij przełącznik TCS i obserwuj wskaźnik TCS.
5) Po kilku sekundach wskaźnik TCS zaświeci się po miganiu, wskazując, że kod DTC został skasowany. Jeśli wskaźnik miga wielokrotnie, powtórz kroki od 1 do 4.
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#12
Ok Jeżeli chodzi o ABS to nie mam obd chyba!  Więc co zewrzeć ?
Odpowiedz
#13
(07-26-2018, 6:37 )Rzymek napisał(a): Ok Jeżeli chodzi o ABS to nie mam obd chyba!  Więc co zewrzeć ?

Po 96' wszysgko ma obd, ka9 mur beton, nawet c32a po 96 czyli c32a6 ma obdII

Na 99% obd masz pod popielniczką.

Trzymam kciuki, powodzenia.
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#14
Ka9 ma na 100% OBD pod zapalniczką.
Odpowiedz
#15
No i tu w połowie masz rację ! Ma ale od 99 w górę ! Mój akurat nie ma ! Pod popielniczką mam tylko dziurę i nic więcej. Chyba że gdzieś w tej dziurze szukać ?
Odpowiedz
#16
(07-26-2018, 16:31 )Rzymek napisał(a): No i tu w połowie masz rację ! Ma ale od 99 w górę ! Mój akurat nie ma ?

Co raz to niespodzianka Szczęśliwy kasuj przez odpięcie masy aku, lub tak jak pisał a Maku, nic lepszego nie wymyślimy chyba że ktoś ma soft i złącze ABSu.
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#17
Ten ABS to mi jakoś strasznie nie przeszkadza bo normalnie jak jeżdżę, to ani kontrolną ABS ani TCS się nie świecą. Zarówno jedno jak i drugie działają bezproblemowo. Poprostu błędy są jako zapamiętane i tyle. Bardziej wkurza mnie check ! Ale chyba zrzucę kolektor i podmienie te czujniki o ile są. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomóc. Może jeszcze w między czasie coś się uda ustalić. Auto poza tym, że zapala się check nie ma żadnych innych objawów.
Odpowiedz
#18
Nawet jak czujnik spalania stukowego jest wywalony, to auto moze chodzic ok, dopoki samo zjawisko nie wystapi, wiec jak paliwo jest w porzadku, sklad mieszanki tez, to nie bedzie to wyczuwalne. Czujnik spalania stukowego wplywa praktycznie tylko na kat wyprzedzenia zaplonu, bo tym mozna sie odratowac od spalania stukowego.
Odpowiedz
#19
(07-26-2018, 17:05 )Makukrak napisał(a): Nawet jak czujnik spalania stukowego jest wywalony, to auto moze chodzic ok, dopoki samo zjawisko nie wystapi, wiec jak paliwo jest w porzadku, sklad mieszanki tez, to nie bedzie to wyczuwalne. Czujnik spalania stukowego wplywa praktycznie tylko na kat wyprzedzenia zaplonu, bo tym mozna sie odratowac od spalania stukowego.

Jezeli wywala błąd 23 tzn. Że nie widzi tego co ECU powienień widzieć, gdzieś jest przerwa w ukladzie knock sensora. Auto jednak będzie ścigać ok tak jak pisze Maku do czasu aż nie wlejesz jakiejś beznyny 87 czy 92 czy też sama mieszanka nie będzie zbyt uboga na tyle by zacząć się spalać detonacyjnie (będzie to słychać) bliźniacze jednostki w ka7/8 szły w edm bez tego i jakoś jeżdżą - wydaje mi się że montowano czujniki na rynkach gdzie była ogólnodostępna benzyna o niższej liczbie oktanowej, lpg nie masz co się przejmować bo ma 100oktanów, więc tu jest duża rezerwa.
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#20
Mądrych to aż miło posłuchać Oczko Fajnie super jeszcze raz wielkie dzięki. ! Cała akcja zaczęła się po wymianie uszczelek pokryw zaworów, i wymianie świec ze zwykłych na irydowe. Wiem ,że raczej to zwykły zbieg okoliczności.. I czasami lampka zapala się po 3-10 km od startu , a czasami i 500 wzwyż się nie zapala. Sytuacja wygląda tak ,że wystarczy ,że zgaszę silnik i kontrolka gaśnie ! I później tak jak wcześniej napisałem raz kilka a czasami kilkaset kilometrów się nie świeci.
Objawów zero , powtarzalność raczej przypadkowa.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości