Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stale Świecąca kontrolka VSA I błędy towarzyszące CMBS i ACC poradnik jak skasować
#1
Sposób na usunięcie błędu stale świecącej się kontrolki VSA. (Błąd P84-01) błąd logiczny czujnika ciśnienia w układzie hamulcowym znajdującego się wewnątrz pompy ABS.
Objawem jest stale świecąca  żółta trójkątna kontrolka VSA po prawej stronie u góry wskaźników,
Brak reakcji na przycisk VSA, oraz błędy towarzyszące w układach ACC, CMBS wszystkie uporczywie powracające nawet jeżeli skaner nie pokazuje błędów w układzie ABS poza wspomnianym P84-01.
Błędy powracają po przejechaniu około 50 metrów i sygnalizowane są na żółto poniżej wskaźników.
 
Działa we wszystkich pojazdach marki honda wyprodukowanych po 2004 roku posiadających złącze 16 pionowe DLC.
Potrzebujemy około 5 cm przewodu w celu zwarcia odpowiednich pionów złącza DLC.
Forum nie przyjmuje .jpg ani .gif więc opis pionów DLC musisz wygooglowac samodzielnie


Zaczynamy.

Najpierw skasujemy błędy w układzie ABS.

W tym celu zawieramy piny 4 i  9 naszym kabelkiem. Zworkę zostawiamy.
Wciskamy pedał stop i trzymamy wyciśnięty 
Przekręcamy stacyjkę w pozycję 2 (kontrolki świecą ale nie uruchamiamy silnika)
Obserwujemy kontrolkę ABS którą teraz się świeci wraz z innymi kontrolkami i  tylko na niej się skupiamy.
Kiedy kontrolka ABS zgaśnie puszczamy pedał hamulca nożnego 
Kontrolka ABS powinna po chwili załączyć się ponownie
Ponownie wciskamy padał hamulca i trzymamy go do momentu zgaśnięcia kontrolki ABS
Po jej wygaśnięciu puszczamy padał hamulca a  kontrolka ABS powinna mignąć dwukrotnie co oznacza ze błędy w układzie ABS zostały skasowane
Usuwamy naszą zworkę.


Pierwszy etap mamy za sobą


Teraz skasujemy błędy w układzie VSA I dokonamy nastawy podstawowe.

W tym celu zawieramy pin 9 z masą np. Blacha  na obudowie złącza diagnostycznego do którego jest ono przymocowane.
Stacyjka wyłączona
Przekręcamy w drugą pozycję i obserwujemy kontrolkę ABS
Gdy kontrolka ABS zaśnie wciskamy przycisk VSA i  puszczamy go
Kontrolka ponownie się zaświeci 
Znowu wciskamy przycisk VSA i puszczamy go
Jeżeli poprawnie wykonałeś procedurę kontrolka VSA mignie dwukrotnie i powinna zgasnąć.
Wyłączamy stacyjkę usuwamy zworkę 

Jeżeli nie mamy innych awarii w układzie hamulcowym kontrolka nie powinna powracać. Sposób sprawdziłem u mnie i działa. Pokazuje również na dolnym wyświetlaczu kody występujących błędów ale to tylko jako ciekawostka.
Jeżeli kontrolka VSA zgasła to cieszę się razem z Tobą,  nie zapomnij dodać punktu reputacji.
Dziękuję pozdrawiam Piotr
Odpowiedz
#2
Miałem dokładnie te same objawy. Komputery za 20K nie dawały rady usunąć tych błędów, a wystarczyło 5cm drutu i konkretna wiedza. Dodam, że nawet błąd "pop-up" mi ta procedura wykasowała.
Dziękuę
Odpowiedz
#3
Cześć
Miałeś problem z naboje skutkujący pojawianiem się komunikatu Pop-up i zastosowanie którejś z tych metod to wykasowało?
Której?
Dzięki
Odpowiedz
#4
Cześć, a co w sytuacji kiedy nie ma pinów w tych pozycjach? Coś mogę źle liczyć czy ta wersja po prostu nie pozwala na taką ingerencję serwisową?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości