08-22-2018, 6:52
(08-22-2018, 3:09 )Damianos1200 napisał(a):(08-21-2018, 5:52 )Reddwarf napisał(a):(08-21-2018, 4:11 )Damianos1200 napisał(a):(08-20-2018, 3:20 )Reddwarf napisał(a): termostat wymieniony, a ja wciąż mam ambiwaletne odczucia. Nie wiem na ile wcześniej nie zwracałem uwagi na ruchy wskaźnika ale teraz widzę, że wskaźnik się porusza. Normalnie jest 2-3mm poniżej połowy skali. Temperatura płynu wg czytnika przez OBD wynosi wtedy 90-100 stopni (90 to w zasadzie toczenie się luzem). Ale w górach przy temperaturze zewnętrznej 30 stopni, 4 osoby, bagaż, włączona klima i temperatura jest wtedy 103-107 stopni (połowa skali). Po ostrym podjeździe słychać załączony drugi wiatrak i temperatura rośnie ponad 110 stopni i jest wtedy załączony drugi wiatrak (słychać go). Drugi wiatrak wg danych z Acury powinien się włączyć przy 105 stopniach Celsjusza.
Trochę się boje robić próbę zmęczeniową i dalej cisnąć, bo boję się przegrzania. Co ciekawe gdy mocniej włączę klime temperatura na stałe robić się wyższa (koło 105 stopni).
I teraz nie wiem czy ja jestem przewrażliwiony, czy jednak coś jest nie tak. Jak jeżdżę Chevroletem Blazerem czy Chryslerem PT Cruiserem to wskaźnik stoi jak przymurowany lub drgnie max 1-2mm, a nie wędruje sobie nawet 7mm. Czy ktoś ma jakieś pomysły co i jak sprawdzić żeby wiedzieć czy wszystko jest OK? Może trzeba płukać chłodnicę? U mechanika samochód w ciepły dzień stał 3h na wolnych obrotach i się nie grzał. W płynie nie ma też śladu gazu czyli uszczelka OK.
powiem ci, że jak u siebie załącze klimatyzacje to uruchamiają się 2 wiatraki jeden wolniej drugi trochę szybciej. Wcześniej pracował tylko 1 i przy włączonej klimie przy 30 stopniach wskaźnik systematycznie rósł, jak wyłączałem na chwile temperatura opadała. W tej chwili, wskazówka jest na normalnym poziomie i nawet nie drgnie. Dodatkowo sprawdzałeś czy między chłodnicami nie ma gdzieś syfu ??
Pracują oba wiatraki. Na razie plan jest taki: wymyć chłodnice z zewnątrz, wymienić korek i wypłukać od środka. I zobaczymy.
Może to tez początek końca uszczelki pod głowicą.
ja bardziej obstawiam koniec chłodnicy ew. pompy wody lub korka niż uszczelkę pod głowicą
Pompa Aisin już idzie. Korek też. Chłodnicę wyczyścimy z zewnątrz i zobaczymy przepływy w środku.