01-18-2009, 21:46
Przede wszystkim problemem w tego typu silnikach jest wielki kolektor dolotu, który tworzy niezłą bombkę w połączeniu z propan-butanem. Zalecam tylko i wyłącznie sekwencyjny wtrysk lub nowszy III gen (ten jest niestety bardzo drogi jak na razie, a uzysk mocy niewielki)
Co do gaśnięcia przy schodzeniu z obrotów podczas jazdy to problem tkwi w ustawieniach komunikacji sterownika LPG z centralnym urządzeniem sterującym, musisz podłączyć się pod diagnostykę. Samo regulowanie mechaniczne reduktora nie pomoże. Może też istnieć usterka w systemie dolotu powietrza biegu jałowego, na benzynie układ radzi sobie z tego typu usterką, przy gazie niestety nie. Przeważnie po kilku "wystrzałach" uszkodzeniu ulega czujnik temperatury powietrza dolotu, znajduje się on przeważnie w przepływomierzu. Dobry elektronik jest w stanie go naprawić. Jak nie to dopiero wymiana przepływomierza pomoże. Pozdr
Co do gaśnięcia przy schodzeniu z obrotów podczas jazdy to problem tkwi w ustawieniach komunikacji sterownika LPG z centralnym urządzeniem sterującym, musisz podłączyć się pod diagnostykę. Samo regulowanie mechaniczne reduktora nie pomoże. Może też istnieć usterka w systemie dolotu powietrza biegu jałowego, na benzynie układ radzi sobie z tego typu usterką, przy gazie niestety nie. Przeważnie po kilku "wystrzałach" uszkodzeniu ulega czujnik temperatury powietrza dolotu, znajduje się on przeważnie w przepływomierzu. Dobry elektronik jest w stanie go naprawić. Jak nie to dopiero wymiana przepływomierza pomoże. Pozdr