Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z LPG - ciekawy problem
#11
Mapa od nowa nie była robiona. Wiecie co problem może być w zasadzie w zupełnie innej rzeczy, oczywiście miałem zamiar to zrobić (co może mieć wpływ), jednak nie odpowiednia kolejność.  Zawstydzony

Chodzi o to, że gdzies podcieka mi olej, ostatnio coraz bardziej. Do wymiany na pewno są uszczelki pod pokrywami zaworów.
Dodatkowo świece są zalane olejem, a zaznacze, że jak założyłem i wiadomo, były świeże, nie zalane, jeżdziło się ok około miesiąca.

Zatem teraz niweluje wycieki i powracamy do tematu z powrotem, chyba że temat się rozwiąże.
Duży uśmiech
Odpowiedz
#12
Panowie, Haneczka wyjechała od mechanika, który wymieniał uszczelki pod pokrywami zaworów + jakieś oringi przy krućcach, bo były wycieki jeszcze jakieś związane z płynem chłodniczym. W każdym razie świece i gniazda świec zostały wyczyszczone a po wymianie uszczelek kompletów olej już się nie dostaje i nie zalewa świec, jak było wcześniej.

Jednak to nie pomogło. Prąd jest na świecach, ale co z tego jak da się odczuć jakby wtryski nie podawały odpowiedniej ilości gazu, i przy wciśnięciu mocniej pedału pyrcha.

Stawiam na wtryskiwacze - i najpierw sprawdzę ponownie z gazownikiem czy to one, podmieniając na nowe. Uśmiech
Niedługo dam znać jak wygląda sprawa! Uśmiech

Na pewno będzie niedługo gdyż wkrótce udaje się na urlop do Węgier, więc auto musi być sprawne Uśmiech
Odpowiedz
#13
caly czas krazysz wkolo teorii wymieniania wszystkiego pokolei a nadal nie zdiagnozowales przyczyny, a już troche siana na to ci poszło
prawdopodobnie masz nieprawidłowe gazu, które wynikają... no właśnie z czego?
żeby zlikwidować problem musisz znaleźć przyczynę sprawdzając wszystko pokolei, nie snując teorie o iskrach wtryskach reduktorach i innych cudach
w innym watku napisales ze masz spadki cisnienia, spadki ciśnień to dobry trop jeśli chodzi o przerywanie, nie rozumiem dlaczego ty
bezpodstawnie 'stawiasz na wtryskiwacze'
w odrębnym wątku piszesz ze chcesz wymieniać reduktor, tylko który?
czy reduktory są spięte ze sobą dla kompensacji ciśnień? (jeśli nie są to... o zgrozo jak to ma działać)
sprawdziles prozaiczne przyczyny czemu mozesz mieć spadki?
droznosc filtrow cieklej/lotnej?
drożność T lub Y między reduktorami po stronie zasilania?
sprawdziles drozność elektrozaworu przy reduktorach ?
odłączenie 1 z reduktorów odczyt ciśnienia, pozniej analogiczny test z użyciem drugiego?
wiesz ze cisnienie na reduktorach się reguluje i ocenę spadków dokonuje dopiero po ich wyrównaniu?

masz przed sobą 2 scenariusze
1. wejdz na accordklubpolska tam jest pooooooootężna baza polecanych warsztatów lpg, wybierz kogoś specjalizującego się w brc (z mojej perspektywy to są masakryczne instalacje jeśli chodzi o serwis), dobry fachowiec o wiedzy przynajmniej takiej jak moja (a geniuszem nie jestem) bez problemu znajdzie i usunie przyczynę

2. chcesz szukać usterki sam, ok tylko nie baw się w zgaduj zgadula, tylko pierwszorzędnie kup interfejs, znajdź soft i wtedy słuchaj wskazówek, rób print screeny kiedy potrzeba, a znajdziesz przyczynę na pewno i wymienisz/naprawisz tylko ten element układanki, który należy ruszyć unikając wymiany połowy instalacji na chybił-trafił

z góry wybacz mi dosadność tego posta, ale większość tego co zostało tu jak dotąd napisane jest w przypadku twojego problemu bezwartościowe i niekonkretne, a ty musisz sie poprostu zająć konkretami Oczko
Odpowiedz
#14
Cytat:prawdopodobnie masz nieprawidłowe gazu,
Nie rozumiem, chyba jakaś literówka, proszę o porawienie...


Cytat:żeby zlikwidować problem musisz znaleźć przyczynę sprawdzając wszystko pokolei, nie snując teorie o iskrach wtryskach reduktorach i innych cudach
tak to prawda, robię to za pomocą mechaników, elektryków, gazowników, serwisów itd. Sam nie jestem w stanie sprawdzić wszystkiego - niestety.

Cytat:w innym watku napisales ze masz spadki cisnienia, spadki ciśnień to dobry trop jeśli chodzi o przerywanie, nie rozumiem dlaczego ty 
bezpodstawnie 'stawiasz na wtryskiwacze'
Spadki ciśnienia to twierdzenie jednego z gazowników, który sprawdzał mi instalacje, a ten wniosek płynie z jego komputera gazowego (niby).
Co do wtryskiwaczy to to jeden z kolejnych elementów do sprawdzenia :Uśmiech niestety nie udało mi się jeszcze tego sprawdzić...


Cytat:w odrębnym wątku piszesz ze chcesz wymieniać reduktor, tylko który?
czy reduktory są spięte ze sobą dla kompensacji ciśnień? (jeśli nie są to... o zgrozo jak to ma działać)
Nie pisze ze chce wymieniac reduktor. Reduktory są dwa i zostały sprawdzone, ponoć to nie one są winowajcami tej sytuacji. Oczywiście aż tak młode nie są, jednak gazownik mi powiedział, że to nie one sprawiają że się dzieje tak jak się dzieje.

Cytat:sprawdziles prozaiczne przyczyny czemu mozesz mieć spadki?
droznosc filtrow cieklej/lotnej?
drożność T lub Y między reduktorami po stronie zasilania?
sprawdziles drozność elektrozaworu przy reduktorach ?
odłączenie 1 z reduktorów odczyt ciśnienia, pozniej analogiczny test z użyciem drugiego?
Tego Ci nie powiem, bo nie ja to sprawdzałem. Wiesz możesz mnie uznać za amatora, ale stary, trochę pojeździłem po tych cudakach, wysłuchałem się, zapłaciłem za opinie, a nikt za bardzo mi nie pomógł (jeszcze). Staram się po kolei wykluczać różne rzeczy no ale do tej pory dalej nie działa jak i nie działało.

Cytat:wiesz ze cisnienie na reduktorach się reguluje i ocenę spadków dokonuje dopiero po ich wyrównaniu?
Calkiem możliwe... brak mi wiedzy


Ogolnie to rzeczywiscie masz racje, odnosnie tego ze szukac przyczyny, jednak nie - nie chce robic tego sam, tylko za pomoca osob madrzejszych. Nie wiem czy nie latwiej i szybciej bylo by teraz np. zakupic 6 nowych lub regenerowanych wtryskiwaczy i po prostu je podmienic i zobaczyc czy jest lepiej czy nie. Uśmiech
Odpowiedz
#15
A jak delikatnie dodajesz gazu to rusza, zmienia biegi normalnie i bez szarpnięć ? Czy objawy potrafią zanikać jeśli silnik się dobrze rozgrzeje ?
Odpowiedz
#16
(11-06-2018, 3:01 )rrrobson napisał(a): A jak delikatnie dodajesz gazu to rusza, zmienia biegi normalnie i bez szarpnięć ? Czy objawy potrafią zanikać jeśli silnik się dobrze rozgrzeje ?

Jak delikatnie dodaję gazu to auto się normalnie rozpędza i normalnie zmienia biegi, bez szarpnięć.
Wszystko wtedy jakby było ok. Problem pojawia się tylko wtedy kiedy kopne w pedał.
I wogóle nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły, zawsze dzieje się to w tych samych warunkach, po dodaniu gazu na maksa.

Ogólnie na benzynie jak dam pedał na maksa to zmienia bieg na maksymalnie niższy i auto zwiększając moc się rozpędza (łopatologicznie).
Ale na gazie jak dam pedał na maksa to jakby pyrcha i nie ma mocy i nie przyspiesza, biegi próbuje zmieniać, ale auto stoi w miejscu praktycznie.
Odpowiedz
#17
lpg to bardzo prosty układ
ze wszystkim ci pomozemy i napiszemy co i jak, ale musisz zacząć od kupna interfejsu Uśmiech nie ma się czego bać!
Odpowiedz
#18
(11-06-2018, 20:48 )frajcik napisał(a): lpg to bardzo prosty układ
ze wszystkim ci pomozemy i napiszemy co i jak, ale musisz zacząć od kupna interfejsu Uśmiech nie ma się czego bać!

u mnie brak OBDII. Jaki interfejs proponujesz?
Odpowiedz
#19
Interfejs do twojego gazu, nie do auta. Ja tez nie mialem OBD,ale poprzez sterownik gazu mozna sie duzo dowiedziec o czasach wtrysku, korektach, podcisnieniu w kolektorze, spadkach cisnienia na reduktorze etc. TO juz powinno wystarczyc,zeby zdiagnozowac.
Odpowiedz
#20
Witam, A ja mam zgoła inny problem, lecz też z lpg może ktoś coś wie. Auto przedwczoraj na parkingu zagrzalo mi sie doszło do prawie czerwonej kreski, zgasiłem. i po chwili z auta zeszła temperatura, i już wszystko wróciło do normy do dzisiaj. lecz po tamtej przygodzie auto potrzebuje dużo większego czasu niż przedtem aby przełączyć się na gaz. sprawdzałem płyn chłodniczy nie ubyło. co może być przyczyną?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości