Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KB1. Samoczynna zmiana biegów w trybie M
#51
Nie wentylator nie włącza się żeby schładzać olej w ASB ! Schładza się przy okazji włączania wiatraków przy wzroście temp. płynu chłodzącego ! Tak jak napisałem skrzynia najbardziej dostaje w dupę przy obciążeniu !! Wtedy zachodzą duże tarcia , i wtedy  skrzynia pracuje w extremalnie niekorzystnych warunkach. Przy korkach i na dodatek w gorące dni na pewno temp. Oleju będzie trochę wyższa , ale podczas stania w korku konverter nie przekazuje momentu obrotowego silnika na skrzynie. Przez co nie zachodzi proces tarcia,który znaczenie podnosi temp oleju. Poza tym temp. Oleju w skrzyni nie może być za niska ! Optymalna jest między 85-95 stopni celsjusza. Do ostrej jazdy bądź jazdy w wysokich temp. Zaznaczam jazdy nie staniu w korkach, można dokupić wentylator chłodnicy ASB lub chłodnicę z wentylatorem do ASB. Ale jeżeli chodzi o Nasze Polskie warunki i normalną eksploatację ,nie widzę większego sensu.
Odpowiedz
#52
(09-11-2021, 8:26 )Rzymek napisał(a): Nie wentylator nie włącza się żeby schładzać olej w ASB ! Schładza się przy okazji włączania wiatraków przy wzroście temp. płynu chłodzącego ! Tak jak napisałem skrzynia najbardziej dostaje w dupę przy obciążeniu !! Wtedy zachodzą duże tarcia , i wtedy  skrzynia pracuje w extremalnie niekorzystnych warunkach. Przy korkach i na dodatek w gorące dni na pewno temp. Oleju będzie trochę wyższa , ale podczas stania w korku konverter nie przekazuje momentu obrotowego silnika na skrzynie. Przez co nie zachodzi proces tarcia,który znaczenie podnosi temp oleju. Poza tym temp. Oleju w skrzyni nie może być za niska ! Optymalna jest między 85-95 stopni celsjusza. Do ostrej jazdy bądź jazdy w wysokich temp. Zaznaczam jazdy nie staniu w korkach, można dokupić wentylator chłodnicy ASB lub chłodnicę z wentylatorem do ASB. Ale jeżeli chodzi o Nasze Polskie warunki i normalną eksploatację ,nie widzę większego sensu.

No!  Duży uśmiech I to jest konkretna odpowiedź. Do mnie to tak trochę łopatologicznie trzeba  Język bo, jak niejednokrotnie wspominałem, aż takim szpecem nie jestem. Czyli sprawa jasna - w korkach wentylator chłodnicy włącza się tylko dla potrzeb schłodzenia płynu chłodzącego (olej SB korzysta na tym na zasadzie "przy okazji"). Oczywiście nadal mam wrażenie że wentylator za często się włącza no ale póki co temp. płynu chłodzącego, wg wskazówki, jest wzorowa. Niemniej jednak profilaktycznie można by chłodnice przedmuchać, może gdzieś syf się nazbierał.
Co do samej skrzyni to nie pozostaje mi nic innego jak wymienić olej przepłukując skrzynie i skombinować HDSa do monitorowania parametrów w czasie jazdy. 
Zapewne jeszcze nie raz tu o coś zapytam ale dzięki za dotychczasową pomoc i wszelkie sugestie.
Odpowiedz
#53
Witajcie. Od pewnego czasu zaobserwowałem że samochód głośniej pracuje przy włączonym biegu "D" lub "R", tzn.  jest głośniejszy dźwięk niż w porównaniu z przełożeniem na "N" lub "P", coś jakby "wycie" podczas włączonych powyższych biegów. 
Być może jestem przewrażliwiony i nigdy się nie wsłuchiwałem, a nasze skrzynie tak pracują, a może coś się dzieje niedobrego. Dodam że na bieżąco robie wymiany oleju, a w skrzyni była wymiana miesiąc temu.
Pozdrawiam
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości