Filtr w skrzyni jest na 100% ponieważ go zamówiłem i jak mogłeś przeczytać wyżej sam go wymieniałem i fizycznie miałem go w rękach. Mam fotki więć pod wieczór postaram się wrzucic informacje do działu ZTS czylu "zrób to sam".
Stanowisko Hondy w kwestii filtra automatycznej skrzyni mówi jasno- wymiana filtra TYLKO podczas naprawy głownej skrzyni. Uważam, że jest to trochę bzdurne-szczególnie widząc różnicę, która odczułem po wymianie filtra oraz oleju na właśnie Hondowski Z1.
Po wyjęciu filtra ze skrzyni okazało się, że jest to jeden wielki zlepek opiłków metali! Filtr po to służy, żeby je wychwytywać, więc zapełniony spełnia swoje zadanie natomiast jak wiadomo każdy filtr kiedyś ulega zatkaniu/zabrudzenia i się go czyści albo wymienia. W skrzyni jest śruba która ma zakończenie wykonane z magnesu-magnes ma wyłapywać opiłki, ktorych nie wychwyci filtr. Ten układ sie dopełnia, gdy jedno i drugie jest czyste
Płukanie skrzyni poprzez częste wymiany oleju stosuje się w przypadku mocno zabrudzonego oleju lub w przypadku kiedy nie wiemy jaki olejem zalana była skrzynia. Nie wystarczy wymienić oleju w skrzyni bo przy wymianie pozbywamy sie jedynie ok. 3.3 litra a pojemność całkowita skrzyni to 7.2l. Dlatego, aby względnie wymienić olej w całości (prawie) na świeży stosuje się kilka wymian pod rząd.
Omijaj płukania dynamicznego-opinia powszechna mówi, że ta czynność nie śłuży automatom. Nie próbowałem na sobie bo jest to dość duże ryzyko.
Nie ma płynów do płukania-to nie jama ustna

płukanie w sensie wymiany oleju ma sens i w wielu przypadkach pomaga.
Tak odchodząc trochę od tematu> W internecie można zanabyć koszulki na których w j. angielskim jest napisane, że m.in. "posiadacza Hondy Legend poznać bo przyzwyczajeniu do szarpnięć przy zmianie biegów w automacie z 1 na 2. Czy coś jak to
NIe zgadzam się z tym!
Skrzynia odpowiednio serwisowana na oryginalnym oleju nie generuje szarpnięć-idąc za moim przykładam. Ciszę się, że tego nie zbagatelizowałem po kopnięcia udarowe idące ze skrzyni mocna dają w kość poduszkom jak i dyfrowi-który reguje znacznym zwiększeniem się luzu między talarzem a wałkiem atakującym.
Pomóż swojej skrzyni póki nie jest zapóźno