Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KA9 zbiór informacji - pros and cons
#1
Witam, 
Jestem nowy na forum i to mój pierwszy post. Zawsze jak chce lub kupię jakiś samochód to sprawą oczywistą dla mnie jest zainstalowanie się na odpowiednim forum tematycznym Uśmiech Bardzo cenię sobie ludzi z doświadczeniem z daną marką/modelem Uśmiech   
Przymierzam się do zakupu KA9, rok 2000, przebieg 160k, pierwszy właściciel, stan (teoretycznie) igła. Chciałem Was prosić o możliwie dużo informacji na co ew. zwrócić uwagę przy zakupie. Podobno jedyną niedziałającą rzeczą jest tempomat i nie wiadomo dlaczego. Nie wiem, czy jest to jakiś spotykany problem w tym modelu. Chciałbym też prosić o przedstawienie mi dobrych i złych stron tego modelu, jego największe bolączki i największe zalety Uśmiech Ludzie (z żoną na czele) odradzają mi zakup 19 letniego samochodu ale ja jestem zdania, że takie Hondy, to jedne z ostatnich samochodów, które tworzyli inżynierowie a nie księgowi i że dobrze utrzymany i zadbany egzemplarz będzie służył długo i bezawaryjnie przez długie lata. Będę wdzięczny za każdy odzew Uśmiech
Odpowiedz
#2
Cześć słuszna decyzja i bardzo dobre podejście. Auta ogólnie trwałe i jak dobrze utrzymane małoawaryjne.
Ogólnie wszystkie bolączki zostały opisane tu na forum więc raczej bez sensu powielać to jeszcze raz. W skrócie wycieki łączenie skrzynia wał, korozja tylne nadkola. Moja ma 410000 i dalej šmiga.
Odpowiedz
#3
Jak juz kupisz I przewieziesz Zone, to nie bedzie chciala do innego auta, no chyba ze S klasa lub stary lexus LS. Jak masz sztuke z przebiegiem 160 tys, to moze sluzyc jeszcze bardzo, bardzo dlugo. Moja pierwsza kolo 400 tys zostala sprzedana I raczej nadal jezdzi.
Odpowiedz
#4
A jak wygląda sprawa dostępności części zamiennych, czy są problemy z dostępem do jakichś? Czy tylko oryginalne czy są jakieś rozsądne zamienniki? Czy sprawą tego niedziałającego tempomatu trzeba się martwić?
Odpowiedz
#5
Dostepnosc czesci z zamiennika generalnie slaba, ale tez trwalosc czesci z ASO wzglednie wysoka. Tempomat to urzadzenie z ktorego najrzadziej korzystalem w KA8 I KA9, pewnie kwestia stylu jazdy, ale rzadko zdarzalo mi sie jechac na tempomacie dluzej niz pare km. Dopoki nie ma problemow z reszta, to akurat tempomat bym olal, natomiast naprawa moze byc kosztowna, bo moze byc uszkodzone urzadzenie sterujace, czyli dodatkowa "przepustnica".
Odpowiedz
#6
tempomat akurat nie ma dotatkowej przepustnicy, tylko od przepustnicy silnika idą dwie linki, jedna do pedału gazu a druga do gruchy podciśnieniowej

jeśli chodzi o samo ka9 to nie o tyle co stan blacharki (jest oczywiście b. ważny) to stan zawieszenia
niestety ale jeśli chodzi o tuleje gumowe bądź całe wahacze nie wspominam o amortyzatorach, jesli zawiecha będzie mocno rozklekotana może to pochłonąć dużo $$$$$

oglądaj jak każde auto + stacja diagnostyczna i badanie zawiechy

nie wiem czy marzy ci się ka9, czy poprostu stara fajna gablota
mi marzyło się i pierwsze i drugie więc mam ka8 i ka9, natomiast jeśli poprostu chciałbym porządny kawał blachy zastanowiłbym się jeszcze porządnie nad gs430 z tych lat (obejrzyj i jedno i drugie będziesz miał porównanie)
Odpowiedz
#7
Jesli jest tak jak mowisz, to ta druga przepustnica jest od TCS, czyli tej prymitywnej kontroli trakcji.
Odpowiedz
#8
Mi również marzy się stara fajna gablota. Padło na ka9 bo trafiła się sztuka z dobrego źródła w mint stanie.
Odpowiedz
#9
No to jak w stanie "mint" to kupuj, ten model w dobrym stanie odsprzeda sie pozniej, jak Ci sie nie spodoba. Jak nie chcesz, to daj namiary, to ja sie zainteresujeUśmiech
Odpowiedz
#10
Jak w dobrym stanie to warto napewno Oczko Jak strucel to mijac szeroooookim lukiem bo doprowadzenie do ladu bedzie kosztowac 2x tyle co samo auto
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości