03-16-2022, 6:24
Witam wszystkich.
Otóż pojawiło mi się coraz głośniejsze wycie i chrobotanie dochodzące z pompy wspomagania. Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem płyn bo nie był już dawno wymieniany. Po wymianie płynu wspomagania problem nie zniknął a wręcz wycie podczas kręcenia kierownicą się nasiliło, plus te chrobotanie, które na dodatek pojawia się bez kręcenia kierownicą, w sytuacji np. dodatkowego obciążenia układu, np. po włączeniu klimatyzacji, czy świateł mijania, czy nawet jakiegoś biegu "D" "R" Nie bardzo mam pomysł jak to zdiagnozować. Natomiast co obecnie zrobiłem i ustaliłem:
- zdemontowałem pompę wspomagania i oddałem do regeneracji. Pompa wróciła z odpowiedzią że była sprawna, a jedynie wymieniono uszczelnienia,
- wymienione oringi na wężach (doprowadzającym i odprowadzającym z pompy) na oryginalne OEM,
- zdemontowałem zbiorniczek i go wyczyściłem,
- po zalaniu nowym płynem i uruchomieniu układu przepłukałem cały układ odpinając jeden z wężyków dochodzących do zbiorniczka i spuszczając płyn do pojemnika. Następnie ponownie napełniłem układ nowym płynem (tak dwukrotnie).
- w zbiorniczku płynu wspomagania cały czas płyn jest dosyć mocno natleniony drobniuteńkimi pęcherzykami powietrza,
- nie zauważyłem nigdzie wycieków, także z przekładni kierowniczej, więc chyba układ nie zaciąga dodatkowego powietrza, bo niby skąd?
- zmieniłem też mocowania wężyków na nowe.
No i nie gdzie szukać dalej.
Może ktoś z Państwa miał podobny przypadek albo wie w czym problem.
Pozdrawiam
Otóż pojawiło mi się coraz głośniejsze wycie i chrobotanie dochodzące z pompy wspomagania. Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem płyn bo nie był już dawno wymieniany. Po wymianie płynu wspomagania problem nie zniknął a wręcz wycie podczas kręcenia kierownicą się nasiliło, plus te chrobotanie, które na dodatek pojawia się bez kręcenia kierownicą, w sytuacji np. dodatkowego obciążenia układu, np. po włączeniu klimatyzacji, czy świateł mijania, czy nawet jakiegoś biegu "D" "R" Nie bardzo mam pomysł jak to zdiagnozować. Natomiast co obecnie zrobiłem i ustaliłem:
- zdemontowałem pompę wspomagania i oddałem do regeneracji. Pompa wróciła z odpowiedzią że była sprawna, a jedynie wymieniono uszczelnienia,
- wymienione oringi na wężach (doprowadzającym i odprowadzającym z pompy) na oryginalne OEM,
- zdemontowałem zbiorniczek i go wyczyściłem,
- po zalaniu nowym płynem i uruchomieniu układu przepłukałem cały układ odpinając jeden z wężyków dochodzących do zbiorniczka i spuszczając płyn do pojemnika. Następnie ponownie napełniłem układ nowym płynem (tak dwukrotnie).
- w zbiorniczku płynu wspomagania cały czas płyn jest dosyć mocno natleniony drobniuteńkimi pęcherzykami powietrza,
- nie zauważyłem nigdzie wycieków, także z przekładni kierowniczej, więc chyba układ nie zaciąga dodatkowego powietrza, bo niby skąd?
- zmieniłem też mocowania wężyków na nowe.
No i nie gdzie szukać dalej.
Może ktoś z Państwa miał podobny przypadek albo wie w czym problem.
Pozdrawiam