Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DRL czyli światła do jazdy dziennej
#1
Pomysł wziął się z durnego (dla jednych) przepisu jeżdzenia na światłach przez cały rok, sprawę w Acurze rozwiązałem już jakiś czas temu i do dziś sprawuje się świetnie. Pora na srebrną. Chcę zrobić DRL nie ruszając lamp przednich oraz chcę uniknąć doczepiania modnych świateł do jazdy dziennej na ledach. Wymyśliłem, że zrobię światła do jazdy dziennej z oryginalnych halogenów. Wszystko juz mam, ale pytanie do tych co to lubia kabelkologię. Założenie. Światła DRL czyli wyłączają się przy włączeniu pozycyjnych(łatwe to zrobienia), ale ponadto w dalszym ciągu chcę ich używać jako przeciwmgielnych gdy zajdzie potrzeba, czyli mają być sterowane przyciskiem. Jest mi ktoś zrobić zarys schematu, takiego, aby zrobić to fachowo?
v6
Odpowiedz
#2
ok, inaczej.

znacie może kogoś kto sprzedaje lub może wykonać PWM obniżające napięcie płynące do żarówek? Patent taki jak w hamerykańcach - długie świecą na półgwizdka co daje w istocie DRL.
v6
Odpowiedz
#3
Światła przeciwmgielne mają swoje przeznaczenie, mam nadzieję że przemyślałeś swoją decyzję ponieważ przeciwmgielne nie są światłami dziennymi (niejeden zapłacił mandat za taką jazdę). Pozdrawiam
Odpowiedz
#4
(09-01-2014, 23:50 )kala40 napisał(a): Światła przeciwmgielne mają swoje przeznaczenie, mam nadzieję że przemyślałeś swoją decyzję ponieważ przeciwmgielne nie są światłami dziennymi (niejeden zapłacił mandat za taką jazdę). Pozdrawiam

Kala czytaj ze zrozuminiem.
Marcin chce przerobić światła długie.
Za kolegą Ahamanem: http://www.dzienne.eu/
Może pomoże.
Odpowiedz
#5
Czytam czytam, jak spojrzysz post wyżej to Legend95 pisał że chce zrobić DRL z oryginalnych halogenów których chce nadal używać jako przeciwmgielnych.
Ta sama kwestia dotyczy świateł długich, z tego co pamiętam to chodzi o rozproszenie wiązki światła. Niejeden magik właśnie w taki sposób jeździ i oślepia innych, dlatego uważam że do jazdy na światłach DRL powinno się używać tylko i wyłącznie oryginalnych modułów. A tak w ogóle to po co kombinować, skoro samochód oryginalnie nie jest wyposażony w takie światła to dać sobie z tym spokój. To co się obecnie dzieje na polskich drogach to jakaś paranoja, ludzie zakładają na swoje samochody wszystko co tylko się da i myślą że zaoszczędzą na akumulatorze albo na żarówkach ha ha. Wszystko w tym kraju podobnie funkcjonuje, dlatego zachód się z nas śmieje.
Odpowiedz
#6
http://allegro.pl/show_item.php?item=4535769431
Odpowiedz
#7
(09-04-2014, 20:44 )wlodek napisał(a): http://allegro.pl/show_item.php?item=4535769431

To jest ogłoszenie firmy, której link podałem w poprzednim poście.
Odpowiedz
#8
A jak sprawę rozwiązałeś w Acurze? Są foty gdzies na forum? Chetnie bym podpatrzyl,jeslu moge..
Ludzie zejdźcie z drogi... Uśmiech
Odpowiedz
#9
a czy Legend występował w wersji na rynek Kanadyjski? bo tylko na tamten rynek szły Prelude, Accordy i pewnie jeszcze inne wynalazki które w opcji miały oryginalny DRL (ale tylko niektóre to miały, więcej nie miało niż miało)
Działa na zasadzie że długie świeca w połowie mocy po włączeniu zapłonu, po włączeniu świateł pozycyjnych/mijania DRL gaśnie i świeca normalne światła - czyli wszystko zgodnie z przepisami.
Mozna na tym smigac przez cały rok, pod warunkiem że na kloszach lamp widnieje napis DRL Oczko "no ale panie policjancie przecież lampy ktoś mógł wymienic bo auto stare a światła mam oryginalne, patrz pan do kabiny nawet kontrolka DRL jest" i powinno sie udać Duży uśmiech

moduł montowali ten sam w rożnych hondach czyli taka puszka (osobiście wyszarpywałem z kanadyjki):
[Obrazek: file.php?id=41965]

[Obrazek: file.php?id=41964]

i kontrolka do tego jest na desce, działa na zasadzie że jak sie spali żarówka od długich albo coś nie łączy to sie zapala kontrolka i DRL nie działa
[Obrazek: 2_zpsce164356.jpg]


Sam zakładałem u siebie i polecam bo bajer jest rewelacyjny no i OEM,
zalety:
- nie trzeba pamiętać o światłach
- niskie zużycie energii
- wszystkie żaróweczki od podświetlania przycisków, od panelu CC we wnętrzu nie palą się i nie nagrzewają bezcelowo w dzień
- OEM lans i wygoda Duży uśmiech


Podczas działania DRL jarzy się kontrolka długich, wiemy wtedy że DRL świeci, widać ją w dzień
[Obrazek: 4_zps8bbb0f80.jpg]

a gdy mrugniemy długimi to świeci normalnie
[Obrazek: 5_zpse0dcefce.jpg]


[Obrazek: WP_20140921_005_zps22127175.jpg]

[Obrazek: WP_20140921_008_zpsf8952a93.jpg]

acha jeśli chcemy coś dłubać na włączonym zapłonie i nie chcemy żeby DRL świecił bo np mamy kiepski akumulator to przed włączeniem zapłonu zaciągamy ręczny wtedy DRL nie świeci az do momentu opuszczenia ręcznego (po ponownym zaciągnięciu ręcznego DRL nie gaśnie)
Odpowiedz
#10
Bajer. Ciekawe dlaczego moja Acura tego nie ma?
Ludzie zejdźcie z drogi... Uśmiech
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości