Liczba postów: 121
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2016
Reputacja:
0
Miejscowość: Polska
Witajcie. Od pewnego czasu zaobserwowałem że samochód głośniej pracuje przy włączonym biegu "D" lub "R", tzn. jest głośniejszy dźwięk niż w porównaniu z przełożeniem na "N" lub "P", coś jakby "wycie" podczas włączonych powyższych biegów.
Być może jestem przewrażliwiony i nigdy się nie wsłuchiwałem, a nasze skrzynie tak pracują, a może coś się dzieje niedobrego. Dodam że na bieżąco robie wymiany oleju, a w skrzyni była wymiana miesiąc temu.
Pozdrawiam
Liczba postów: 121
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2016
Reputacja:
0
Miejscowość: Polska
Czyżby nikt nie chciał się podzielić doświadczeniem w tym temacie. Szkoda.
Liczba postów: 121
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2016
Reputacja:
0
Miejscowość: Polska
Witaj.
Zagadka jest taka, że otóż nic jej nie dolega, zmienia płynnie, nie szarpie, olej wymieniony we wrześniu br. nawet z podwójnym płukaniem, oczywiście olej OEM. Zauważyłem, że te jakby wycie pojawia się przy przełożeniach "D", bądź "R", ale tylko na rozgrzanym silniku. Jest to trochę irytujący dźwięk i wydaje mi się jednak, że tego wcześniej nie było aż tak słychać, gdyż na pewno bym to wyłapał wcześniej.
Liczba postów: 216
Liczba wątków: 4
Dołączył: May 2009
Reputacja:
0
Może coś rezonuje.. To położenia jezdne, zmieniają się obroty i stąd inny dźwięk.. Podczas jazdy też to słychać?
Liczba postów: 121
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2016
Reputacja:
0
Miejscowość: Polska
Wsłuchałem się dokładnie. To jest jakiś taki metaliczny dźwięk, przy czym po przełożeniu na "N" bądź "P", jeszcze go leciutko słychać ponieważ stopniowo zanika.
Pozdrawiam
Liczba postów: 121
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2016
Reputacja:
0
Miejscowość: Polska
11-24-2021, 4:50
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-24-2021, 4:51 przez pluto303.)
Nie daje mi to spokoju, więc dzisiaj kolejne wsłuchiwanie się. Kolejna wskazówka, dźwięk lekko słyszalny (metaliczne skrzypienie) pojawia się podczas włączenia świateł drogowych (tzw. długich), przy przełożeniu także na "N" lub "P", co sugerowałoby obciążenie alternatora. Może to on wydaje ten dziwny dźwięk, ale co by to miało wspólnego z przełożeniami "D" i "R". ?
Pozdrawiam