Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CRX EE8 VTEC 1990
#1
Szukałem przez sześć lat czarnego EE8 w jak najlepszym stanie (marzenie z czasów szkolnych), żadne ulepy powypadkowe ani szpacheloty nie wchodziły w grę dlatego tak długo to trwało. ED9 absolutnie bym nie kupił bo liczy się dla mnie tylko topowy model (wygląda inaczej na zewnątrz i w środku, poprawione prowadzenie, większe hamulce no i najważniejsze pod maską pierwszy VTEC).
Nie chciałem już bawić się w renowacje i szpachlowanie, priorytetem był stan blacharski.

w 2018 roku udało się dorwać kolekcjonerski stan od pierwszego właściciela ze Szwajcarii, fabryczna blacha wszędzie, przebieg 150 tyś (w dniu zakupu), fabryczne tarcze hamulcowe, fabryczne klocki tylne, fabryczna konserwacja podwozia, fabryczny układ wydechowy z katalizatorem,  fabryczna skóra na fotelach, boczkach drzwi i kierownicy, fabryczna farba na pokrywie zaworów, śruby z fabrycznymi znacznikami pokazujące co nie było nigdy odkręcane (wszystkie tuleje i sworznie z fabryki), itp rzeczy, po prostu w tych czasach unikat na skalę Europy.



model: CRX EE8 1990r (produkowano w latach 89-92r)
silnik: B16A1, 1.6 16V(R4) DOHC VTEC 150KM (pierwsza seria silników Hondy ze zmiennymi fazami rozrządu)
wydech: fabryczny cały układ z katalizatorem
dolot: fabryczny
koła: fabryczne 14"
zawieszenie: amory seria + sprężyny obniżające bardzo delikatnie (po pierwszym właścicielu)
osiągi: 0-100 ~7.2s, v max ~230km/h (licznikowe 240)

Ostatnio w majówkę zrobiłem nim ~4.600km i było rewelacyjnie!

auto spala przy 130-140km/h 6.6-7L/100km (obroty 4300-4600rpm), ogólnie w trasie jedzie się bardzo wygodnie jak na CRX, to zupełnie inne auto w porównaniu do ulepionych pierdzących civiców i crxów którymi miałem okazję jechać (sam miałem kiedyś civic 5 gen i crx ed9). Fabryczny układ wydechowy jest bardzo cichy.

Samochód nie ma służyć jako eksponat do stania żeby kiedyś na nim zarobić, za pieniądze nie da się kupić niektórych rzeczy a te rzeczy to są piękne chwile i piękne wspomnienia (włącz fullHD) -> https://www.youtube.com/watch?v=NO76mXY45DQ



kilka fotek:
[Obrazek: 201af3f8e2cac729.jpg]

[Obrazek: 3078c1f4593d29d1.jpg]

[Obrazek: 6386758008b2a873.jpg]

[Obrazek: 10b199a49023dfc4.jpg]

[Obrazek: 526ba6c57958a8d0.jpg]

[Obrazek: a95c32111e02797c.jpg]
Odpowiedz
#2
przepiękna sztuka. jak widzę komorę silnika to aż miło popatrzeć. Sam posiadam EE9 ale nie jestem w stanie choćbym nie wiem co robił porównać czy zbliżyć stanu to twojej. Gratuluje wytrwałości w poszukiwaniu właściwego egzemplarza.
KA9 04' + EE9 91'
Odpowiedz
#3
Szacun i zazdraszczam Oczko
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości