Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Temperatura płynu chłodzącego
#1
Zdjęcie 
Cześć,
Jako że jestem miesiąc po zakupie KB2 jak na razie wszystko z nim w porządku, aż do wczoraj.
Pojeździłem trochę po mieście, jazda (1km) w korku ok.40min. i temperatura wzrosła z połowy skali tak na godzinę 14 i rosła ale korek się skończył i podczas normalnej jazdy temp. spadła minimalnie poniżej połowy , pytam czy to normalna sytuacja czy coś nie tak z chłodzeniem u mnie, bo na zewnątrz temp. 8 stopni , a co będzie latem.
Poniżej link do zdjęcia
https://photos.app.goo.gl/yDHLLVJtaSqFG6kh8
Odpowiedz
#2
To nie jest normalne. Sprawdź stan płynu chłodzącego. Może także paść termostat (bardziej prawdopodobne) lub wentylator chłodnicy (mniej prawdopodobne).
Odpowiedz
#3
Stan płynu w normie, na zimnym silniku w zbiorniczku wyrównawczym pomiędzy Min. a Max.
Wczoraj jeszcze raz sprawdziłem na postoju ,podłączyłem komputer, silnik pracował tak ze dwie godziny na wolnych obrotach i temperatura sukcesywnie powoli wzrastała, wentylatory załączały się i wyłączały, najpierw 55% mocy potem 85% i pracowały cały czas, a temperatura cały czas powoli rosła,aż na komputerze pokazało 124stopnie , wtedy ze zbiorniczka wyrównawczego zaczął wypływać płyn chłodniczy, włączyłem wtedy klimę i temperatura spadła do 113stopni nic poniżej, sprężarka od klimy włączała się i wyłączała.
Sytuacja ta dzieje się tylko na postoju, podczas normalnej jazdy wskazówka temperatury stoi stabilnie minimalnie poniżej połowy.
Odpowiedz
#4
Zacząłbym od termostatu. Może nie otwierać się do końca. To nie jest duży koszt, a i praca nie jest okrutnie trudna (francusko-włoskie v6 l7x to jest dopiero wyzwanie). Jeśli to nie pomoże to sprawdziłbym, czy chłodnica nie jest przytkana.
Odpowiedz
#5
haji@ miałeś rację, dzisiaj spuściłem płyn, wyciągnąłem chłodnicę,faktycznie trochę była zatkana brudem kilkuletnim, wymyłem dokładnie, czekam teraz aż dojedzie mi płyn i będę testował.
Odpowiedz
#6
Stawiam na termostat albo zatkane kanały chłodnicy
Odpowiedz
#7
Na obecną chwilę wszystko jest w porządku, czekam tylko aż temperatura na zewnątrz wzrośnie i będę dalej sprawdzał.
Dzięki za podpowiedź.
Odpowiedz
#8
No i zrobiło się ciepło, to problem z wysoką temperaturą płynu chłodzącego się znowu pojawił, dzisiaj kupuję nową chłodnicę, zobaczymy czy to pomoże, w wakacje wybieram się do Chorwacji a z takim kiepskim chłodzeniem to raczej nie ma szans dojechać.
Odpowiedz
#9
Cześć, wymieniłem termostat, sytuacja się nie poprawiła, ale zastanawia mnie kierunek nawiewu z wentylatorów.
Prawy wentylator wydmuchuje powietrze przez chłodnicę z komory silnika , a lewy zasysa powietrze przez chłodnicę do komory silnika, czy w Waszych Legendach jest tak samo?
(prawy, lewy patrząc z za kierownicy.)
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości