10-21-2011, 21:53
Przejrzyj temat w G3 o skrzyni i szarpaniu z 1 na 2.
Generalnie do naszych Legendów nie znalazłem odpowiednika dobrej jakości i podobnym działaniu jak Hondowski ATF Z1. Są oleje z tzw aprobatą oleju Hondy, ale do wybranych skrzyń i najczęściej MPYA się nie łapią.
Najbliżej ideału było na oleju Valvoline z aprobatą Hondy.
Przy wymianie bez filtra wchodzi około 3,3litra(zależy jak długo będzie skapywać), cała skrzynia ma ok 9l i wymiana całego oleju jest możliwa tylko poprzez robiórkę i zlania oleju ze sprzęgła hydrokinetycznego bądź przy dynamicznym płukaniu, a to należy do ryzykownych technik
Reasumując, kup na początek 4 litry ATF Hondy Z1, kup filtr i uszczelkę(po ściągnięciu miski ujrzysz kwadratowy magnes-wyczyść go z opiłków) i jeśli masz sprawne poduszki przy skrzynii już po tym zabiegu powinieneś widzieć efekty. Czynność można powtarzać co 10-15 tyś, po 3 cim razie będzie można uznać, że już mamy olej właściwy i wymieniać tak jak podaje manual, w warunkach trudnych 45 tyś km lub w normalnych co 80 tyś km.
Generalnie do naszych Legendów nie znalazłem odpowiednika dobrej jakości i podobnym działaniu jak Hondowski ATF Z1. Są oleje z tzw aprobatą oleju Hondy, ale do wybranych skrzyń i najczęściej MPYA się nie łapią.
Najbliżej ideału było na oleju Valvoline z aprobatą Hondy.
Przy wymianie bez filtra wchodzi około 3,3litra(zależy jak długo będzie skapywać), cała skrzynia ma ok 9l i wymiana całego oleju jest możliwa tylko poprzez robiórkę i zlania oleju ze sprzęgła hydrokinetycznego bądź przy dynamicznym płukaniu, a to należy do ryzykownych technik
Reasumując, kup na początek 4 litry ATF Hondy Z1, kup filtr i uszczelkę(po ściągnięciu miski ujrzysz kwadratowy magnes-wyczyść go z opiłków) i jeśli masz sprawne poduszki przy skrzynii już po tym zabiegu powinieneś widzieć efekty. Czynność można powtarzać co 10-15 tyś, po 3 cim razie będzie można uznać, że już mamy olej właściwy i wymieniać tak jak podaje manual, w warunkach trudnych 45 tyś km lub w normalnych co 80 tyś km.
v6