Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AUTOMAT Vademecum użytkownika
#11
od siebie dodałbym:

-pamiętać, że skrzynia nie osiąga temperatury pracy tak szykbo jak silnik (czyli np 2,5km( bo po tylu mam wskazówkę w normie)
-unikać w ruchu trybu P-przykład-gdy ktoś/coś wjedzie nam w D..ę zarazem w tym samym momencie dziękujemy skrzyni za współpracę
-wersje hamerykańskie i niektóre EU nie lubią wysokich prędkości autostradowych przez dłuższy czas jazdy.
-wymiana oleju powoduje destrukcje skrzyni tylko w przypadkach kiedy skrzynia jest bardzo zapuszczona(podobna zasada jak w silnikach/mostach), inaczej wychodzi na dobre-stwierdzenie dot. skrzyń MPYA.
-w mieście, gdy wiem, że raczej nie pojadę szybciej niż 70km/h poruszam się na D3-ogranicza się pracę na biegach 4-5. W korku poruszam się na 1-unikamy zmian 1-3.
-przy wzniesieniach, parkując samochód, zaciągnij ręczny-auto się ustabilizuje, potem wrzuć P. Unikniesz naprężenia na skrzynię jakie wywołuje obciążenie przy parkowaniu na wzniesieniach, w skrajnych przypadkach takie niewłaściwe manewry kończą się zakleszczeniem biegu.

Dziwię, się, że do aut z AT nie daje się takiej mikro książeczki, coś w rodzaju skróconego poradnika, który opisuje co jest BE. Ale o to chodzi... Uśmiech
v6
Odpowiedz
#12
Podłączę się pod temat jeśli można,
czy nadmiar oleju w AT wpływa na pracę skrzyni, chodzi mi o poziom wskazywany na bagnecie?
Pozdrawiam
Odpowiedz
#13
zarówno nadmiar jak i niedomiar źle wpływają na pracę podzespołów
HLKA9'96 -> HLKA9'99
Odpowiedz
#14
Panowie, wydaje mi sie, że moje pytanie pasuje do działu Vademecum.
Jak sprawdzić skrzynię przy oględzinach? Do czego służą biegi 1, 2, D3, D4 i w jakich warunkach się na nich poruszać?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości