Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gasnący silnik
#1
Witam,

mam od początku następujący problem: samochód gaśnie przy ruszaniu (wsteczny / D) gdy silnik był wcześniej rozgrzany, stracił temperaturę, ale NIE wystudził się do zera. Innymi słowy - gdy silnik zimny OK, gdy ciepły OK, temperatura pośrednia (samochód postoi kilka godzin) - gaśniecie przy ruszaniu. Aby nie zgasł trzeba trochę potrzymać na parku/neutralnym, można przegazować.

Nie wiecie może który czujnik za coś takiego może być odpowiedzialny?

Pozdrawiam,
Tomek
Odpowiedz
#2
Dziwaczna przypadłość - miałem podobne objawy ale po wyczyszczeniu zaworu EGR i całego systemu dopalania spalin (do którego dostęp jest przeje..trudny) ta lipna przypadłość ustąpiła. Ale czy u Ciebie to pomoże to głowy nie daję bo przyczyn może być więcej - zanim zaczniesz się dobierać do EGR przeluftuj motor na najwyższych obrotach - jeżeli kanały nie są zalepione smołą na amen powinno pomóc na jakiś czas - a jeśli są zalepione to nic to nie da - czyszczenie przewodu o długości 15 cm zajęło mi prawie 2 h z substancji o konsystencji zamarzniętej smoły - wiec powodzenia.
Odpowiedz
#3
Ewentualnie moze byc problem z zaworem w skrzynie biegow albo z brakiem plynu chlodniczego
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#4
Którym zaworem w skrzyni biegów - pytam się??? - bo jest ich bynajmniej nie jeden a palców rąk Ci nie starczy aby je policzyć więc odpowiedź lakoniczna trochu - a płyn chłodniczy ma wpływ na falujące obroty i gasnący silnik - owszem ale w manualu.
Odpowiedz
#5
ciężko stawić diagnozę jak nić nie mruga żadnym błędem.

Stawiam na zapyziałe kanały w kolektorze dolotowym lub zapyziały układ w EGR.

Sprawdź też stan wężyków podciśnień, których pod maską trochu jest.
v6
Odpowiedz
#6
baltom napisał(a):Którym zaworem w skrzyni biegów - pytam się??? - bo jest ich bynajmniej nie jeden a palców rąk Ci nie starczy aby je policzyć więc odpowiedź lakoniczna trochu - a płyn chłodniczy ma wpływ na falujące obroty i gasnący silnik - owszem ale w manualu.

No wlasnie ktorym to nie ma jak powiedziec, trzeba sprawdzic zawory. Kiedys w W-wie byl taki legend na sprzedaz z takim problemem. Gasnal albo wyrzucal z biegu przy zatrzymywaniu sie, pojechalem do fachowca od automatow i on mi powiedzial ze trzeba wymienic jeden z zaworow. A co do plynu, to w automacie tez jest ten problem. Mowie z wlasnego doswiadczenia. Falujace obroty na luzie i nie raz gasniecie przy wrzucaniu na N... Jest tu malo uzytkownikow i razej nie gadamy tak na pamiec albo bo "ktos tam komus, kiedys, powiedzial..."

Cjociaz, tak jak mowi Marcin, wezyki tez moga byc...
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości