Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Głośna praca na rozgrzanym silniku przy "D" i "R"
#1
Witajcie. Od pewnego czasu zaobserwowałem że samochód głośniej pracuje przy włączonym biegu "D" lub "R", tzn.  jest głośniejszy dźwięk niż w porównaniu z przełożeniem na "N" lub "P", coś jakby "wycie" podczas włączonych powyższych biegów. 
Być może jestem przewrażliwiony i nigdy się nie wsłuchiwałem, a nasze skrzynie tak pracują, a może coś się dzieje niedobrego. Dodam że na bieżąco robie wymiany oleju, a w skrzyni była wymiana miesiąc temu.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
Czyżby nikt nie chciał się podzielić doświadczeniem w tym temacie. Szkoda.
Odpowiedz
#3
(11-16-2021, 8:05 )pluto303 napisał(a): Czyżby nikt nie chciał się podzielić doświadczeniem w tym temacie. Szkoda.

Ja chcę, choć już dużo nie pamiętam Oczko
Wydaje się, że tak właśnie jest-na zapiętym biegu idzie wyższe ciśnienie oleju do skrzyni, stąd zwiększenie hałasu.
Jak z olejem-kiedy wymieniany i czy na oryginalny?
Czy jeszcze coś dzieje się ze skrzynią np.: przy zmianie biegów/kicdownie?
Odpowiedz
#4
Witaj.
Zagadka jest taka, że otóż nic jej nie dolega, zmienia płynnie, nie szarpie, olej wymieniony we wrześniu br. nawet z podwójnym płukaniem, oczywiście olej OEM. Zauważyłem, że te jakby wycie pojawia się przy przełożeniach "D", bądź "R", ale tylko na rozgrzanym silniku. Jest to trochę irytujący dźwięk i wydaje mi się jednak, że tego wcześniej nie było aż tak słychać, gdyż na pewno bym to wyłapał wcześniej.
Odpowiedz
#5
Cześć,
Zdalnie wiadomo nic nie można zdiagnozować (chociaż teraz nawet lekarze diagnozuję przez telefon Oczko ), niemniej skoro auto jest serwisowane na ori oleju, skrzynia nie daje innych niepokojących objawów to ja bym się tym nie przejmował. Z wiekiem nawet i Legend robi się głośniejszy. Obserwuj auto, przy najbliższej wymianie oleju w skrzyni sprawdź czy nie ma opiłków metalu.
Odpowiedz
#6
Może coś rezonuje.. To położenia jezdne, zmieniają się obroty i stąd inny dźwięk.. Podczas jazdy też to słychać?
[Obrazek: avatarrear.jpg]
Odpowiedz
#7
(11-17-2021, 21:52 )Peter napisał(a): Cześć,
Zdalnie wiadomo nic nie można zdiagnozować (chociaż teraz nawet lekarze diagnozuję przez telefon Oczko ), niemniej skoro auto jest serwisowane na ori oleju, skrzynia nie daje innych niepokojących objawów to ja bym się tym nie przejmował. Z wiekiem nawet i Legend robi się głośniejszy. Obserwuj auto, przy najbliższej wymianie oleju w skrzyni sprawdź czy nie ma opiłków metalu.

OK. Będę obserwował co to dalej będzie. Myślałem nad innymi możliwościami typu wspomaganie (ale jego praca nie powinna mieć znaczenia przy przełożeniach), mechanizm przeniesienia napędu (tutaj także we wrześniu br. wymieniałem olej), nie pozostaje mi nic jak jeździć i czekać na dalszy rozwój. 
Pozdrawiam
Odpowiedz
#8
(11-18-2021, 3:39 )danielofski napisał(a): Może coś rezonuje.. To położenia jezdne, zmieniają się obroty i stąd inny dźwięk.. Podczas jazdy też to słychać?


Cześć. 
Dokładnie podczas jazdy słychać te wycie, ale już nie tak mocno ponieważ hałas częściowo go zagłusza. To jest taki dźwięk jakby coś stwarzało opór, coś w podobie paska bądź łożyska.
Odpowiedz
#9
Wsłuchałem się dokładnie. To jest jakiś taki metaliczny dźwięk, przy czym po przełożeniu na "N" bądź "P", jeszcze go leciutko słychać ponieważ stopniowo zanika.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#10
Nie daje mi to spokoju, więc dzisiaj kolejne wsłuchiwanie się. Kolejna wskazówka, dźwięk lekko słyszalny (metaliczne skrzypienie) pojawia się podczas włączenia świateł drogowych (tzw. długich), przy przełożeniu także na "N" lub "P", co sugerowałoby obciążenie alternatora. Może to on wydaje ten dziwny dźwięk, ale co by to miało wspólnego z przełożeniami "D" i "R". ?
Pozdrawiam
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości