Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG
#1
Prosze bez smiechow... :oops:

Pytam serio: czy ktos ma u siebie instalacje LPG?

Ja takowa posiadam i ostatnio mam z nia troche problemow. Dajcie znac, chetnie podziele sie przezyciami i porowman odczucia. :geek:
Odpowiedz
#2
Siemanko ja mam instalacjie LPG i troche na niej jeździłem i zaprzestałem jak narazie bo dmuchnelo mi uszczelke pod jedna z glowic i plyn chłodzoncymi uciekał i parownik sie zapowietrzał i szroniał i niebyło jazdy. Napisz co tam sie dzieje u ciebie moze cos sie wymyśli.
Odpowiedz
#3
dlaczego się mamy śmiać?
jeśli się ktoś decyduje na montaż instalacji gazowej musi być po prosty świadomy jakie ona niesie konsekwencję, a jakie plusy ekonomiczne.

To, że parownik zostaje oszronionyoznacza to mniej wiecej tyle, że za szybko włączasz(lub elektrozawór) tryb z benzyny na GAZ.

Gaz w gruncie rzeczy nie jest zły tylko musi być wtrysk i mądra osoba z praktyką, która go zamontuje-podstawa.
No i musisz się pogodzić z uratą miejsca Uśmiech
v6
Odpowiedz
#4
tak jak marcin pisze jak instalacja jest poprawnie zalozona nie powinno byc wiekszych problemow. No i oczywiscie instalacja min Sekwencja , no i musisz sie liczyc z tym ze LPG troche wiecej spali. Kumpel ma legenda 98r z 3,5 L i spalanie miasto ok 16-18 l trasa 14l LPG
Lexus SC400 V8 Pb 98

TDi Engines are for senior citizens
Odpowiedz
#5
Również posiadam Lpg jeżdzi bez problemów.
Dobrze założona instalacja i nie ma problemów.

Spalanie Lato około 15 - jazda spokojna.
Zima około 16 - jazda spokojna.
Trasa ok 11 - 12 jazda spokojna.
Ale 19 też się zadarzyło.
Odpowiedz
#6
3,2l lpg niestety nie sekwencja, tak powiedzial mi ten od kogo kupowalem, ja niestety niewiem po czym to pozanc
jak narazie problemow z gazem niemam, wszystko ok
spalanie gazu
w miescie do 16,5l /100km
trasa 13l /100km przy 140km/h
19l zdarzalo mi sie na poczatku i to zimą

niestety niewiem czemu ale najechalem na krawęznik i przekładnia maglownicza sie uszkodziala, byc moze juz kiedys byla uszkodzona i dlatego teraz tak latwo uszkodzila sie ponownie...uszkodzenie polega na tym ze kiedy kierownica ustawiona jest na prosto to gdy chce skrecic delikatnie w prawo czy lewo to jakby wspomaganie nie dzialalo, jak sie przekreci troche dalej to juz idzie dalej lekko, aktualnie jest ona zdemontowana bo czekalem na nowa ale niestety nie ta i teraz niemoge znalezc prawidlowej...
Odpowiedz
#7
Na wstepie, przepraszam,ze tak urwalem temat, ale musialem wyjechac pilnie.

Wracajac do rzeczy to niestety gaz mam "nie sekwencje" :?
Maxkow napisales min sekwencja to znaczy, ze jest jakies lepsze rozwiazanie?

Co do mojego problemu okazalo sie, ze przy tym jak mi gaz strzelil to mikser wywalilo. To na szczescie po zdiagnozowaniu zostalo przez panow od gazu naprawione i skonczylo sie na strachu o powazniejsze wydatki.

Niestety teraz mam taki problem, ze jak samochod po przelaczeniu na gaz nie zaleznie jak bardzo jest rozgrzany motor od razu spada z obrotow i gasnie Smutny Nie reaguje na wciskanie gazu. Jak wkrece go na powiedzmy 4k obrotow i przelacze na gaz to obroty zaczynaja spadac, ale po przelaczeniu na benzyne daje sie woz uratowac przed zgasnieciem. Ogolnie brak mi pomyslow o co chodzi. Na benzynie nie ma takich "cyrkow".

Po tych objawach solidnie zastanowilem sie nad sekwencja. Poczytalem troche jak to dziala i z tego co wyczytalem zdaje sie, ze jest to bardzo dobre rozwiazanie. I teraz kilka pytan do was posiadaczy sekwencji:
Ile was kosztowala instalacja? Z tego co ja sie dowiadywalem to jakies 2.2k by mnie to wynioslo.
Czy sami zakladaliscie instalacje i jezeli tak to jak odczuliscie wplyw tejze instalacji na przyspieszanie?
Odpowiedz
#8
Witam.
Do 6 i więcej cylindrowych jednostek w układzie widlastym, żaden szanujący siebie i swoja wiedzę monter nie zamontowałby nic innego prócz sekwencji lub ciekłego wtrysku. Instalacje poprzedniej generacji nie są w stanie dostatecznie zasilić 5 i 6 cylindra. Jeżdżę na sekwencji Prinsa już prawie dwa lata i nie miałem z nią najmniejszego problemu - jej koszt to nieco ponad 5 koła z niezbędnymi przeróbkami. Różnica niewyczuwalna i duży komfort użytkowania. Spalanie od 11 w górę. Na Twoim miejscu nie montowałbym sekwencji z najniższej półki a przede wszystkim poszukał sprawdzonego montera LPG - bo to w nim pies pogrzebany.
pozdrawiam
Tom
Odpowiedz
#9
Przede wszystkim problemem w tego typu silnikach jest wielki kolektor dolotu, który tworzy niezłą bombkę w połączeniu z propan-butanem. Zalecam tylko i wyłącznie sekwencyjny wtrysk lub nowszy III gen (ten jest niestety bardzo drogi jak na razie, a uzysk mocy niewielki)

Co do gaśnięcia przy schodzeniu z obrotów podczas jazdy to problem tkwi w ustawieniach komunikacji sterownika LPG z centralnym urządzeniem sterującym, musisz podłączyć się pod diagnostykę. Samo regulowanie mechaniczne reduktora nie pomoże. Może też istnieć usterka w systemie dolotu powietrza biegu jałowego, na benzynie układ radzi sobie z tego typu usterką, przy gazie niestety nie. Przeważnie po kilku "wystrzałach" uszkodzeniu ulega czujnik temperatury powietrza dolotu, znajduje się on przeważnie w przepływomierzu. Dobry elektronik jest w stanie go naprawić. Jak nie to dopiero wymiana przepływomierza pomoże. Pozdr
Odpowiedz
#10
Witam, jak chcesz pomykać na gazie nie martwiąc się,że wybuch rozsadzi ci puszkę od filtra bądz uszkodzi inne elementy to tylko inst.sekwencyjna prawidłowo założona,oczywiście nie warto oszczędzać i jak zakładać inst. to tylko z wyższej półki Duży uśmiech pozdro!!!! koszty nie dużo większe a głowa spokojna i radość z jazdy gwarantowana!!! :mrgreen:
k@mil
Honda Legend III 3.5 V6 1996r
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości