Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elementy zawieszenia tylnego
#1
Siema.
Zbliża się powoli remont zawieszenia tylnego.
W tym przypadku potrzebuję wachacze górne i dolne. Cena w Hapartsie górnych to 1100 złotych sztuka. Dolne niedostępne. Łącznik "14" 52355-SZ3-010 niedostępny.
Wachacz poprzeczny 52371-SZ3-A00, 52372-SZ3-A00 bagatela 1400złotych.

Macie jakieś sprawdzone rozwiązanie? Czy tuleje pasują z innych modeli? i co ze sworzniami? 

Zawieszenie
Odpowiedz
#2
Sworznie można regenerować. Co do tulei pewnie też da się coś dopasować.
Odpowiedz
#3
Mam podobną operację w perspektywie najbliższych miesięcy i tak:
- drążek poprzeczny (ten do ustawiania zbieżności), ma tuleje po obu stronach, możesz albo oddać do regeneracji - koszt 150-200 zł za obie tuleje (może być i taniej, może być i drożej - kwestia zakładu, jak znajdziesz z poliuretanami to i drożej jeszcze sporo będzie). Możesz też kupić nowe OEM, w haparts mają je po ok 500 zł za sztukę, a ASO ok 600 zł/szt. Tuleje znacznie łatwiej dorobić niż sworznie i znaleźć zakład, który to zrobi. Tutaj jest też problem natury technicznej: jak masz zapieczoną śrubę motylkową, którą reguluje się zbieżność to żeby w ogóle wymontować drążek z auta licz się z kwotą ok 120 zł za tą śrubę (OEM, ASO) jeśli będziesz musiał ją ciąć.

- górne wahacze: zamienniki są dostępne, 150-180 zł/szt. Do wytrzymałości oryginałów im daleko (jeden zamiennik musze już wymieniać, a przejechałem na nim ok 30k km), ale za to cena jest akceptowalna.. OEM tak jak napisałeś ok 1100/szt...

- wahacze dolne poprzeczne (z 1 tuleją i 1 sworzniem): tutaj zamienników nie ma, OEM ok 1100/szt, więc albo OEM albo szukanie dobrego zakładu, który zregeneruje sworznie (z tuleją pewnie szybko sobie poradzą). Nie znam ceny takiej regeneracji, nie znalazłem też jeszcze sprawdzonego, porządnego zakładu, który się podejmie.
Możesz też zawsze kupić używkę, ale nigdy nie wiadomo czy nie trafisz na wahacz, który i tak będzie wymagał regeneracji..

- Wahacz wzdłużny (ten z jedną dużą tuleją) - za ten element się nie brałem jeszcze, więc nie wiem czy ta tuleja będzie wymagała u mnie wymiany. Moje auto przewinęło się przez kilka rąk mechaników, którzy też sprawdzali tylne zawieszenie (w tym i ASO) i nikt mi o tym elemencie nic nie wspominał jakoby miało być do wymiany.

Nie widzę na liście łączników stabilizatora i gum stabilizatora. Łączniki zamienniki są dostępne ok 50zł/szt., OEM ok 500 zł/szt. Gumy (poduszki) stabilizatora tylnego OEM to niecałe 40 zł/szt (więc masz na tylny stabilizator 2x40 zł).

Kolejna kwestia: jak już robić to porządnie, sprawdź też tuleje tylnych amorków. OEM kosztują po 80 zł/szt (haparts), ASO ok 110 zł/szt.
Odpowiedz
#4
No ok. 

Skoro mechanik może zregenerować tuleje to jak to robi?
Wydaje mi się że musi dopasować i wprasować nowe. Taką operację mogę wykonać sam w garażu. Muszę tylko wiedzieć jakie tuleje kupić.

I pytanie czy sworznie można wyprasowac i wprasowac nowe np z Accorda itp.
Odpowiedz
#5
Sworznie na 100% można regenerować. W szczecinie są przynajmniej 2 zakłady które to robią. Koszt ok 100 płn szt. Nie dawno dałem całe przednie zawieszenie do regeneracji tak na zapas. Końcówki po regeneracji mają u mnie nalatane ok 60 tys i zero luzu.
Odpowiedz
#6
Wachacz poprzeczny 52371-SZ3-A00 zwany jest drążkiem reakcyjnym. Znalazłem w końcu tuleje TEDGUMa do zakupienia w IC. Akurat ten temat był poruszony na forum. Resztę części znalazłem na rockauto. Jeszcze nie zakupiłem, Mają nawet wahacz tylny dolny. Nie wiem jak z jakością MEVOTECHa, ale trzeba zakupić.
Orientujecie się może jak długo to idzie?

I jeszcze śruba regulacji zbieżności:
Oryginał to 52387-SZ3-003 ale czy od Civika/Streama 52387-S7A-000 to to samo? Numer początkowy taki sam.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości