Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Temperatura silnika przy upale jak dziś
#10
termostat wymieniony, a ja wciąż mam ambiwaletne odczucia. Nie wiem na ile wcześniej nie zwracałem uwagi na ruchy wskaźnika ale teraz widzę, że wskaźnik się porusza. Normalnie jest 2-3mm poniżej połowy skali. Temperatura płynu wg czytnika przez OBD wynosi wtedy 90-100 stopni (90 to w zasadzie toczenie się luzem). Ale w górach przy temperaturze zewnętrznej 30 stopni, 4 osoby, bagaż, włączona klima i temperatura jest wtedy 103-107 stopni (połowa skali). Po ostrym podjeździe słychać załączony drugi wiatrak i temperatura rośnie ponad 110 stopni i jest wtedy załączony drugi wiatrak (słychać go). Drugi wiatrak wg danych z Acury powinien się włączyć przy 105 stopniach Celsjusza.
Trochę się boje robić próbę zmęczeniową i dalej cisnąć, bo boję się przegrzania. Co ciekawe gdy mocniej włączę klime temperatura na stałe robić się wyższa (koło 105 stopni).
I teraz nie wiem czy ja jestem przewrażliwiony, czy jednak coś jest nie tak. Jak jeżdżę Chevroletem Blazerem czy Chryslerem PT Cruiserem to wskaźnik stoi jak przymurowany lub drgnie max 1-2mm, a nie wędruje sobie nawet 7mm. Czy ktoś ma jakieś pomysły co i jak sprawdzić żeby wiedzieć czy wszystko jest OK? Może trzeba płukać chłodnicę? U mechanika samochód w ciepły dzień stał 3h na wolnych obrotach i się nie grzał. W płynie nie ma też śladu gazu czyli uszczelka OK.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Temperatura silnika przy upale jak dziś - przez Reddwarf - 08-20-2018, 3:20

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości