Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cięszko otwierają sie szyby
#1
Witam. Macie też problem z otwieraniem szyb? U mnie idzie to dość opornie. Narazie posmarowałem prowadnice wazeliną, jest troszke lepij ale to jeszcze nie to co bym chciał.
Odpowiedz
#2
Aby w pełni przesmarować elementy ślizgowe w szybie musiałbyś zdjąć tapicerkę drzwi-tam znajdziesz el. trzymający szybę i się rozciągający do góry, jego budowa przypomina literę X. Dosta} si tam i pryesmaruj. Jesli nie pomoże to czeka Cię wymiana silniczka.
v6
Odpowiedz
#3
Wyczyść tą wazelinę ,przeczyść te prowadnice i nasmaruj silikonem do uszczelek w spraju .Na pewno będzie lepiej.
Odpowiedz
#4
wlodar napisał(a):Wyczyść tą wazelinę ,przeczyść te prowadnice i nasmaruj silikonem do uszczelek w spraju .Na pewno będzie lepiej.

to nie wazelina, ale specjalny smar do miejsc pracujących pod dość specyficznym obciązeniem.

Jeśli uzyjesz silikonu do uszczelek to efekt będzie krótkotrwały. Pojedź do sklepu motoryzacyjnego z prawdziwego zdarzenia i tam takie smarowidła dostaniesz. Możesz spróbować zamówić poprzez znane firmy typu CX80 - Ci to mają chyba każdy rodzaj smaru.

Jak się który z was bawił modelami RC to tam się takiego mazidła do przekladni uzywa Oczko
v6
Odpowiedz
#5
Z tymi szybami to wogóle jakoś dziwnie mam. Bo czasem podczas podnoszenia wysuwają się z prowadnic i uszczelki się podwijają.
Odpowiedz
#6
przyczyna może tkwić w wyrobionych prowadnicach czyli w manualu sekcja window running channels.
v6
Odpowiedz
#7
Ja miałem podobny problem - ale przyczyna była gdzie indziej - kumpel mi podpowiedział że u niego w Seacie tez tak było ale wystarczyło że przesmarował "ślimak" przy silniczku i wszystko wróciło do normy. Wyciągnąłem ten cały mechanizm z drzwi, odkręciłem silniczek od całej reszty i rzeczywiście - prawdopodobnie z powodu wilgoci i rzadkiego używania (bo u mnie to była tylna szyba) ta mini przekładnia ślimakowa "zalazła" takim można powidzieć gęstym na wpółtwardym "kitem" i silniczek po prostu nie miał siły żeby to ruszyć. Po przeczyszczeniu i włożeniu odrobiny świeżego smaru - silniczek śmiga jak szalony! Jest z tym co prawda troche roboty - ale da się zrobić samemu. A co do tej podwijającej się uszczelki, to jak już będziesz wkładał ten mechanizm do drzwi - to przy przykręcaniu pokombinuj z tą szyną do której przykręca się szybę - bo tam jest możliwość regulacji - niewilkiej co prawda - ale może wystarczy.
Odpowiedz
#8
hej,
u mnie to zmora z tymi szybami,
mam 92r legendII i przednie szyby , zwłaszcza od kierowcy str. czasem opornie idą , a tylna lewa wogóle przestała ,
a w moim 96r legendII przednia od kiekowcy to wydawała niepokojący odgłos podczas pracy silnika i przyczyną był ślimak Duży uśmiech , mianowicie suchy był i trzeba było posmarowac i teraz szybko i cicho chodzi.

ale za to przednia od str. pas. wyłazi z uszczelki , tzn wyciąga ją ,tak jakby podczas zamykania, posmarowałem wazeliną , ale pomogło na krótko i trzeba będzie raczej zainwestowac w jakis lepszy srodek
Odpowiedz
#9
a.bel napisał(a):ale za to przednia od str. pas. wyłazi z uszczelki , tzn wyciąga ją ,tak jakby podczas zamykania, posmarowałem wazeliną , ale pomogło na krótko i trzeba będzie raczej zainwestowac w jakis lepszy srodek

Jesli szyba wychodzi poza uszczelke to nie pomoże żadne smarowanie, trzeba zdjąc tabicerke i ustawic szybe na mocowaniach.
Odpowiedz
#10
znalazłem w sklepie motoryzacyjnym taki spray silikonowy do uszczelek i powiem ,ze pierwsza klasa ,napisane jest na nim ze ogólnie do konserwacji gumowych i plastikowych elementów ,szyba nie wyciąga więcej uszczelni i nie ustawia się pod złym kontem , polecam Uśmiech
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości