Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozrząd KB1
#1
Ponieważ moja pompa wody wyzionęła ducha , jestem zmuszony wymienić rozrząd ,chociaż pasek był nie dawno wymieniany ,praktycznie nie ma żadnych oznak zużycia . Napisy nawet trochę nie powycierane . Podobno poprzednik wymienił ,ale tylko sam pasek . 
Co do mojego problemu .Poszukuje schematu ustawienia rozrządu w tym modelu . KB1 3,5 v6 Być może ktoś z was będzie w stanie mi pomoc . Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
http://www.acuralegendwiki.org/index.php...s_And_TSBs

Cylinder Head, strona 22.

co tam z pompą się działo ? ciekła ?

Sam będziesz zmieniał ?
Odpowiedz
#3
Ja tez jestem na etapie wymiany rozrządu w kb1. Jakich firm częsci najlepiej kupić ?
Odpowiedz
#4
Niestety okazało się ze to nie pompa . Poprzedni właściciel wymienił pasek rozrządu ale jego mechanik przykręcił napinacz na jedna śrubę . Drugiej brak ! Skutek głowice do naprawy . Auto zgasło na wolnych obrotach . Głowice wymontowane .Na pierwszy rzut oka na pewno dwa zawory pogięte na pierwszym bloku drugi cylinder . Jutro głowice iddą do warsztatu. Jak mam już wszystko rozebrane będę wymieniał kompletny rozrząd i pierścienie . Roboty do cholery ale trudno .
Odpowiedz
#5
(01-30-2019, 4:04 )sikormen94 napisał(a): http://www.acuralegendwiki.org/index.php...s_And_TSBs

Cylinder Head, strona 22.

co tam z pompą się działo ? ciekła ?

Sam będziesz zmieniał ?

Dzięki . Namierzylem . W sumie to nic trudnego z tym rozrządem . Chciałem się upewnić ze mam wszystko jak trzeba ,ale tak jak widzisz niestety głowice idą do remontu przez debila co nie przykręcił jak należy napinacza . Wiec jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości czy KB1Jest kolizyjny. To ja odpowiadam Jest na 100%. Silnik zgasł na wolnych obrotach już nie odpalił . Jutro się dowiem ile zaworów do wymiany . Na moje oko min.2 ale zobaczymy co powiedzą fachowcy od głowic .
Odpowiedz
#6
Jak coś w kompendium wrzuciliśmy cześć do rozrządu.
Odpowiedz
#7
To nie zupełnie tak. 
Kolizyjność ma chyba głownie dotyczyć samodzielnego zerwania się paska rozrządu lub samodzielnego uszkodzenia się elementów rozrządu (jakiegoś zblokowania) czego efektem może być to, że  np. zawory nie spotkają sie z tłokam i nie dojdzie do uszkodzenia silnika. Tutaj jednak zaszła usterka spowodowana zaniedbaniem. Poniekąd wydaje mi się , że taka "podobna" usterka jest możliwa czego efektem pewnie było by to samo. Jednak na tej podstawie nie należy chyba wszystkiego wrzucać do jednego worka.

Chodzi o to czy można tą usterkę  podciągnąć pod zwykłe zerwanie się paska rozrządu.. tj. czy efekt bedzie ten sam? Pewnie czasem tak ale nie zawsze. Przy pasku chyba dużo zależy od szczęścia i obrotów silnika. Ciekaw jestem czy ktoś tutaj miał taki przypadek (sam pasek lub zblokowanie) i najlepiej średnią wyciągnąć z co najmniej 3-5 takich Uśmiech
Odpowiedz
#8
Kolego kolizyjność to sytuacja kiedy przy zerwaniu paska łańcucha dochodzi do spotkania tłoków z zaworami, bez względu na to czy ktoś czegoś nie skręcił czy się zerwało pękło itd. Bywają silniki bez kolizyjne w których przy zerwaniu paska, łańcucha, tłoki nie spotkają się z zwaorami, nie zderzą się.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości