Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja
#11
Oczywiscie jak to w zyciu bywa nie wszystko da sie zrobic w tak expresowym tempie jakby sie tego chcialo. Duży uśmiech Ale ze mam czym jezdzic to nie placze. Generalnie prace postepuja ale pojawilo sie troche dodatkowej pracy.

01. knock sensory
Zamontowanie knockow zmusza do zdemontowania kolektora ssacego. A ze ten siedzi na tylu srubach, kupa podcisnien itd itd to czasowo troche to zajmuje. Co prawda w planie i tak bylo wsadzenie kolektora TypeII wiec zdjecie bralismy pod uwage. Knocki umiescilismy w fabrycznie przeznaczonych miejscach ku temu celowi. Cale szczescie dorwalem knocki wraz z cala wiazka oryginalna wiec wszystko wyglada jak oryginal.

02. kolektor ssacy TypeII
No i z nim sa male niespodzianki. Cale szczescie wraz z nim przychodzi komputer TypeII bo w przeciwnym wypadku bylyby problemy z bledami. Otoz wersja EU ma recylkulator spalin a USDM nie. Wiec doszla kolejna robota polegajaca na zdemontowaniu przewodu od wydechu i eleganckim jego zamaskowaniu.

03. dyfer
Okazuje sie, ze dyfer w manualu ma nieco inna obudowe. W przypadku AT dyfer ma dluzsza obudowe w kierunku skrzyni i przy osadzeniu MT nie bedzie prawidlowo dolegac do bloku. No wiec przelozylismy dyfer - coz innego mozna bylo zrobic.

04. sprzeglo
W przypadku tej wersji tarcza jest specyficzna. Okazalo sie, ze bezwglednie jest potrzebna oryginalna tarcza. Ale, ze mam troche znajomosci to dorwalem ja w cenie zastepnika.

05. Najwiekszy problem to mocowanie poduszki skrzyni. Niestety tunel jest wykonczony innym profilem i trzeba go podmienic dla wersji MT. Ten problem dotyczy przede wszystkim wersji poliftowej gdzie AT poduszka lezy na wsporniku a nie jest mocowana do tunelu.

No i to tyle poki co. Przy okazji dorwalismy manual USDM i EU dla wlasciwego rozpoznania przewodow ktore sie nieco roznia. Kilka z nich ma inne kolory ale cale szczescie pelnia ta sama role. Poza tym TypeII czyta dane z knock sensorow to akurat 2 przewody, potem mamy dodatkowy przewod regulujacy praca skrzyni. Aby zapobiec wrzuceniu R przy 6 biegu gdy auto sie toczy do przodu elektromagnez blokuje bieg wsteczny. No i jest jeszcze jeden dodatkowy czujnik na pedale sprzegla. Zmusza on do jego wcisnienia aby odpalic auto.

Kolejna walka za 2 tygodnie. Niestety obowiazki sluzbowe nie pozwalaja mi na wieksze poswiecenie.
Odpowiedz
#12
Wiosenny postęp prac ma się dobrze - SUPER!

Stosek, jako, że mam na oku w USA kolektor T2 to czy da się obejść recyrkulator tak,aby oszukać komputer oryginalny w naszych Hondach? Mam na myśli rozwiazanie, która nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji?
v6
Odpowiedz
#13
Marcin napisał(a):Stosek, jako, że mam na oku w USA kolektor T2 to czy da się obejść recyrkulator tak,aby oszukać komputer oryginalny w naszych Hondach? Mam na myśli rozwiazanie, która nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji?

Obawiam sie Marcin, ze bedzie to ciezki problem. Moim zdaniem wywali Ci check. Dlatego jak chcesz to zrobic jak trzeba to przeloz sobie komp z tej Twojej zielonej wraz z knockami w zamian za komp ze srebrnej. Masz oba auta wiec problem z glowy. Poza tym knocki poprawia Ci spalanie.

W Twoim wypadku to najrozsadniejsza decyzja - zarazem najtansza opcja.
Odpowiedz
#14
i to już dyskwalifikuje tą modyfikację w srebrnej Hondzie Oczko

Jak mi sie trafi kolektor T2 w dobrej kasie to go kupię, Acury wiecznie nie będę użytkować, a z pewną dozą pewności jestem przekonany, że kupię kolejną Legend, ale Honde i to po lifcie i w niej ten kolektor znajdzie miejsce Oczko
v6
Odpowiedz
#15
Tak sobie postanowilem cos podlubac w ostatnia sobote. No i efektem mojej pracy jest:

01. elektryka
Dla knockow jak i czujnikow na pedalach pociaglem przewody do ECU po aucie. Dodatkowo zrobilem 2 rezerwowe jakby nie daj Bog cus wypadlo. Ale miejmy nadzieje, ze tak nie bedzie. Co do podpiecia przewodow skrzyni, a mam na mysli polozenie biegu neutralnego, czujnik cofania oraz elektromagnes dla blokady biegu wstecznego postanowilismy wykorzystac oryginalna wiazke z AT skrzyni. Jest tam sporo kabli i ta liczba powinna byc wystarczajaca.

02. zawieszenie
Poskladalem cale zawieszenie, oski itd itd. Przy okazji autko poszlo troche w dol. Wymienilem sprezyny na progresywne Elsir 45mm przod oraz 30mm tyl. Autko nabierze charakteru pozycja w klin.

03. hamulce
Jeden z przednich zaciskow mial wzery w tloczkach no a o tylnych nie mowie bo tam ten problem to standard. Majac wszystko rozebrane zaciski przeszly piaskowanie, odtluszczanie i profesjonalne malowanie. Krotko mowiac wygladaja jak nowe.

04. wnetrze
Wreszcie srodek zaczal wygladac normalnie. Mowiac krotko i tresciwie - poskladalem go do kupy. Przy okazji wymiana mieszka lewarka na nowy skorzany. Musze jeszcze nad gala pomyslec. Ta seryjna jest juz troche starta. Poszukam czegos OEM Acura.

No i to tyle. Najblizsza sobota to zlozenie kolektora ssacego Type2, wykonanie zaslepki recylkulatora oraz zamontowanie sprzegla. W niedziele skladamy skrzynie, przekladamy mocowanie poduszki skrzyni i jak sie wyrobimy to poskladamy wydech wraz z przekladnia do kupy. Oby sie udalo. Oczko
Odpowiedz
#16
Mądrzy ludzie jesteście to się uda Oczko

czekamy na foty!!!

A propos, z tą piastą będzie cyrk bo mam to kompletne tzn. nawet nie odkręciłem półosi. Chcesz to na ten weekend?
v6
Odpowiedz
#17
Kolejne dwa dni dlubania za nami. I takie dosc sensowne bo praca nie dosc ze idzie w miare szybko to efekty wizualne jak i zadowolenie przy tym sa ogromne.

W sobote udalo sie zlozyc kolektor ssacy i wszystkie duperele w kolo niego. Dodatkowo wykonalismy zaslepke recylkulatora.

Wsadzilismy sprzeglo, potem skrzynie i wszystko co w kolo niej powinno byc.

Mozna powiedziec, ze final juz juz... To co zostalo to:
01. zamontowanie mocowania tylnej poduszki skrzyni
02. zlozenie wydechu
03. zamontowanie przekladni kierowniczej i elementow oslaniajacych

W miedzy czasie w tygodniu autko dostanie nowe plyny i filtry. W sobote konczymy powyzsza mechanike, a w niedziele podlaczamy druciarnie. Tym o to sposobem jest szansa, ze za 6 dni wykonamy pierwsza jazde testowa - oby sie udalo Uśmiech
Odpowiedz
#18
Projekt w koncu zakonczony.

Ostatnie szlify wykonalismy prawidlowo. Wszystko chodzi i bangla. Zostalo mi jeszcze podpiecie blokady magnetycznej dla biegu wstecznego i to wszystko. Ale z tym poradzi sobie moj znajomy elektryk. Ja do tego nie mam nerwow.

Zajelo to w piz du czasu ale zabawa jest przednia. Oczywiscie cala przerobka zrobiona na fabrycznych czesciach, zgodnie z zasadami - ma wygladac jak oryginal z fabryki Duży uśmiech i tak wlasnie jest Oczko
Odpowiedz
#19
już mi się nie chce powtarzać - ZDJĘCIA! Oczko
v6
Odpowiedz
#20
A to musze wojtka poprosic bo ja oczywiscie traqdycyjnie nie robilem Szczęśliwy
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości