Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wymiana filtra kabinowego
#1
Taka dość fajna sprawa, która zapewnia nam czystsze powietrze w kabinie. W Legendach po 94' były te filtry montowane seryjnie, przed rokiem 94' niestety nie, ale UWAGA-można ten filtr tam zaaplikować ponieważ kształtem odcinek międzyd muchawą, a nagrzewnicą się nie zmienił. Dostanie sie do filtra to prostasprawa, ale znów trzeba wiedzieć co i jak, aby nie zniszczyc sobie czegoś niepotrzebnie 8-)

Zaczynamy-potrzeba nam około mniej niż 1h.

1)Wyciagamy kołki osłony nóg pasażera-delikatnie kręcimy śrubokrętem krzyżakowym a drobnym płaskimśrubokręcikiem podwarzamy łeb kołka jednoczęsnie podtrzymująć trzpień kołka, który scala elementy, tak abynam się nie kręcił wraz z kołkiem.

[Obrazek: DIY100.jpg]

2)Po odkręceniu w/w kołków możemy sobie tą dolną półeczkę wyjąć lub pozostawić wiszącąjak na foto:

[Obrazek: DIYCABIN01.jpg]

3)Musimy wyjąć schowek, w tym celu otwieramy schowek i odpinamy ten materiał, który maskuje deskę rozdzielczą w głębi po jego otwarciu:

[Obrazek: IMG_0732.jpg]


4)następnie odkręcamy po dwie śrubeczki każdej ze stron schowka
[Obrazek: DIY101.jpg]

5)już go prawie mamy, za schowkiem mamy do odłączenia kostkę i odczepienia sznurka, który wchodzi do "tuby" a cały ten sprytny mechanizm jest odpowiedzialny za to, aby nam shcowek się delikatnie otwierał, a nie uderzył z impetem w kolana Oczko

[Obrazek: DIYCABIN03.jpg]

6)odpinamy wszystko co jest w liniidojścia do filtra- a ten znajduję się lub będzie się znajdować pod blaszk, którą docelową musimy odkręcić:

[Obrazek: DIYCABIN06.jpg]

7)wyciągamy sobie filterek Uśmiech

[Obrazek: DIYCABIN08.jpg]

[Obrazek: DIYCABIN10.jpg]

8)warto posprzątać bo jeśli tam dłuugo nikt nie zaglądał to na pewno będzie brudno Oczko

[Obrazek: DIYCABIN12.jpg]

Jestem się w stanie założyć, że w większości naszych Legend już tego filtra dawno nie ma, z uwago na to, iż po jego zabrudzeniu się mogą wystąpić takie objawy jak parowanie szyb. W polskiej rzeczywistości filtr ten się po prostu usuwa choćby dlatego, że w ASO kosztuje 330pln. Zamienników brak, niestety nikt nie potrafił mi potweirdzić informacji czy pasuje z modelu KA9-jeśli tak to zamienniki są dostępne, nawet w wersji węglowej czyli takiej jaka tam powinna być.
v6
Odpowiedz
#2
mam pytanie, jak odkręciłeś ową blaszkę ? u mnie nie ma żadnych śrub i mocno trzyma a wygląda to tak:
[Obrazek: 20110505002.jpg]
[Obrazek: 20110505.jpg]
[Obrazek: 20110505001.jpg]

sorry za jakość telefonu, ale nie miałem akurat aparatu pod ręką
Odpowiedz
#3
wygląda na to że trzeba nity rozwiercac
Pozdrawiam
Yogi
Odpowiedz
#4
Wyglada na to, że w tej wersji filtra brak.
BTW: W ASO filtrów do Legenda 1991 - 1996 brak, nie było nawet nigdy takowych w katalogu.
Odpowiedz
#5
a ja chce tylko dostać się do parownika, żeby pozbyć się zapaszku z klimy! :[
Odpowiedz
#6
Jest na to łatwiejsz sposób niz rozwiercanie. Wykręc po prostu POWER TRANSISTOR i napsikaj przez otwór.
Odpowiedz
#7
chodzi o to czarne ustrojstwo z zieloną nalepką DENSO ?
Odpowiedz
#8
SI Uśmiech
Odpowiedz
#9
idę o zakład, że ma miejsce na filtr Oczko


przed parownikiem będziesz i tak mieć nawał syfu, rozwierć i zobacz co tam jest grane.
v6
Odpowiedz
#10
generalnie nie chcę bawić się w rozwiercanie, myślę, że jeżeli Japończycy zadecydowali, że ma w tym miejscu być nit to znaczy 'nie ruszaj' Język w internecie pełno jest środków do odgrzybiania, i stąd moje pytanie czy jest jeszcze inna droga, żeby napsikać jakiegoś preparatu na parownik? np. rurka odprowadzająca wodę z klimy na ziemię?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości