Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skrzypienie podczas jazdy i skręcania - zawieszenie, pompa?
#1
Panowie pierwszy raz taki przypadek widzę, aż płacze jak wyjeżdżam. Samochód mi skrzypi jak stare drzwi. Objaw raz jest raz go nie ma. Jest tak coraz częściej. Raz trwa 5 min raz 40min. Mam wrażenie że do zatrzymania. Później wsiadam znowu i nie ma lub znowu jest. Głownie przy skręcaniu! Lekko przy śpiących policjantach - wtedy jak bym jechał stara kanapą, której normalnie skrzypią sprężyny.

Głos dochodzi jakby z przedniego lewego nadkola. Ale zawieszenie jest ok - nic nie stuka nic nie puka.

Podejrzenia moje może głupie:
- coś z maglem już raz pompa siadła
- Układ kierowniczy?
-  pompa wspomagania - olej wycieka? Stanu jeszcze nie sprawdzałem - nie mam do tego skill-a.
- Jakieś gumy?

Mechanik mówił ze podejrzewa ze blaszka od hamulcy - już jej wcześniej nie było - ale żeby tak skrzypiała. Pisaliście ze jest niedroga w ASO. Pewnie od tego zacznę. Bo problem w tym ze na postoju się tego nie rejestruje (skręcanie i nacisk). Co prawda nie próbowałem na włączonym silniku (pompa).
Odpowiedz
#2
No znalazłem kontakt do magika od Hond w Warszawie - pierwsza diagnoza sworzeń. Zobaczymy oby tylko takie coś Uśmiech
Odpowiedz
#3
A jak popada deszcz to też tak skrzypi?
Odpowiedz
#4
Obstawiam że to dolny sworzen
Odpowiedz
#5
U mnie w KA9 tak się zachowywał sworzeń przedniego dolnego wahacza. Igłą przebiłem gumową osłonę sworznia i wstrzyknąłem olej. Po 2-3 dniach problem zniknął i cisza już od ponad pół roku Uśmiech
Odpowiedz
#6
Z tym deszczem nie prowadziłem takiej obserwacji. Ale wydaje mi się , że nie miało to wpływu. Bo na pewno skrzypi bez deszczu.
Co do potwierdzenia podobnego przypadku dzięki za rade. - jak będzie problem z wymianą lub częściami zastosujemy obejście Uśmiech

Po robocie napisze co i jak i będzie do zamknięcia. Ale niestety to najwcześniej następny tydzień.
Odpowiedz
#7
Diagnoza z ASO wyszła następująco w przyszłym tygodniu diagnoza specjalisty od Hond dla potwierdzenia.
51460_SJA-013 Wahacz KOMPL L PRZ Górny - sworzeń nie wymienialny bo zespolony w wahaczu aluminiowym (około 940 zł)
I chyba na wrazie czego robi się to przy okazji koszt nie duży ale warto:
51320-SJA-013 Łącznik PRZ Stabilizatora (175 zł)
+ robocizna koło 700-800
Ceny na sierpień 2019. Pewnie do tego rabat 10%.

Tanio nie jest ale w końcu na każdego przyjdzie pora..
Odpowiedz
#8
(08-09-2019, 18:34 )MAciekS napisał(a): Diagnoza z ASO wyszła następująco w przyszłym tygodniu diagnoza specjalisty od Hond dla potwierdzenia.
51460_SJA-013 Wahacz KOMPL L PRZ Górny - sworzeń nie wymienialny bo zespolony w wahaczu aluminiowym (około 940 zł)
I chyba na wrazie czego robi się to przy okazji koszt nie duży ale  warto:
51320-SJA-013 Łącznik PRZ Stabilizatora (175 zł)
+ robocizna koło 700-800
Ceny na sierpień 2019. Pewnie do tego rabat 10%.

Tanio nie jest ale w końcu na każdego przyjdzie pora..

Typowa ASO-diagnoza; proste do wymiany elementy przy tym bardzo wysoki koszt wymiany.
Sworzeń górnego wahacza przenosi nie duże obciążenia i rzadko ulega zatarciu obciążeniowemu, które mogłoby powodować luz i skrzypienie.
Ok-być może przez nieszczelną osłonę gumową dostała się korozja co powoduje skrzypienie.
Niemniej koszt wymiany tych dwóch elementów to prawdziwy skandal.
Solidny i doświadczony mechanik policzy za taka robotę 300,00 zł...
Odpowiedz
#9
Taką mam nadzieje. Dzieki za sugestie z tym górnym wahaczem. Dlatego jade do mechanika poleconego na drugą diagnozę Oczko
Odpowiedz
#10
(08-10-2019, 3:01 )MAciekS napisał(a): Taką mam nadzieje. Dzieki za sugestie z tym górnym wahaczem. Dlatego jade do mechanika poleconego na drugą diagnozę Oczko

Ja sprowadzałem i górne i dolne wahacze z USA. Warto przemyśleć. Dobry zamiennik w cenie około 90USD. Dolne już służą 100.000km.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości