Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulacja reflektorów
#1
Witam wszystkich.

Zastanawia mnie kwestia regulacji reflektorów w naszych KB1. Wiadomym jest że nasze światła się samopoziomują, jednak dodatkowo przy każdym reflektorze znajduje się pokrętło do ręcznej korekty wysokości świecenia do pozycji bazowej.
Nie wiem jak taka korekta ma przebiegać, gdyż u mnie po włożeniu w otwór śrubokręta i kręceniu zębatką, zarówno w jedną jak i w drugą stronę, prawy jaki i lewy reflektor wogóle nie reaguje. Dlatego jestem tym faktem zainteresowany, ponieważ oba czujniki poziomowania są sprawne, a światła mimo to świecą zbyt nisko. Oczywiście wykonałem także testy obciążając tył samochodu - światła reagują, zmieniając położenie, lecz po powrocie do pozycji wyjściowej (po odciążeniu tyłu), świecą w moim odczuciu za nisko.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
(12-11-2019, 20:46 )kala40 napisał(a): Witam wszystkich.

Zastanawia mnie kwestia regulacji reflektorów w naszych KB1. Wiadomym jest  że nasze światła się samopoziomują, jednak dodatkowo przy każdym reflektorze znajduje się pokrętło do ręcznej korekty wysokości świecenia do pozycji bazowej.
Nie wiem jak taka korekta ma przebiegać, gdyż u mnie po włożeniu w otwór śrubokręta i kręceniu zębatką, zarówno w jedną jak i w drugą stronę, prawy jaki i lewy reflektor wogóle nie reaguje. Dlatego jestem tym faktem zainteresowany, ponieważ oba czujniki poziomowania są sprawne, a światła mimo to  świecą zbyt nisko. Oczywiście wykonałem także testy obciążając tył samochodu - światła reagują, zmieniając położenie, lecz po powrocie do pozycji wyjściowej (po odciążeniu tyłu), świecą w moim odczuciu za nisko.

Pozdrawiam

Mam to samo. Chyba jest tam jakiś łatwy do uszkodzenia element i się uszkadza. Ostatnio żeby wyregulowac światła bazowo ściągali mi zderzak w ASO.
Odpowiedz
#3
To kiepsko, ale i tak ciekawe jak oni to ustawili po zdjęciu zderzaka
Odpowiedz
#4
Mechanizm regulacji pionu uszkadza się poprzez niewłaściwe wkładanie tam śrubokrętu lub jego zły dobór-dość trudny dostęp pod kątem.
A zderzak został zdjęty by od spodu mieli dostęp do regulatora i pewnie kluczem zacisnęli i wyregulowali śrubę uszkodzonej zębatki.
Odpowiedz
#5
A gdyby tam nalozyc klucz nasadowy i sprobowac podregilowac, bo przecież ta zebatka jest na zwyczajnej srubie, to daloby rade ?
Odpowiedz
#6
(12-12-2019, 1:35 )kala40 napisał(a): A gdyby tam nalozyc klucz nasadowy i sprobowac podregilowac, bo przecież ta zebatka jest na zwyczajnej srubie, to daloby rade ?

Nie wiem, nigdy nie musiałem rzeźbić w tym temacie.
Każda metoda, która odniesie skutek będzie dobra.
Odpowiedz
#7
Spróbujemy pokombinować. Regulujemy na załączonym silniku czy można bez?
Odpowiedz
#8
(12-12-2019, 6:48 )kala40 napisał(a): Spróbujemy pokombinować. Regulujemy na załączonym silniku czy można bez?

Nie ma znaczenia.
Dobrze jak w czasie regulacji na miejscu kierowcy ktoś siedzi, żeby obciążyć samochód tak jak podczas jazdy.
Odpowiedz
#9
Ta zębatka na śrubokręt wkładany od góry to przecież regulacja świateł drogowych a nie ksenonów.
Odpowiedz
#10
Sam czujnik poziomowania przy kołach też ma możliwość regulacji.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości