Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wspomaganie układu kierowniczego
#1
Witam wszystkich. 

Otóż pojawiło mi się coraz głośniejsze wycie i chrobotanie dochodzące z pompy wspomagania. Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem płyn bo nie był już dawno wymieniany. Po wymianie płynu wspomagania problem nie zniknął a wręcz wycie podczas kręcenia kierownicą się nasiliło, plus te chrobotanie, które na dodatek pojawia się bez kręcenia kierownicą, w sytuacji np. dodatkowego obciążenia układu, np. po włączeniu klimatyzacji, czy świateł mijania, czy nawet jakiegoś biegu "D" "R" Nie bardzo mam pomysł jak to zdiagnozować. Natomiast co obecnie zrobiłem i ustaliłem:
- zdemontowałem pompę wspomagania i oddałem do regeneracji. Pompa wróciła z odpowiedzią że była sprawna, a jedynie wymieniono uszczelnienia,
- wymienione oringi na wężach (doprowadzającym i odprowadzającym z pompy) na oryginalne OEM,
- zdemontowałem zbiorniczek i go wyczyściłem,
- po zalaniu nowym płynem i uruchomieniu układu przepłukałem cały układ odpinając jeden z wężyków dochodzących do zbiorniczka i spuszczając płyn do pojemnika. Następnie ponownie napełniłem układ nowym płynem (tak dwukrotnie). 
- w zbiorniczku płynu wspomagania cały czas płyn jest dosyć mocno natleniony drobniuteńkimi pęcherzykami powietrza,
- nie zauważyłem nigdzie wycieków, także z przekładni kierowniczej, więc chyba układ nie zaciąga dodatkowego powietrza, bo niby skąd?
- zmieniłem też mocowania wężyków na nowe.

No i nie gdzie szukać dalej. 
Może ktoś z Państwa miał podobny przypadek albo wie w czym problem.

Pozdrawiam
#2
Cześć.
Mam podobny problem i jak dotąd nie znalazłem rozwiązania. Wspomaganie u mnie działa bez problemu ale jeżdżę z tym wyciem i trzeszczeniem, bo nie wiem jak się go pozbyć, a też posprawdzałem wszystko co mi przyszło na myśl.
Pozdrawiam
#3
Alternator?
#4
@kala40 jaki olej wlałeś? Oryginalny PSF Hondy?
#5
(03-17-2022, 4:19 )Peter napisał(a): Alternator?

Ciekawe, przyznam, że nie brałem tego pod uwagę, aczkolwiek dźwięk wyraźnie dochodzi od strony pompy.
#6
(03-17-2022, 6:39 )haji napisał(a): @kala40 jaki olej wlałeś? Oryginalny PSF Hondy?

Oczywiście PSF-S org. Zauważyłem, że chrobotający dźwięk pojawia się dopiero po rozgrzaniu, na zimnym cicho.
#7
(03-17-2022, 6:52 )kala40 napisał(a):
(03-17-2022, 4:19 )Peter napisał(a): Alternator?

Ciekawe, przyznam, że nie brałem tego pod uwagę, aczkolwiek dźwięk wyraźnie dochodzi od strony pompy.

Wszystko chodzi na jednym napędzie z wału.
Dźwięk w silniku roznosi się czasem w bardzo zaskakujący sposób, czasem jakieś naprężenia na paskach przenoszą się na inny element układu i stąd takie odgłosy.
Poza tym piszesz o zwiększeniu natężenia hałasu przy podwyższonym obciążeniu elektryczny co może być jakimś tropem.
Może też być problem z kołem pasowym.
#8
Tak, dokładnie poziom hałasu (zwłaszcza tego chroboczącego) zwiększa się nie tylko wraz z obciążeniem np. Klimą ale także po włączeniu biegu na "D" bądź "R".
Ciekawa sugestia z alternator czym kołem pasowym, ale nie bardzo wiem jak zabrać się do takiej diagnozy. Jakaś rada z Twojej strony?
#9
(03-17-2022, 20:47 )kala40 napisał(a): Tak, dokładnie poziom hałasu (zwłaszcza tego chroboczącego) zwiększa się nie tylko wraz z obciążeniem np. Klimą ale także po włączeniu biegu na "D" bądź "R".
Ciekawa sugestia z alternator czym kołem pasowym, ale nie bardzo wiem jak zabrać się do takiej diagnozy. Jakaś rada z Twojej strony?

Nie mam specjalnych rad w tym zakresie. Wszystko trzeba wysłuchać, wypatrzeć. Pomocny może być stetoskop mechaniczny. Zwiększaj obciążanie prądowe, załączaj sprzęgło klimatyzacji i obserwuj/nasłuchuj. Alternator warto też sprawdzić miernikiem czy trzyma parametry. Ewentualnie oddać go do regeneracji, która nie jest bardzo droga a obejmuje też wymianę łożysk, które mogą hałasować. Koło pasowe w KB1 lubiło się rozwulkanizować, awarii ulega tłumik drgań skrętnych; niby kręci się i działa ale powstają, różne wibracje i dźwięki. Niepokojące dźwięki powstające przy załączaniu D i R mogą wskazywać na rezonowanie jakiegoś elementu metalowego, np.: blaszki osłonowej lub problemu z poduszkami skrzyni/silnika lub podciśnieniowym ich sterowaniem.
#10
Za zgodą Admina pozwolę sobie wrzucić krótkie filmiki przedmiotowego problemu


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości