Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Co to za cykanie?
#11
(12-06-2018, 4:41 )sikormen94 napisał(a): Typowy dźwięk klepania zaworów, zawory do regulacji.

Wtryski mają bardziej "zdecydowany" dźwięk, to klepanie jest takie "leniwe", nie wiem jak to lepiej okreśić.

Odkręć korek od oleju, zobaczysz, że dzwięk będzie dobiegał spod korka i się nasili.

16000 km po regulacji i już zawory?
Chyba, że nie regulowali albo złe nastawy.
Odpowiedz
#12
Tykanie jest dosyć rzadkie, brzmi jakby jeden albo 2 zawory miały za duży luz, napewno nie wszystkie,
Może poprostu zostały pominięte przy regulacji, albo gwinty przekręcone, rózne rzeczy się zdarzają.
Nic innego w tym silniku takich dźwięków nie wydaje.
Odpowiedz
#13
Jutro będę u gazownika, zobaczymy co powie. Przy 234 tys. km robiłem pełny serwis wszystkie możliwe płyny, rozrząd i regulacje zaworów w serwisie polecanym na forum w Chorzowie u Rękusa.  Poszukałem na youtube tego cykania i znalazłem niestety ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=AXObT7qEOMU Niestety bo to dokładnie ten sam dźwięk co u mnie. 
Jutro dam znać co gazownik powiedział ale coś czuje ze zawory są do regulacji. 
BTW zna ktoś kogoś na śląsku co ogarnąłby temat? 
BTW2 może głupie pytanie ale czy mogę na tym cykaniu zrobić jeszcze kilkaset km?? Zanim to ktoś ogarnie?
Odpowiedz
#14
Ja bym sie cieszył, że to tylko regulacja.

Dźwięk pojawił się nagle, czy się rownomiernie nasiał ?
Jak się pojawił z dnia na dzień, to ryzykowne jeździć.
Odpowiedz
#15
Gazownik stwierdził że to zawory cykają. Więc na moją prośbę je wyregulowano w ww serwisie (choć przy tym przebiegu od ostatniego ustawiania stwierdzili ze to nie ma sensu) Regulacja luzów zaworowych zrobiona. Cykanie nie ustało. Ww warsztat mówi że silnik pracuje poprawnie. Nie wiem co sądzić? Jechać do ASO?
Odpowiedz
#16
Witam.
Po wielu dniach udało się rozwiązać problem. Otóż nie były to zawory, nie były to też wtryski. Jadąc samochodem zaczęła migać kontrolka check engine = wypadający zapłon. Po podłączeniu pod kompa - wypadanie zapłonu na 2 cylindrze - dodam że cykanie nadal było. Pierwsze podejrzenie - cewka/świeca. Cewka zamieniona między 2 a 5 cylindrem, test i nadal wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Dzwonie do w/w warsztatu - diagnoza silnik do roboty bo Panie przecież tu jest instalacja gazowa. Stwierdziłem że podmienię jeszcze świece. Zabieram się za wykręcanie świecy z 5 cylindra i co? Świeca lata sobie luźno - praktycznie nie wkręcona. Przy okazji uszkodziła cewkę. Na szczęście udało się ją dokręcić - tak jak jeszcze 2 inne (ale luz był minimalny). Po skręceniu wszystkiego i wymianie uszkodzonej cewki - cisza! Żadnego cykania/pykania/stłukania żadnego wypadania zapłonu! Pytanie do Was, czy świece mogły się same wykręcić? Czy przy regulacji zaworów - trzeba wykręcać świece?
Odpowiedz
#17
Jeżeli były za słabo wkręcone to mogły się "wykręcić". To ciesz się ,że gwintów w gniazdach nie zniszczyło.
Odpowiedz
#18
Szok....
Odpowiedz
#19
Porażka.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości