Liczba postów: 302
Liczba wątków: 24
Dołączył: Jan 2017
Reputacja:
0
Miejscowość: Czerwionka
05-06-2019, 2:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-06-2019, 2:17 przez Wsciekly13041991.)
Witam. Już powoli tracę cierpliwość do mojego samochodu. Tyle części w zawieszeniu wymienionych i nadal jakieś drgania.. raz bardziej raz mniej.. wczoraj odkryłem pewien luz tzn. podczas podniesionego koła trzymając je od góry i dołu i szarpiąc za nie wyczuwalny jest luz. Ściągnąłem koło oraz szczęki hamulcowe i wkładając śrubokręt w otwory wentylujące tarcze ruszyłem od siebie i do siebie, luz nadal wyczuwalny. Czy dobrze kombinuje, że to przegub zewnętrzny?
Mowa o przodzie a dokładnie strona pasażera.
Liczba postów: 327
Liczba wątków: 14
Dołączył: Mar 2017
Reputacja:
0
Miejscowość: Szczecin
05-06-2019, 2:21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-06-2019, 2:24 przez Rzymek.)
No raczej słabo kombinujesz :-) chodzi o przednie koło ? Bo piszesz o szczękach a one są z tyłu ! Luzu przegubu w ten sposób nie wyłapiesz ! Luz w pionie może wskazywać na wywalone łożysko piasty. Jeżeli ruszasz samą tarczą to ona sama w sobie może mieć luz bo masz zdjęte koło, a to one dociska je do piasty.
Liczba postów: 327
Liczba wątków: 14
Dołączył: Mar 2017
Reputacja:
0
Miejscowość: Szczecin
Kolejna sprawa że drgania zazwyczaj powodują przeguby wewnętrzne ,zewnętrzne raczej klekoczą jak się wysypią. A jakie to drgania i kiedy występują ?
Liczba postów: 110
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2018
Reputacja:
0
Miejscowość: Boston
05-06-2019, 2:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-06-2019, 2:32 przez rrrobson.)
Aby sprawdzić przegub wewnętrzny złap za półośkę i poruszaj góra-dół. Jeśli jest duży luz to masz winowajcę.
Koła masz wyrównoważone ? Felga nie jest podgięta lub opona nie ma guza ?
Tarcze przednie będą miały taki luz jeśli nie masz przykręconych nakrętek od koła.
Liczba postów: 302
Liczba wątków: 24
Dołączył: Jan 2017
Reputacja:
0
Miejscowość: Czerwionka
05-06-2019, 2:48
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-06-2019, 2:51 przez Wsciekly13041991.)
Koła wyważone, przekładane również tył na przód. Przy drugiej stronie pojawi czy też z tyłu nie ma tego luzu. Faktycznie może to być łożysko piasty. O tym nie pomyślałem. A co do wibracji to takie o których pisałem w innych wątkach tzn. przy przyspieszniu w zakresie obrotów plus minus 1500/2000. Ale nie zawsze to odczuwam. Raz jadę i autko super się prowadzi a raz fatalnie.
Liczba postów: 302
Liczba wątków: 24
Dołączył: Jan 2017
Reputacja:
0
Miejscowość: Czerwionka
Muszę dodać jeszcze, że coraz częściej mam następujący objaw: przy ruszaniu z miejsca ( takim bardziej żwawszym, ale bez przesady) wyskakują kontroli czerwona z wykrzyknikiem, pomarańczowy trójkąt oraz VSA ( o ile dobrze pamiętam) po opuszczeniu nogi ,, z gazu" wykrzyknik niknie, reszta zostaje. Po uruchomieniu ponownie silnika wszystko wraca do normy.
Liczba postów: 110
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2018
Reputacja:
0
Miejscowość: Boston
05-06-2019, 3:28
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-06-2019, 3:32 przez rrrobson.)
Jak wibracje występują tylko przy przyspieszaniu to może jeszcze warto sprawdzić poduszki skrzyni/silnika ?
Tylne tarcze na pewno są przykręcane. Przednie z tego co pamiętam nie są zamocowane na duże śrubki typu krzyżak. Może być tak, że jedna tarcza jest luźna (ma prawo), a druga jest przyklejona na rdzy do piasty.
Co do błędów to próbowałeś je wybłyskać jeśli usterka się pojawi ?
Liczba postów: 302
Liczba wątków: 24
Dołączył: Jan 2017
Reputacja:
0
Miejscowość: Czerwionka
Poduszki silnika sprawdzałem, skrzyni również. Tarcze były ściągane z przodu więc nie są zapieczone, obie przykrecone do piasty ( po 2 próbki na krzyżak), wszystko wyczyszczone z zalegajacej rdzy
Liczba postów: 110
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2018
Reputacja:
0
Miejscowość: Boston
05-06-2019, 3:36
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-06-2019, 3:38 przez rrrobson.)
Skoro tarcze są przykręcone no to prawdopodobnie luz będzie na łożysku.
Podnieś jeszcze przód i poruszaj jednym kołem w pionie, a potem drugim - tak dla porównania tego luzu.
Liczba postów: 302
Liczba wątków: 24
Dołączył: Jan 2017
Reputacja:
0
Miejscowość: Czerwionka
A sworzeń dolny wachacza mógł by mieć coś z tym wspólnego? W sumie i tak będę go wymieniał.. Po przemyśleniu sprawy też obstawiam łożysko. Ktoś wymieniał? Jakieś wymiary, namiary na łożysko?