Liczba postów: 27
Liczba wątków: 4
Dołączył: Dec 2008
Reputacja:
0
Witam,
Sprawa dotyczy przednich tarcz hamulcowych. Jakie zamienniki zakładacie i ile Wam wytrzymuj ? Ponoć dla wielu zamienników występuje problem bicia przy hamowaniu po przejechaniu kilku tysięcy km. U mnie jest podobnie, wymieniane były kiedyś na tanie zamienniki i jest problem przy hamowaniu (prędkości powyżej 70 km/h).
Pozdrawiam!
Liczba postów: 100,000,447
Liczba wątków: 1,000,019
Dołączył: Dec 2008
Miejscowość: Tychy
Cwiczyłem mocno temat tarcz. NIestety wszystkie zamienniki- takie jak: Ashika, ATE są o kant tyłka roztrzaść. Jeśli juz tarcze nieoryginalne to polecam Zimmerman, EBC ew. Brembo,ale to oryginalne, a nie Polskie
Natomiast jeśli chcesz pozbyć się problemu i mieć pewność, że szybko nie powróci to kupiłbym tarcze oryginalne.
v6
Liczba postów: 225
Liczba wątków: 10
Dołączył: Jan 2009
Reputacja:
0
Witam
Mi również hamulce dały w kość. Problem bicia nie musi tkwić w samej tarczy hamulcowej - co miało miejsce u mnie.
Proponuje zacząć od:
1. Zdjąć zaciski, wyczyścić
2. Sprawdzić stan samoregulatorów i doprowadzić do stanu używalności - moje były tak zapieczone że wybijałem młotkiem. Jeden zapieczony samoregulator powoduje nierównomierne dociskanie klocka do tarczy, kantowanie go i w konsekwencji bicie na kierownicy.
3. Sprawdzić działanie tłoczka - powinien poruszać się swobodnie w obie strony - ewentualnie wyjąć tłoczek i doprowadzić do używalności - sprawdzić stan uszczelnienia.
4. Wyczyścić tarczę, zacisk, piastę z rdzy i całego syfu
5. Minimalna grubość tarczy i klocka - ale o tym nie wspominam bo oczywiste. Ewentualnie przetoczyć tarczę jeżeli jej grubość na to pozwala a posiada ona widoczne gołym okiem nierówności.
6. Złożyć i odpowietrzyć hamulce (oczywiście na krzyż)
7. Każdą z wymienionych czynności powtórzyć na każdym kole - na jednym nie wyleczy problemu.
Zakładam że koła są wyważone prawidłowo i zbieżność też ok. Za kilka złotych można sprawdzić siłę hamowania w każdym kole więc będziesz wiedział gdzie się kryje pierwszy podejrzany.
Jeżeli owe czynności nie pomogą można myśleć nad wymiana tarcz i klocków.
pozdrawiam i życzę owocnej pracy
Tom
Liczba postów: 100,000,447
Liczba wątków: 1,000,019
Dołączył: Dec 2008
Miejscowość: Tychy
oczywiście popieram kolegę baltoma!
BIcie kierownicy to efekt końcowy wielu wypadkowych.
Kiedyś rozmawiałem telefonicznie z gościem od EBC (wsparcie techniczne) to powiedział, iż miał okazję spotkać się z biciem kierownicy zpowodu również tylnych tarcz hamulcowych.
Niestety w tym wypadku często eliminacja problemu to trochę jak szukanie swojego Fiata na parkingu pod marketem
v6
Liczba postów: 27
Liczba wątków: 4
Dołączył: Dec 2008
Reputacja:
0
Witam,
mam nadzieje, ze u mnie na wymianie problem sie rozwiaze, choc moze faktycznie lepiej przeczyscic pare rzeczy. Nawet jak nie przyczyna - to nie zaszkodzi.
Zakladam, ze tarcze poniewaz (wlasciwie to u poprzedniego wlasiciela) problem wystapil wlasnie po zmianie tarcz na jakis tani zamiennik. Kilka tys. km spokoj, potem bicie przy troszke wiekszych predkosciach.
Niestety nie udalo mi sie dowiedziec co to za firma byla (nie zapamietal). Poszperam w papierach, moze cos znajde.
Dzieki za info.
Postaram sie napisac co i jak (po wymianie).
Liczba postów: 749
Liczba wątków: 8
Dołączył: Jan 2009
Reputacja:
0
Witam,
Ja niestety tez mialem ten problem. Pierwsza wymiana tarcz to na ATE, po miesiacu sie wygiely. Druga wymiana, na Black Diamond, wygiete po dwoch miesiacach... W koncu zainwestowalem w Tarox-a i teraz wszystko gra. Jezdze na nich od lipca i jak na razie jest oki. Koszt jest spory ale sie chyba oplacilo.
Jednak, lubie dobre hamulce, wiec przymierzam sie na swapa na wieksze tarcze ale to chyba dopiero na lato
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Liczba postów: 100,000,447
Liczba wątków: 1,000,019
Dołączył: Dec 2008
Miejscowość: Tychy
Jaki rodzaj taroxa masz zamontowany? W sensie czy są to gładkie tarcze?
Z jakimi klockami połączyłeś te tarcze?
v6
Liczba postów: 27
Liczba wątków: 4
Dołączył: Dec 2008
Reputacja:
0
Witam forumowiczów.
Coraz bliżej zakupów i okazuje się, że słabo z dostępnością tarcz.
Macie może jakieś informacje/wrażenia dotyczące przednich tarcz:
Speedmax (nacinane, cena rzędu 300 zl za 2 sztuki)
EBC (standardowe - chyba tylko takie robią do Hond, cena rzędu 700 za 2x)
Miałem zmieniać na TRW ale... okazało się, że robią tylko na oś tylną.
Liczba postów: 63
Liczba wątków: 16
Dołączył: Dec 2008
Reputacja:
0
ebc powiny tez byc nawiercane i nacinane. poszukaj w Google
Liczba postów: 100,000,447
Liczba wątków: 1,000,019
Dołączył: Dec 2008
Miejscowość: Tychy
są:
-naciane
-nawiercane
-nacinane i nawiercane
pytanie pozostaje czy są dostępne do Legend G2.
EBC ma siedzibę w Krakowie-poszukaj i zadzwoń- pracuje u nich kumaty koleś w wsparciu technicznym.
v6