Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czujniki
#1
Witam.
Od jakiegoś czasu mam niezbyt przyjemny problem.
Po przejechaniu ponad 1km pojawia się zamiennie komunikat o czujniku AFS lub o konieczności sprawdzenia systemu poziomu oleju.
Bardzo rzadko przychodzą oba komunikaty.
Zacząłem od sprawdzenia napięcia podczas pracy silnika - niestety było dużo poniżej 14V.
Został zregenerowany alternator, który podobno był już na ostatnich nogach.
Po tej akcji zostały wykasowane wszystkie błędy, a powyższe informację w nieregularnych odstępach czasu wciąż przychodzą.
Czy to rzeczywiście jest oznaka "kończących się" czujników, czy może pierwszy symptom "umierania" akumulatora?
A może jeszcze coś innego?
Odpowiedz
#2
A jaka jest kondycja akumulatora?
Robiłeś test obciążeniowy?
Czujniki się nie "kończą" stopniowo albo działają albo nie.
Odpowiedz
#3
Nie wiem jak to sprawdzić. Aku na wyłączonym silniku po godzinie od jazdy ma 12,6V. Prawdopodobnie ma już ok. 4 lat i pewnie dostał trochę w kość, przez gorsze ładowanie umierającego alternatora.
Jak to działa, czy czujniki połączone są jak np. urządzenia sieciowe i są odpytywane przez komp co jakiś czas, czy wszystkie czujniki, każdy osobno, podłączone są do kompa i sprawdzane czy rezystancje mieszczą się w granicach normy? Na jakiej podstawie komp stwierdza usterkę czujnika?
Odpowiedz
#4
Aku sprawdza się specjalnym testerem, musisz podjechać do jakiegoś serwisu/puntu sprzedaży akumulatorów.
Sam wiele razy doprowadziłem aku do rozładowania lub go mocno nadwyrężyłem i wtedy bardzo często świeciło się wiele kontrolek i wyskakiwały błędy na skanerem mimo, że nic nie było uszkodzone.
Upewnij się, że aku bangla-później będziemy dalej radzić.
I tak by łatwiej naprowadzić na cel, czy aktywne światła AFS działają?
Odpowiedz
#5
Dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj rano po nocy z temp. -1 na aku było 12,4V. To chyba powolna śmierć.
Gdy AFS nie miga, światła działają jak należy.
Odpowiedz
#6
A masz zrzut błędów, które Ci wykasowano HDS-em?
Odpowiedz
#7
Nie, zrzutu nie mam. Na pewno było zbyt niskie napięcie w układzie. Po reanimacji alternatora już ten błąd się nie pojawił.
Odpowiedz
#8
(11-26-2018, 19:44 )AWIK napisał(a): Nie, zrzutu nie mam. Na pewno było zbyt niskie napięcie w układzie. Po reanimacji alternatora już ten błąd się nie pojawił.

Zatem pozostaję przy akumulatorze.
Odpowiedz
#9
Wymieniłem aku.
Jedyne co się polepszyło, to to, że komunikat o błędzie przychodzi kilka minut później...
Odpowiedz
#10
W takim razie trzeba zrobić testy funkcjonalne przy pomocy HDS-a.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości