Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tarcze hamulcowe - przód
#11
Nacinane i nawiercane potrafią miękkie klocki zeżreć w miesiąc lub dwa przy ostrej eksploatacji - z tym się trzeba liczyć. Posiadam nawiercane tarcze połączone z twardymi klockami co daje sensowny kompromis miedzy skutecznością hamowania i czasem użytkowania klocków. Twój wybór:
- tarcza nawiercane i nacinane + miękkie klocki - hamulec jak brzytwa, ,mnóstwo pyłu który tak lekko się przecież usuwa z felg i nie wiem czy klocki starcza Ci na jeden sezon ( oczywiście wykluczam tarcze w cenie kilkudziesięciu pln za sztukę - przyzwoity komplet 4 tarcz nie będzie kosztował poniżej tysiaka, nie ma złudzeń - super jakość za 5 dych nie istnieje )
- tarcze nawiercane połączone z jakakolwiek twardością klocka daje bezpieczny pod względem skuteczności i długo żywotny pod względem eksploatacji zestaw i ryzyko przegrzania tego zestawu są raczej nie wielkie pod warunkiem racjonalnego użytkowania.
Tarcze nacinane proponuję tym co lubią startować spod każdych świateł i hamować do zera sto metrów dalej - mniejsze ryzyko przegrzania i pokrzywienia owych tarcz - w normalnej eksploatacji są zbędne

Kilka przykazań dotyczących układu hamulcowego - zastosowanie się do nich zaowocuje długim i bezproblemowym użytkowaniem pedału hamulca Oczko

Zasada wymiany:
1. Sprawdź prawidłowość doboru tarcz do danego modelu,
2. zawsze wymieniaj tarcze parami,
3. używaj tarcz z tego samego opakowania,
4. wymieniaj tarcze nie tylko z powodu przekroczenia ich minimalnej grubości, ale również w przypadku pojawienia się powierzchni głębokich rowków,
5. bardzo starannie oczyść szczotką drucianą piasty kół z zabrudzeń i nalotów, użyj preparatu zmywającego (np. Quickleen i Brakeleen),
6. dokonaj pomiaru "bicia" piast na ich obwodzie. Maksymalnie odchylenie nie może przekraczać 0,02 mm. Nanieś niewielką warstwę preparatu (np. Copperpaste, inna pasta miedziowa) na powierzchnię piast,
7. po zamontowanie tarcz dokonaj pomiaru bicia tarcz w obwodowych ich częściach. Wartość bicia po wykonaniu pełnego obrotu tarczy nie może przekraczać 0,1mm. Jeśli wartość ta jest większa, należy spróbować obrócić tarczę względem otworów i ponownie zamontować. Pomiar ten jest najważniejszą czynnością podczas wymiany tarcz,
8. dokładnie oczyść tarcze hamulcowe z zabrudzeń tłuszczowych (olej, smar), najlepiej preparatem odtłuszczającym (np. Brakeleen),
9. zamontuj nowy komplet klocków hamulcowych, posmaruj pastą Copperpaste tylne blachy klocków hamulcowych, oczyszczone śruby kół,
10. dokręć śruby kół na krzyż używając klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania śrub waha się od 7 do 11 daNm,
11. przez pierwszych 300 km unikaj gwałtownych i długotrwałych hamowań, a najlepiej postępuj wg poniższej procedury:
Zasada docierania nowych tarcz:
a. Przez pierwsze 160 km: delikatne hamowanie ze 100 km/h do 50 km/h (po 5 hamowań). Jak tylko tarcza się zagrzeje konieczna jest przerwa na ostudzenie tarczy.
Nie wolno hamować z dużej prędkości do zera !!!
b. Następne 160 km: zwiększasz siłę hamowania, nadal unikając hamowania "do zera" z prędkości powyżej 110 km/h (tarcze powinny mieć jasno niebieski odcień (tzw. barwa nalotowa))
c. Następne 160 km: dalsze zwiększanie siły hamowania, po tym okresie można hamować do zera. Tarcza powinna mieć od jasno do ciemno niebieski odcień.
Odpowiedz
#12
Świetnie kompedium wiedzy baltom! Bicie piasty lub tarczy na piaście sprawdza się w b. dobrych warsztatach, do kórych warto oddać nasz pojazd, aby mieć pewność trafnej diagnozy, a co za tym idzie, w rezultacie mniejszych kosztów.
v6
Odpowiedz
#13
Tarox u mnie to G88, czyli nacinane.

[attachment=2]

Z klockami mialem problem bo najpirw zalozylem EBC Red Stuff ktore mialem wczesniej i bylem z nich bardzo zadowolony. Niestety EBC zmienil technologie i po dwoch tygodniach mialem cale klocki popekane.

[attachment=1]
[attachment=0]

Oddalem na reklamacji i zalozylem Ferodo Premium. To nie to samo co EBC (starej techologii) ale jak na razie sa dobre. Nie sa tak twarde jak EBC ale tez nie sa tak miekkie jak zwykle Ferodo.
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#14
Obecnie mam Ferodo klocki z oryginlnymi tarczami i niestetysą faktycznie za miękkie-znikają w oczach, a przy tym cholernie pylą felgi, któe po 300km jazdy miejskiej są ... czarne. Następnym razem kupię klocki NISINA - do których można dojść w troszkę niższych pieniądzach niż popzez sklep czy salon Hondy.

Ile dałeś za komplet tarcz Tarox?

Muszę przynać, iż jestem zaskoczony tymi klockami, co tzn, że zmienili technologie? Robia ekologiczne(tańsze) klocki teraz?
v6
Odpowiedz
#15
Za taroxa dalem 1350zl w marcu 2008, wiec teraz moze kosztowac wiecej (stosunek euro-PLN)

Nie wiem na czym polega "nowa technologia". Tak mi powiedzial facet u ktorego kupowalem, ze mial juz wiele zwrotow po tym jak zaczeli produkowac te niby "lepsze" klocki. Wiem ze mu "znawcy" z EBC powiedzieli ze te moje klocki niby byly uzywane na wyscigach i dlatego popekaly i ze "tym razem" uznaja gwarancje...

A co do Ferodo premium, to moge z czystym sumieniem polecic
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#16
Owszem, obecny kurs naszej waluty mocno przyczynia się do wyższych cen na dobra importowane...

często wolę założyć oryginał bo mam gęsią skórkę, gdy myślę sobie, że staję się częścią eksperymentu...kilka razy byłem zmuszony do demontażu części ze względu na ich nieprawidłowe funckjonowanie.

Mam nadzieję, że wraz z przejechanymi kilometrami podzielisz się wrażeniami co do samych tarcz.
v6
Odpowiedz
#17
Oczywiscie ze tak! Jak na razie to zrobilem na tych tarczach okolo 20 tysiecy i jest ok. Zmanie na Wilwood-a planuje tylko z powodu jeszcze lepszego hamowania ( bezpieczenstwa nigdy za wiele ) Oczko
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#18
no no 20 tyś to można przypuszczać, że to dobry wyrób.

Na allegro.pl widziałem przednie tarcze do Legend za 70pln/szt Zdezorientowanyhock:

aż chyba kupię na próbę Oczko
v6
Odpowiedz
#19
Kwestię tarcz w Legendzie przerabialem już kilka razy, ostatni mój zestaw to Zimmermany i Ferodo wcześniej Brembo i Ferodo. Bardzo ważne jest to aby we wskazanych miejscach smarować punkty styku klocków pasta miedzianą i zakładać blaszki w takiej kolejności jak podaje manual ( jeśli wymieniami klocki w warsztacie to zawsze trzeba pilnować mechaników, ktorzy zazwyczaj wywalaja te blaszki bo według nic są do niczego nie potrzebne! ) I jeszcze jedna sprawa, pod żadnym pozorem nie wolno demontować metalowych osłon tarcz montowanych do zwrotnicy ( niektorzy robia tak ze względów estetycznych i dla zmniejszenia wagi auta 8-) ! )one chronia nie tylko przed brudem ale równiez zabezpieczają przed nagłymi zmianami temperatury rozgrzanej tarczy co jak wiemy w konsekwencji skutkuje biciem.
Odpowiedz
#20
ja znalazlem w sklepie internetowym tarcze LUKASA za sztuke 170zł i jak narazuie zadnego problemu niemam pozdrawiam
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości