Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skrzynia biegów
#1
Witam wszystkich. 

Zauważyłem u siebie już kilkakrotnie, że stojąc na podjeździe (kąt pochyłu niewielki), podczas manewru skrzynią (zmiana z D na R i na D, zawsze wyskakuje błąd Check Engine. Oczywiście jak to w KB1 zaraz za nim pojawiają się pozostałe błędy typu CMBS, AFS. Ponieważ nie posiadam HDS-a ten błąd likwiduje poprzez zdjęcie klemy aku, gdyż po takim zabiegu błędy nie dość że znikają, to samochód nie wykazuje żadnych objawów niepoprawnej pracy skrzyni.  Acha dodam jeszcze, że kiedyś zdarzyło mi się podczas szybkiej zmiany biegu (tym razem na równej powierzchni), że wyskoczył błąd pozycjonowania skrzyni. 
Pytam, ponieważ nie wiem jak w konsekwencji na tą sytuację zareagować.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
Mam podobna sytuację. Obd pokazuje błąd p1717 czyli pozycjometr skrzyni biegów czy jakoś tak. Pytałem wcześniej o to na forum ,numer części do wymiany : 28900-RJB-043
Odpowiedz
#3
Pluto 303 zanim cokolwiek wymienisz podłącz HDS.
To może być tylko błąd obwodu/wiązki.
Odpowiedz
#4
(09-25-2020, 12:59 )Peter napisał(a): Pluto 303 zanim cokolwiek wymienisz podłącz HDS.
To może być tylko błąd obwodu/wiązki.

Hds to kabel specjalny pod Hondę czy oprogramowanie? W temacie Hondy jestem totalnie zielony...
Odpowiedz
#5
Też obstawiam czujnik położenia biegu wstecznego wybieraka. Ciekawostką jest to, że w przypadku trzykrotnego odpalenia samochodu bez ruszania do tyłu tylko od razu do przodu powoduje usunięcie checka. Oczywiście w pamięci komputera informacja zostaje i tak jak Peter sugeruje, należy najpierw sprawdzić i potwierdzić. Czujnik kosztuje ok. 5 stów, lepiej przed wydaniem ich sprawdzić czy jest to konieczne. Przypadłośią tego czujnika jest jego wytrzymałość na około 200kkm. Zużywa się, przecierają się ścieżki na płytce a ta od biegu R najbardziej.
HDS to zdaje się cały zestaw diagnostyczny - kabel, komputer i oprogramowanie. Ale to też Piotr najlepiej wyjaśni. Z tego co kojarzę miał go nawet na sprzedaż..
[Obrazek: avatarrear.jpg]
Odpowiedz
#6
(09-25-2020, 16:18 )danielofski napisał(a): Też obstawiam czujnik położenia biegu wstecznego wybieraka. Ciekawostką jest to, że w przypadku trzykrotnego odpalenia samochodu bez ruszania do tyłu tylko od razu do przodu powoduje usunięcie checka. Oczywiście w pamięci komputera informacja zostaje i tak jak Peter sugeruje, należy najpierw sprawdzić i potwierdzić. Czujnik kosztuje ok. 5 stów, lepiej przed wydaniem ich sprawdzić czy jest to konieczne. Przypadłośią tego czujnika jest jego wytrzymałość na około 200kkm. Zużywa się, przecierają się ścieżki na płytce a ta od biegu R najbardziej.
HDS to zdaje się cały zestaw diagnostyczny - kabel, komputer i oprogramowanie. Ale to też Piotr najlepiej wyjaśni. Z tego co kojarzę miał go nawet na sprzedaż..

Teraz zostanę shejtowany ale owy czujnik znalazłem na alli Express za połowę ceny ?albo będzie działać albo stracę dwa razy...
Odpowiedz
#7
(09-25-2020, 16:58 )Urbanr34 napisał(a):
(09-25-2020, 16:18 )danielofski napisał(a): Też obstawiam czujnik położenia biegu wstecznego wybieraka. Ciekawostką jest to, że w przypadku trzykrotnego odpalenia samochodu bez ruszania do tyłu tylko od razu do przodu powoduje usunięcie checka. Oczywiście w pamięci komputera informacja zostaje i tak jak Peter sugeruje, należy najpierw sprawdzić i potwierdzić. Czujnik kosztuje ok. 5 stów, lepiej przed wydaniem ich sprawdzić czy jest to konieczne. Przypadłośią tego czujnika jest jego wytrzymałość na około 200kkm. Zużywa się, przecierają się ścieżki na płytce a ta od biegu R najbardziej.
HDS to zdaje się cały zestaw diagnostyczny - kabel, komputer i oprogramowanie. Ale to też Piotr najlepiej wyjaśni. Z tego co kojarzę miał go nawet na sprzedaż..

Teraz zostanę shejtowany ale owy czujnik znalazłem na alli Express za połowę ceny ?albo będzie działać albo stracę dwa razy...

Ależ dlaczego shejtowany???
Zamów, zainstaluj, daj feedback dla kolegów, którzy też mają problem, może się okazać, że to dobre i tańsze źródło.
HDS to HONDA DIAGNOSTIC SYSTEM.
Składa się nań: skaner/moduł z kablem OBD do gniazda diagnostycznego w tańszej wersji HIM (do podpięcia szeregowo do laptopa z XP) lub tak jak w ASO cała stacja diagnostyczna przenośna z wgranym oprogramowanie, firmy Teradyne.
Odpowiedz
#8
(09-25-2020, 23:31 )Peter napisał(a):
(09-25-2020, 16:58 )Urbanr34 napisał(a):
(09-25-2020, 16:18 )danielofski napisał(a): Też obstawiam czujnik położenia biegu wstecznego wybieraka. Ciekawostką jest to, że w przypadku trzykrotnego odpalenia samochodu bez ruszania do tyłu tylko od razu do przodu powoduje usunięcie checka. Oczywiście w pamięci komputera informacja zostaje i tak jak Peter sugeruje, należy najpierw sprawdzić i potwierdzić. Czujnik kosztuje ok. 5 stów, lepiej przed wydaniem ich sprawdzić czy jest to konieczne. Przypadłośią tego czujnika jest jego wytrzymałość na około 200kkm. Zużywa się, przecierają się ścieżki na płytce a ta od biegu R najbardziej.
HDS to zdaje się cały zestaw diagnostyczny - kabel, komputer i oprogramowanie. Ale to też Piotr najlepiej wyjaśni. Z tego co kojarzę miał go nawet na sprzedaż..

Teraz zostanę shejtowany ale owy czujnik znalazłem na alli Express za połowę ceny ?albo będzie działać albo stracę dwa razy...

Ależ dlaczego shejtowany???
Zamów, zainstaluj, daj feedback dla kolegów, którzy też mają problem, może się okazać, że to dobre i tańsze źródło.
HDS to HONDA DIAGNOSTIC SYSTEM.
Składa się nań: skaner/moduł z kablem OBD do gniazda diagnostycznego w tańszej wersji HIM (do podpięcia szeregowo do laptopa z XP) lub tak jak w ASO cała stacja diagnostyczna przenośna z wgranym oprogramowanie, firmy Teradyne.

Dlatego że z Chin ? będę zamawiał dopiero na koniec miesiąca.... Zobaczymy Uśmiech
263,75 zł 48% zniżki | Neutralny wyłącznik bezpieczeństwa czujnik pozycji montażu 28900-RJB-043 dla Honda Accord Acura 2005 2006 2007
https://a.aliexpress.com/_mtN8UHd

65,91 zł 8% zniżki | XHORSE HDS kabel dla Honda kabel diagnostyczny Auto OBD2 HDS kabel
https://a.aliexpress.com/_m0lc7oR a takie coś zamówiłem Uśmiech
Odpowiedz
#9
Prawie wszystko jest już z Chin, to nie obciach, nawet na metkach oryginalnych części z ASO często widzimy: MADE IN CHINA, MEXICO, ETC.
Co do zakupów:
Pozycja nr 1. Jak najbardziej ok, sam jestem ciekaw co wykombinowali.
Pozycja nr 2. Może być problem, niestety protokół OBD II w przypadku Hondy bardzo źle znosi połączenie realizowane przez USB. Cały system diagnostyczny był konstruowany w czasach gdy śmigało się jeszcze na portach szeregowych. Może to być niestabilne lub w ogóle nie połączyć się z autem. Lepiej byś zrobił kupując chiński HDS HIM. Ale zobaczymy może się mylę i będzie to śmigać.
Odpowiedz
#10
(09-26-2020, 0:17 )Peter napisał(a): Prawie wszystko jest już z Chin, to nie obciach, nawet na metkach oryginalnych części z ASO często widzimy: MADE IN CHINA, MEXICO, ETC.
Co do zakupów:
Pozycja nr 1. Jak najbardziej ok, sam jestem ciekaw co wykombinowali.
Pozycja nr 2. Może być problem, niestety protokół OBD II w przypadku Hondy bardzo źle znosi połączenie realizowane przez USB. Cały system diagnostyczny był konstruowany w czasach gdy śmigało się jeszcze na portach szeregowych. Może to być niestabilne lub w ogóle nie połączyć się z autem. Lepiej byś zrobił kupując chiński HDS HIM. Ale zobaczymy może się mylę i będzie to śmigać.

Pierwszy check jak mi wywalił (P1717) to właśnie Elm 327 sprawdziłem i sd prog....
Przyjdzie to się pobawię,na necie znalazłem istr jak zainstalować na win 7,pobawie się i dam znać Oczko

W oplu chińskiego opcoma opanowałem to może i tu się mi uda.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości