Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nowe radio.
#1
Witam forumowiczów.
 Dzisiaj postanowiłem, że zabiorę się pomału do wymiany radia w samochodzie. Po rozebraniu wszystkiego i wyjęciu radia zaczęły się jednak schody...
Otóż zauważyłem, że w nowych radiach występują zupełnie inne wejścia niż w mojej Legendzie z 97 roku. Duża szeroka biała kostka ? Ok wiem, że są przejściówki. Kabel antenowy ? Nic trudnego. Tylko co poradzić na tą małą czarną kostkę oraz te okrągłe gniazdo ? Odrazu zaznaczam, że jestem troszkę zielony w tych tematach, stąd zwracam się o pomoc, bo wiem że sporo osób na tym forum ładowało w te auta nowoczesne radia 2-dinowe. Miło by było gdyby ktoś od razu mi objaśnił do czego służy w ogóle ta czarna mała kostka i wspomniane przeze mnie okrągłe gniazdo. Oczko


Załączone pliki Miniatury
           
Odpowiedz
#2
Okragle to zmieniarka, na moj gust standard 6 DIN.
Odpowiedz
#3
No tak też podejrzewałem. Zależy mi na zmieniarce i zastanawiam się jak ją podłączyć pod nowsze radio. Ta czarna kostka, to gdzieś tam przeczytałem na forum, że jest związana z głośnikami z tyłu.
Odpowiedz
#4
(09-24-2020, 22:57 )Sycha napisał(a): No tak też podejrzewałem. Zależy mi na zmieniarce i zastanawiam się jak ją podłączyć pod nowsze radio. Ta czarna kostka, to gdzieś tam przeczytałem na forum, że jest związana z głośnikami z tyłu.

Obawiam się, że zmieniarki bez ingerencji w samo radio przez elektronika nie podłączysz. Natomiast czarna kostka jest od głośników z tyłu. O ile się nie mylę to w półce. Radio w Legendzie jest 6 kanałowe a radia w sklepach obecnie sprzedawane to najczęściej 4 kanałowce. Pozostaje Ci podłączenie tylnych głośników w szeregu. To znaczy + głośnika w tylnych drzwiach z radiem, - głośnika w tylnych drzwiach z + głośnika w półce z tyłu i na koniec - z głośnika w półce do  radia. Żeby to zrobić musisz uciąć wtyczkę i trochę ingerować w oryginalną instalację. Wszystkie przerówki robisz w wiązce za radiem.