08-08-2010, 2:55
Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu regularnie przeglądałem oferty sprzedaży Hondy Legend i ostatnio natrafiłem na auto, które mi się spodobało i na temat którego o opinię chciałbym Was zapytać.
Dla informacji: wcześniej posiadałem Hondę Concerto 1994 (silnik D16A9, sprzedana), Audi 80 B4 Avant Quattro (2.3NG+GAZ; sprzedany) i teraz rozglądam się ponownie za Hondą. Rozważam zakup Hondy Accord Hatchback 2.0i 1997 lub Hondy Legend 3.2V6 KA7 1995. Wybór Hondy Accord to raczej wybór czysto zdroworozsądkowy: auto jest młodsze, oszczędny silnik, dość dobrze jak na Accorda wyposażone, dość powszechne (znane mechanikom, dostępność części).
Jednak moje serce (niestety/stety) bije dla Hondy Legend, którą sobie upatrzyłem i zastanawiam się nad kupnem. W związku z tym chciałbym prosić o Wasze opinie na temat tego auta na podstawie zdjęć i dokumentacji, jaka przy tym aucie się uchowała.
Zdjęcia dostępne są tu: <!-- m --><a class="postlink" href="http://okulista.x.pl/rs/hl_foto.jpg">http://okulista.x.pl/rs/hl_foto.jpg</a><!-- m -->
Zdjęcia dokumentacji (książka ASO; przeglądy niemieckie; plik ok. 5MB): <!-- m --><a class="postlink" href="http://okulista.x.pl/rs/hl_dok.zip">http://okulista.x.pl/rs/hl_dok.zip</a><!-- m -->
Jest to model wyprodukowany pod koniec 1995 roku, czyli jak rozumiem z lektury forum jeden z ostatnich modeli. Auto nie ma i nie miało gazu. Auto zostało sprowadzone do Polski w sierpniu 2004 roku z Niemiec, gdzie miało trzech właścicieli. Obecny właściciel jest drugim właścicielem w Polsce i auto odkupił od znajomego.
Z książki serwisowej i innych dokumentów wynikają następujące przebiegi i daty:
WŁAŚCICIEL / DATA / PRZEBIEG
I wł DE od / 25.10.1995 / -
............./ 10.02.1996 /10000
............./27.04.1996 / 20432
............./26.07.1996 / 29976
............./......?......./ 40000
............./08.02.1997 / 53016
............./02.05.1997 / 61170
............./29.07.1997 / 70803
............./27.10.1997 / 79529
............./23.01.1998 / 89858
............./14.04.1998 / 99880
............./27.06.1998 / 111318
II wł DE od 04.09.1998 / -
............./05.11.1998 / 120123
............./29.11.1999 / 133362
............./15.11.2000 / 141515
............./15.11.2001 / 150513
............./02.04.2003 / 162000
III wł DE od/12.05.2003 / -
............./13.11.2003 / 178079
IV wł PL..../13.08.2004 / ?
V wł PL...../19.09.2005 / ?
Generalnie stan ogólny jest całkiem przyzwoity. Elektryka działa, skrzynia pracuje wg mnie poprawnie, auto jest dynamiczne, silnik również pracuje równo, klima działa, wnętrze nie jest zniszczone, w zawieszeniu cisza, blacharka w dobry stanie (choć nadkola były już poprawiona). Jazda próbna była moją pierwszą przejażdżką Hondą Legend i muszę przyznać, że komfort jest wysoki.
Klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, świece, olej silnikowy (aktualnie 10W40), olej w skrzyni, czujnik prędkościomierza (podobno były problemy z wariowaniem prędkościomierza) były wymieniane.
Aktualnie w aucie należałoby zrobić:
- na desce świeci się kontrolka TWS i kontrolka z oponą - właściciel twierdzi, że zapaliła się po wymianie klocków, po tym jak auto długo stało nieużywane pod jego nieobecność;
- przy hamowaniu czuć drgania kierownicy, które według właściciela były silniejsze zaraz po uruchomieniu auta i pierwszych jazdach autem po tym, jak je zaczął używać po dłuższej przerwie;
- do wymiany jest rozrząd - auto aktualnie ma na liczniku 211tkm; właściciel sądził, że w silniku jest łańcuszek i nic nie wymieniał, a z dokumentacji nie mogę ustalić czy i kiedy rozrząd był wymieniany;
- opony z przodu są do wymiany - są już mocno starte na wewnętrznej stronie - być może wynika to z nieprawidłowej zbieżności, bo czułem jak kierownica czasami dziwnie chciała "uciec" z rąk, szczególnie podczas skręcania
- właściciel zwrócił też uwagę na chłodnicę, że pojawił się na niej w górnej części, tam gdzie obudowa chłodnicy łączy się z żeberkami białawy nalot; pomimo tego auto nie ma i nie miało problemy z trzymaniem właściwej temperatury silnika.
Cena za auto to 8500zł.
Co myślicie na ten temat? Czy warto zainteresować się tym autem?
Ogólnie boję się problemów z przegrzewaniem silnika, kosztów obsługi, ale jednocześnie liczę na bezawaryjność i z tego też powodu mam pewien dylemat.
Od jakiegoś czasu regularnie przeglądałem oferty sprzedaży Hondy Legend i ostatnio natrafiłem na auto, które mi się spodobało i na temat którego o opinię chciałbym Was zapytać.
Dla informacji: wcześniej posiadałem Hondę Concerto 1994 (silnik D16A9, sprzedana), Audi 80 B4 Avant Quattro (2.3NG+GAZ; sprzedany) i teraz rozglądam się ponownie za Hondą. Rozważam zakup Hondy Accord Hatchback 2.0i 1997 lub Hondy Legend 3.2V6 KA7 1995. Wybór Hondy Accord to raczej wybór czysto zdroworozsądkowy: auto jest młodsze, oszczędny silnik, dość dobrze jak na Accorda wyposażone, dość powszechne (znane mechanikom, dostępność części).
Jednak moje serce (niestety/stety) bije dla Hondy Legend, którą sobie upatrzyłem i zastanawiam się nad kupnem. W związku z tym chciałbym prosić o Wasze opinie na temat tego auta na podstawie zdjęć i dokumentacji, jaka przy tym aucie się uchowała.
Zdjęcia dostępne są tu: <!-- m --><a class="postlink" href="http://okulista.x.pl/rs/hl_foto.jpg">http://okulista.x.pl/rs/hl_foto.jpg</a><!-- m -->
Zdjęcia dokumentacji (książka ASO; przeglądy niemieckie; plik ok. 5MB): <!-- m --><a class="postlink" href="http://okulista.x.pl/rs/hl_dok.zip">http://okulista.x.pl/rs/hl_dok.zip</a><!-- m -->
Jest to model wyprodukowany pod koniec 1995 roku, czyli jak rozumiem z lektury forum jeden z ostatnich modeli. Auto nie ma i nie miało gazu. Auto zostało sprowadzone do Polski w sierpniu 2004 roku z Niemiec, gdzie miało trzech właścicieli. Obecny właściciel jest drugim właścicielem w Polsce i auto odkupił od znajomego.
Z książki serwisowej i innych dokumentów wynikają następujące przebiegi i daty:
WŁAŚCICIEL / DATA / PRZEBIEG
I wł DE od / 25.10.1995 / -
............./ 10.02.1996 /10000
............./27.04.1996 / 20432
............./26.07.1996 / 29976
............./......?......./ 40000
............./08.02.1997 / 53016
............./02.05.1997 / 61170
............./29.07.1997 / 70803
............./27.10.1997 / 79529
............./23.01.1998 / 89858
............./14.04.1998 / 99880
............./27.06.1998 / 111318
II wł DE od 04.09.1998 / -
............./05.11.1998 / 120123
............./29.11.1999 / 133362
............./15.11.2000 / 141515
............./15.11.2001 / 150513
............./02.04.2003 / 162000
III wł DE od/12.05.2003 / -
............./13.11.2003 / 178079
IV wł PL..../13.08.2004 / ?
V wł PL...../19.09.2005 / ?
Generalnie stan ogólny jest całkiem przyzwoity. Elektryka działa, skrzynia pracuje wg mnie poprawnie, auto jest dynamiczne, silnik również pracuje równo, klima działa, wnętrze nie jest zniszczone, w zawieszeniu cisza, blacharka w dobry stanie (choć nadkola były już poprawiona). Jazda próbna była moją pierwszą przejażdżką Hondą Legend i muszę przyznać, że komfort jest wysoki.
Klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, świece, olej silnikowy (aktualnie 10W40), olej w skrzyni, czujnik prędkościomierza (podobno były problemy z wariowaniem prędkościomierza) były wymieniane.
Aktualnie w aucie należałoby zrobić:
- na desce świeci się kontrolka TWS i kontrolka z oponą - właściciel twierdzi, że zapaliła się po wymianie klocków, po tym jak auto długo stało nieużywane pod jego nieobecność;
- przy hamowaniu czuć drgania kierownicy, które według właściciela były silniejsze zaraz po uruchomieniu auta i pierwszych jazdach autem po tym, jak je zaczął używać po dłuższej przerwie;
- do wymiany jest rozrząd - auto aktualnie ma na liczniku 211tkm; właściciel sądził, że w silniku jest łańcuszek i nic nie wymieniał, a z dokumentacji nie mogę ustalić czy i kiedy rozrząd był wymieniany;
- opony z przodu są do wymiany - są już mocno starte na wewnętrznej stronie - być może wynika to z nieprawidłowej zbieżności, bo czułem jak kierownica czasami dziwnie chciała "uciec" z rąk, szczególnie podczas skręcania
- właściciel zwrócił też uwagę na chłodnicę, że pojawił się na niej w górnej części, tam gdzie obudowa chłodnicy łączy się z żeberkami białawy nalot; pomimo tego auto nie ma i nie miało problemy z trzymaniem właściwej temperatury silnika.
Cena za auto to 8500zł.
Co myślicie na ten temat? Czy warto zainteresować się tym autem?
Ogólnie boję się problemów z przegrzewaniem silnika, kosztów obsługi, ale jednocześnie liczę na bezawaryjność i z tego też powodu mam pewien dylemat.