Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czujnik opon
#1
Witam,

Nie wiecie może czy da się jakoś wyzerować czujnik ciśnienia opon?
Mam taki objaw, że gdy bieżniki opon z przodu i z tyłu są różne (to raczej często się zdarza, np. różnica 3mm) miga mi kontrolka ciśnienia. Opony na 100% dobre, sprawdzałem, przekładałem itp. Generalnie, zimowe - OK, letnie - miganie, denerwujące trochę.
Chodzi mi o coś w stylu resetu parametrów, aby wziął aktualny poziom samochodu jako "normalny" i zamigał, gdy faktycznie coś się będzie działo.

Pozdr.
Odpowiedz
#2
Jest na to serwisowe rozwiązanie z mieszaniem kabelkami - ale już nie pomnę jak się to robiło.

Po założeniu Lexusów(felg 17') do mojego ex-sedana spotkałem się z podobną sytuacją. Rozwiązałem ją w dość prosty sposób, a mianowicie rozłączyłem na całą noc akumulator - komputer się przez noc nauczył, że ma inną średnice koła pod sobą Oczko

po rozłączeiu akumulatora nie trzeba "uczyć" komputera - wszystko działa od strzału.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#3
Uśmiech
No wlasnie o cos takiego mi chodzilo.
Mam nadzieje, ze przy okazji komputer nie zapomni innych rzeczy ;-)
Sprobuje, jak troszke cieplej sie zrobi.
Odpowiedz
#4
Ok, przeszukałem archiwa i dokumenty na kompie i znalazłem!

w przypadku, gdy nie pomogą rozwiązania polegające na odcięciu prądu należy:

1)Wyjąć plastikową osłonę nad stopami pasażera - jest zamocowana na trzech plastikowych kołkach(o ile nikt tego nie zmienił) od czoła i na 2 "zatrzaskach" w głębi. Wyciągamy osłonę najpierw ciągnąc ku sobie prawą część osłony, a następnie lewą, kierując osłonę lekko w dół i ku lewej stronie - powinna wyjść.

2)U góry, po prawej stronie będzie 2-pinowa kostka, jeśli ma zaślepkę to nalęży ją zdjąć. Połącz kablem 2 piny ze sobą


3)Przejedź autem więcej niż minutę, ale mniej niż 10 minut z prędkością powyżej 16km/h.

4)Zatrzymaj auto, wyciągnij kabelek z kostki, sprawdź czy działa zanim poskładasz wszystko na swoje miejsce, jeśli tak to poskładaj i gotowe Uśmiech


Mam nadzieję, że samo odłączenie akumulatora wystaczy jak to miało miejsce w moim przypadku.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#5
OK, fajnie, dzieki jeszcze raz.

Pobawie sie, gdy sie zrobi troszke cieplej (zaczne od aku). Mimo wszystko ta migajaca kontrolka coraz bardziej wkurza, wiec moze kiedys wstane w nocy ;-)
BTW: Gdzie znalazles taka instrukcje? Jest to moze w service-manualu?
Odpowiedz
#6
Przez przypadek natknąłem się na ten wątek na jakiejś niemieckiej liście dyskusyjnej no i zapisałem w doc.

W manualu powinno być, ale musisz mieć wersje tylko i wyłącznie dla Legendów EDM bo tylko one miały tą kontrolkę. Nie orientuję się jak sprawa wyglądała w JDM.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#7
Rozumiem. Skomplikowane te autka trochę, ale dobrze, że pewne rzeczy da się obejść.
Jeszcze raz dzięki, popróbuje niebawem.
Odpowiedz
#8
ah, te auta mają już po 15 i więcej lat więc nie jest jeszcze tak źle. Mam w domu instrukcję obsługi do Legend z 2005 roku - zawiera 555 stron pożytecznych opisów - miałem również okazję jeździć tym autem i w tym przypadku inżynierowie przeszli samych siebie, sycąc Hondę wszystkim co nowoczesne, elektroniczne i skomplikowane....

także wyresetowanie czujnika zużycia/ciśnienia opon nie powinno nastręczyć problemów Uśmiech
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#9
;-)

Ciekawe, jak będą wyglądały naprawy takiego autka za 10 lat...
Gadżety są fajne, ale... ;-)
Odpowiedz
#10
teraz się o to nikt nie martwi.

dlatego póki mam chęci i siły skupję Legendy KA7 Oczko))

namierzam teraz Legenda 95' w granatowym metaliku lub jasnym zielonym.... Uśmiech
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości