Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
automat
#1
Nortuje mnie jedna sprawa w mojej legendzie a konkretnie w skrzyni biegów.
przy zimnym oleju jest wszystko ok ale przy ciepłym dość twardo zmienia bieb z 1 na 2.
Może ktoś wie o co biega ?
Odpowiedz
#2
aa miałem to samoUśmiech

Polecam: płukanie skrzyni.
Kupujesz olej dobry jakościowo np. Mobil dexron II-robisz 3-4 wymiany.
Następnie idziesz do dealera Hondy kupujesz 4 litry oleju ATF-Z1 oraz filtr oleju do skrzyni, o-ring filtra oraz uszczelkę pod miskę.
Starasz się stosować olej Hondy ATF-Z1.

Ja tak poczyniłem i różnica jest niewiarygodna. Skrzynia jest jak nowa.

Warto jest również sprawdzić stan poduszki skrzyni biegów. Oraz skrzynie pod kątem wycieków.
Słaby punkt jeśli chodzi o wycieki to z tyłu skrzyni "korek" (zaślepka) na dość duży imbus, albo uszczelniamy klejem anareobowym albo dajemy podkładkę miedzianą. Minus jest taki, że trzeba demontować katalizator, a śruby zeń są najczęściej mocno pordzewiałe.
v6
Odpowiedz
#3
siemka Marcin widzę że masz dużo wiedzy o legendzie ale czy jesteś pewien że w skrzyni jest filtr ?
Będąc w lato w polsce zrobiłem serwis w ASO Hondy i też prosiłem o wymianę filtra i dostałem odpowiedż
że filtr nie istnieje a jedynie magnes który zbiera opiłki metali. Jeśli chodzi o wycieki to jestem szczęściarzem i
jest wszędzie sucha. jeśli chodzi o płukanie skrzyni to co ile kilomerów zrobić tą wymianę a może jest jakiś
specjalny płyn do płukania?
Odpowiedz
#4
Wiekszosc odpowiedzi w sprawie AT znjadziecie na tej strone
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.automat.pl/news.php">http://www.automat.pl/news.php</a><!-- m -->

a z tego co mi wiadomo to faktycznie Legend nie ma filtra oleju . I zalewamy skrzynie biegow tylko ORGINALNYM OLEJEM HONDY.
Lexus SC400 V8 Pb 98

TDi Engines are for senior citizens
Odpowiedz
#5
Filtr w skrzyni jest na 100% ponieważ go zamówiłem i jak mogłeś przeczytać wyżej sam go wymieniałem i fizycznie miałem go w rękach. Mam fotki więć pod wieczór postaram się wrzucic informacje do działu ZTS czylu "zrób to sam".
Stanowisko Hondy w kwestii filtra automatycznej skrzyni mówi jasno- wymiana filtra TYLKO podczas naprawy głownej skrzyni. Uważam, że jest to trochę bzdurne-szczególnie widząc różnicę, która odczułem po wymianie filtra oraz oleju na właśnie Hondowski Z1.
Po wyjęciu filtra ze skrzyni okazało się, że jest to jeden wielki zlepek opiłków metali! Filtr po to służy, żeby je wychwytywać, więc zapełniony spełnia swoje zadanie natomiast jak wiadomo każdy filtr kiedyś ulega zatkaniu/zabrudzenia i się go czyści albo wymienia. W skrzyni jest śruba która ma zakończenie wykonane z magnesu-magnes ma wyłapywać opiłki, ktorych nie wychwyci filtr. Ten układ sie dopełnia, gdy jedno i drugie jest czyste Uśmiech

Płukanie skrzyni poprzez częste wymiany oleju stosuje się w przypadku mocno zabrudzonego oleju lub w przypadku kiedy nie wiemy jaki olejem zalana była skrzynia. Nie wystarczy wymienić oleju w skrzyni bo przy wymianie pozbywamy sie jedynie ok. 3.3 litra a pojemność całkowita skrzyni to 7.2l. Dlatego, aby względnie wymienić olej w całości (prawie) na świeży stosuje się kilka wymian pod rząd.
Omijaj płukania dynamicznego-opinia powszechna mówi, że ta czynność nie śłuży automatom. Nie próbowałem na sobie bo jest to dość duże ryzyko.
Nie ma płynów do płukania-to nie jama ustna Oczko
płukanie w sensie wymiany oleju ma sens i w wielu przypadkach pomaga.

Tak odchodząc trochę od tematu> W internecie można zanabyć koszulki na których w j. angielskim jest napisane, że m.in. "posiadacza Hondy Legend poznać bo przyzwyczajeniu do szarpnięć przy zmianie biegów w automacie z 1 na 2. Czy coś jak to Oczko

NIe zgadzam się z tym!

Skrzynia odpowiednio serwisowana na oryginalnym oleju nie generuje szarpnięć-idąc za moim przykładam. Ciszę się, że tego nie zbagatelizowałem po kopnięcia udarowe idące ze skrzyni mocna dają w kość poduszkom jak i dyfrowi-który reguje znacznym zwiększeniem się luzu między talarzem a wałkiem atakującym.

Pomóż swojej skrzyni póki nie jest zapóźno Uśmiech
v6
Odpowiedz
#6
dzięki za dobre rady napewno się przydadzą.Marcin czy jest duży problem z zakupienim tego filtra, chodzi mi czy jest parę rodzai czy wystarczy rocznik sam. i jaka jest cena .chętnie obejrze to ZTS pozdrawiam.
Odpowiedz
#7
A więc zapraszam do działu ZTS-opisałem co i jak poczynić w związku wymiana filtra Uśmiech
v6
Odpowiedz
#8
Całkowicie potwierdzam informacje Marcina. W serwisie oczywiście podparli się wytycznymi Hondy stwierdzając, że filtra nie ma, bo firma nie przewiduje jego wymiany, bo również nie zakłada się aby ktoś mógł użytkować to auto powyżej 15-tu lat. Z drugiej strony to taki mechanik z serwisu to ignorant i niedouk. Dla długowieczności automatycznej skrzynki zalecam wymianę filtra co 30 tyś. km. Koszt nie jest aż tak wielki w porównaniu z kosztem naprawy skrzynki, jak ktoś tego sam nie zrobi. Pozdrawiam
Odpowiedz
#9
Kiedyś to wydaje mi się, że właśnie zakładali dlugie życie samochodu... pomyśleć co się teraz dzieje... :?
v6
Odpowiedz
#10
Mam pytanie, czy ktoś z Was wie, który nieoryginalny olej(którego producenta) jest zalecany do AT Hondy o symbolu MPYA?
v6
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości