Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przegub zewnętrzny?
#1
Witam. Już powoli tracę cierpliwość do mojego samochodu. Tyle części w zawieszeniu wymienionych i nadal jakieś drgania..  raz bardziej raz mniej.. wczoraj odkryłem pewien luz tzn. podczas podniesionego koła trzymając je od góry i dołu i szarpiąc za nie wyczuwalny jest luz. Ściągnąłem koło oraz szczęki hamulcowe i wkładając śrubokręt w otwory wentylujące tarcze ruszyłem od siebie  i do siebie, luz nadal wyczuwalny. Czy dobrze kombinuje, że to przegub zewnętrzny?
Mowa o przodzie a dokładnie strona pasażera.
Odpowiedz
#2
No raczej słabo kombinujesz :-) chodzi o przednie koło ? Bo piszesz o szczękach a one są z tyłu ! Luzu przegubu w ten sposób nie wyłapiesz ! Luz w pionie może wskazywać na wywalone łożysko piasty. Jeżeli ruszasz samą tarczą to ona sama w sobie może mieć luz bo masz zdjęte koło, a to one dociska je do piasty.
Odpowiedz
#3
Kolejna sprawa że drgania zazwyczaj powodują przeguby wewnętrzne ,zewnętrzne raczej klekoczą jak się wysypią. A jakie to drgania i kiedy występują ?
Odpowiedz
#4
Aby sprawdzić przegub wewnętrzny złap za półośkę i poruszaj góra-dół. Jeśli jest duży luz to masz winowajcę.

Koła masz wyrównoważone ? Felga nie jest podgięta lub opona nie ma guza ?

Tarcze przednie będą miały taki luz jeśli nie masz przykręconych nakrętek od koła.
Odpowiedz
#5
Koła wyważone, przekładane również tył na przód. Przy drugiej stronie pojawi czy też z tyłu nie ma tego luzu. Faktycznie może to być łożysko piasty. O tym nie pomyślałem. A co do wibracji to takie o których pisałem w innych wątkach tzn. przy przyspieszniu w zakresie obrotów plus minus 1500/2000. Ale nie zawsze to odczuwam. Raz jadę i autko super się prowadzi a raz fatalnie.
Odpowiedz
#6
Muszę dodać jeszcze, że coraz częściej mam następujący objaw: przy ruszaniu z miejsca ( takim bardziej żwawszym, ale bez przesady) wyskakują kontroli czerwona z wykrzyknikiem, pomarańczowy trójkąt oraz VSA ( o ile dobrze pamiętam) po opuszczeniu nogi ,, z gazu" wykrzyknik niknie, reszta zostaje. Po uruchomieniu ponownie silnika wszystko wraca do normy.
Odpowiedz
#7
Jak wibracje występują tylko przy przyspieszaniu to może jeszcze warto sprawdzić poduszki skrzyni/silnika ?

Tylne tarcze na pewno są przykręcane. Przednie z tego co pamiętam nie są zamocowane na duże śrubki typu krzyżak. Może być tak, że jedna tarcza jest luźna (ma prawo), a druga jest przyklejona na rdzy do piasty.

Co do błędów to próbowałeś je wybłyskać jeśli usterka się pojawi ?
Odpowiedz
#8
Poduszki silnika sprawdzałem, skrzyni również. Tarcze były ściągane z przodu więc nie są zapieczone, obie przykrecone do piasty ( po 2 próbki na krzyżak), wszystko wyczyszczone z zalegajacej rdzy
Odpowiedz
#9
Skoro tarcze są przykręcone no to prawdopodobnie luz będzie na łożysku.

Podnieś jeszcze przód i poruszaj jednym kołem w pionie, a potem drugim - tak dla porównania tego luzu.
Odpowiedz
#10
A sworzeń dolny wachacza mógł by mieć coś z tym wspólnego? W sumie i tak będę go wymieniał.. Po przemyśleniu sprawy też obstawiam łożysko. Ktoś wymieniał? Jakieś wymiary, namiary na łożysko?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości