Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montaż przycisków sterowania radiem w kierownicy
#1
Prosta przeróbka, kóra znacznie ułatwia eksploatację oryginalnego radia.
Jak zapewne wiecie Honda Legend nie posiadała tegoż udogodnienia,jakim są przycyski sterowaniaradiem z kierownicy. Wersja amerykańska czyli Acura była w to wyposażona, więc uzywane przełaczniki możnadostać tylko i wyłacznie z Acury będącej przeznaczonym samochodem do rozbiórki na części.

Co nalęzy wykonać:
Przede wszystkim trzeba odłączyć akumulator ponieważ bedziemy majstrować przy wiązce SRS czyli wiążce z poduszek.

1)Ściągamy plastikową osłonę, która znajduję się po lewej stronie(przeciwnie do przycisków sterowania tempomatem), pod osłoną znajdziemy plastikową zaślepkę przykręcona dwiema śrubkami-należy je odkręcić, potem uchylić luźną zaślepkę i wypiąć z niej kostkę-tak tą samą kostkę podepniemy do zespołu przycisków z Acury.

2)Pozostaje wziąśc do reki zespół przycisków i przykrecić je tymi samymi śrubkami, ktorymi odkręciliśmy zaślepke z podpiętą kostką. Wciskami dekilek osłonowy i prostszą część mamy za sobą-kierownica ma już upragnione przyciski.

3)demontujemy osłonę pod deską rozdzielczą-odkręcając kilka śrubek-jak na zdjęciach:
[Obrazek: IMG_0696.jpg]
[Obrazek: IMG_0697.jpg]

Zdjecie ponizej-musimy usunąć przełaczniki-nie ma znaczenia jak one wygladają-zasada wyciagania w każdej wersji jest taka sama. A zaczynamy tak:
[Obrazek: IMG_0694.jpg]

zdjecie ponizej: ...i znajdujemy schowana srubkę:
[Obrazek: IMG_0695.jpg]

4)nastepnie demontujemy drewniany panel wokół radia, aby to zrobić należy:
-ściągnąć plastikową ramkę skrzyni-deliktnie uważając na zaczepy:
[Obrazek: IMG_0916.jpg]

-odkręcamy dwa wkręty pod popielniczką:
[Obrazek: IMG_0919.jpg]

5)po w/wczynnościach przystępujemy do ściągnięcia centralnej drwnianej konsoli wokół radia-jest ona montowana na wcisk więc musimy sie bardzo postarać,aby nie połamać plastikowych wypustek konsoli. Zaczynamy od góry, czyli w okolicach radia, delikatnie podważając najpierw zaczepy z jednej strony, a potem z drugiej. Przy lewarku skrzyni znajduje się tych zaczepów najwięcej cododatkowo utrudnia czynność. Możemy delikatnie podważyć konsolę, aby dojść rurka np z WD-40 i aplikujemy wystarczającą dawkę-powinno pomóc w bezu zkodzeniowym demontażu konsoli. NIe zapomnij odpiąć kostek z podświetlenia popielniczki. Aby wydostać konsole bedziesz musiał pomanipulować lewarkiem z P do pozycji N lub dalej w kierunku tyłu.

6)jeśli udało nam się zdjąć drewniana konsole musimy wyciągnąć radio. z Radiem jest dośc prosto, odkrecamy śrubki, ktorymi jest przykrecone, nie zapomnij z dolu odkrecić dwóch śrubek z łabkiem 10-pod radiem w głebi.
Odpinamy kostki, antene i kabel CD.

7)z tyłu radia dostrzeżemy takie oto wejście:
[Obrazek: IMG_0332800.jpg]

Tu mamy sie podpiąć, aby to zrealizowac będzie potrzebna kostka np. taka sama jaką podpiną się dyskietkę 3,5 floppy w komputerze:

[Obrazek: IMG_0331800.jpg]

7)Z tej kostki wykorzystujemy prawy zewnętrzny kabelek-patrząć od tyłu na radio. w tym wypadku jest on żółty
[Obrazek: IMG_0321800.jpg]

Uwaga-kostka może wymagać delikatnych modyfikacji-ja ściąłem nożem jej prawy brzeg-ten wystający do góry.

Musimy przylutować do naszego prawego zewnętrznego kabelka(tu żółtego) taki sam kabelek, ale dłuższy, aby nam starczył do początku wiązki SRS, gdzie łączy się z taśma na kolumny kierownicy.

8)Jeśli juz odpowiendio przylutowaliśmy kabelek, możemy wpiąć go w odpowiednie miejsce, czyli w jeden z kabelków taśmy airbag-a.

[Obrazek: IMG_0335800.jpg]

delikatnie podważamy plastikową osłonę, abydostać sie do zapadek kostki.

Po odpięciu ujrzymy ową kostkę, w ktorej musimy przylutować kabelek , który sobie zrobiliśmy, a idący od kostki do lewego zewnetrznego kabelka odpiętej kostki-foto:

[Obrazek: IMG_0329800.jpg]

Jesli ściągnąłeś delikatnie obudowę zkostki powinno dać się wszystko żlożyć jakfabryczne i nie będzie śladu modyfikacji, jęśli nie to posłuż się taśmą izolacyjna-kolor obojętnyUśmiech Pamięta, aby miejsca lutowania również zaizolować tąże tasiemką.

Kabelz naszej kostkiprzy radiu idący do wiązki chowamy podpinająć małymi "trytytkami" do pozostałych kabli do ktorych mamy dostęp pod deska, takaby to estetycznie wyglądało i spod deski nie dyndała nasza przeróbka.

Podpinamy spowrotem kostkę i zanim wszystko poskładamy to warto spróbować czy ta modyfikacja działa-czy zostało wszystko zrobione odpowiednio-jesli tak to musi działać Uśmiech

Jeśli działa możemy powoli składać bałagan który zrobiliśmy.

cała operacja nie zajmuje więcej niż 2 godziny.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#2
Good DIY! :mrgreen:
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.honda-legend.hu">www.honda-legend.hu</a><!-- w -->
Odpowiedz
#3
Thank you. Without your help it wouldn't be exist!
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#4
ha - zrobione Duży uśmiech

trzy moje uwagi:
1) jeśli masz w miarę zgrabne ręce (a przedewszystkim sprawne) myslę że powinno się to dać zrobić bez ściągania osłony pod deskę rozdzielczą Uśmiech z resztą na foto nr 1 wtyczkę od wiązki SRS widać (to ten żółty element)
2) jeżeli używasz kostki od dyskietki jak to aby wszystko działało kostka musi być dociśnięta do końca i schować się cała tak jak na foto w punkcie nr 7
3) warto ostrożnie zdejmować plastikową osłonę kabelków w wiązce SRS - i tu mała podpowiedź: czarna obudowa wiązki jest otwierana tylko w jedną stronę na takich delikatnych plastikowych zawiasikach :mrgreen:

poza tym jest łatwo miło i przyjemnie Szczęśliwy mała rzecz a cieszy

dzięki Marcin 8-)
Właściciel Hondy Legend - człowiek bez marzeń... przynajmniej tych motoryzacyjnych Oczko
Odpowiedz
#5
NIe no prezes jak zwykle prezentacja PROFI, bardzo ciekawy patencik Uśmiech
Odpowiedz
#6
NARESZCIE Mikołaj Uśmiech

ja bez tego udogodnienia żyć nie umiem :mrgreen:
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#7
właśnie chce zabrać się za tą przeróbkę tylko jest jeden problem. boje się że jak odłączę aku to skasuje się kod w radiu, którego nie mam. można go samodzielnie jakoś wygenerować albo gdzieś znaleźć? i z tego co rozumiem z radia ma wychodzić mała kostka z 4 kablami a potrzeba tylko jeden? resztę można zwyczajnie uciąć ?
Odpowiedz
#8
masz Hondę czy Acurę?

Honda ma niekodowane radyjko, Acura tak. Jeśli masz Acurę to przyciski powinny być. Generalnie kod radia jest na karcie kodowej, czasem sie zdarza, źe jest zapisany w instrukcji obługi. jeśłi nie po numerze seryjnym można dobrać właściwy kod radia.

kostka, która podpinasz do radia ma mieć tylko jeden kabelek aktywny. Reszta jest zbędna.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#9
Mam honde. czyli odłączam aku i nie resetuje się radio? Uśmiech wszedzie gdzie mogłem przeszukałem ale nigdzie nie ma kodu. na acura-legend.com wyczytalem ze zdarza sie ze kod jest gdzies pod popielniczka, na pokrywce od bezpiecznikow. wszystko sprawdzilem i nic...
Odpowiedz
#10
no to nie masz kodów na radyjku.

spoko rozpinać można baterię.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości