Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Witam - przymierzam się do kupna Legenda GII
#11
Dzisiaj właśnie podjąłem decyzję o zakupie. Jeszcze temat dogaduję i wkrótce się pochwalę...
Odpowiedz
#12
no to kupiłś w końcu ? 8-)
v6
Odpowiedz
#13
Jeszcze nie... Jutro dopiero jadę. W Hondzie świeciła się kontrolka TCS wraz z kontrolką TWR (ta z oponą). Sprzedający zobowiązał się to naprawić i właśnie dzisiaj mnie poinformował, że usterka została usunięta. Został wymieniony jeden z czujników przy kole.

Notuje sobie na kartce jakie elementy mam sprawdzić i jutro jeszcze raz sprawdzę Hondę. Niestety wiem, że muszę zmienić rozrząd i pewnie w niedługim czasie chłodnicę... A więc kasa popłynie... Mam też obawy co do okrytego złą sławą na forach amerykańskich problemu BHG, czyli uszkodzonej uszczelki głowicy. Muszę się jeszcze raz temu dokładnie przyjrzeć. Najgorsze jest to, że problem może już trwa, ale jeszcze nie sposób będzie go zobaczyć/wyniuchać i jak znam życie, to pewnie ujawni mi się za kilkaset kilometrów...

Zobaczymy co z tego jutro wyjdzie...
Odpowiedz
#14
a czemu posądzasz to auto o BHG?
v6
Odpowiedz
#15
Jeszcze nie posądzam. Chcę tylko dokładnie to sprawdzić (na ile będę tylko w stanie). Podczas moich dotychczasowych oględzin nie stwierdziłem nic niepokojącego.
Generalnie na forach amerykańskich przewija się dużo postów o BHG i o tym jak problematyczna może być z tym czasami walka, dlatego wolałbym uniknąć kupna auta z takim właśnie problemem. Jestem ciekaw też na ile jest to problem spowodowany złą eksploatacją (męczenie zimnego silnika, słabej jakości (żrące) płyny chłodnicze, przegrzewanie silnika, złe odpowietrzanie itp) a na ile faktycznie wada fabryczna silnika.

Jeszcze pytanie: jak twardy powinien być górny wąż od chłodnicy? Czy przy wyłączonym i włączonym aucie jego twardość powinna być taka sama? Czy powinien dać się lekko ugniatać w dłoni/w palcach do np. połowy swojego przekroju? Czy może powinien zachowywać jakąś dość wyczuwalną sztywność?
Rozumiem, że gdy będzie twardy jak kamień (a więc przy użyciu dużej siły ugnie się ledwie co lub wcale) to już nie jest dobrze (ciśnienie w układzie chłodzenia).
Odpowiedz
#16
Uszczelki siadają w najmniej oczekiwanym momencie, zdarza się, że w samochodach o przebiegu 150 tyś km.

Generalnie wąż powinien zawsze się uginać, jeśłi nie możesz go ścisnać to lipa. Warto obejrzeć zbiorniczek wyrównawczy od środka(nleczko i bąblowanie)
v6
Odpowiedz
#17
No i byłem po auto, ale nie kupiłem... Odpaliłem auto by się rozgrzewało, włączyłem też klimę. Węże nagrzewają się poprawnie i nie są twarde (dają się ugniatać z normalną siłą). Na bagnecie brak "masła", w zbiorniczku płynu chłodzącego brak oleju, brak bąbelków. Przygazówka: nie dymi ani na czarno, ani na biało.
Pytacie zatem co nie tak? Przy następnej przygazówce pękła chłodnica (jeszcze oryginalna) w górnej plastikowej części i siknęło płynem aż po szybę przednią... Szczęście w nieszczęściu, że stało się to na postoju.
Stanęło na tym, że chłodnica zostanie wymieniona - wtedy podejdę do auta raz jeszcze.
Polecacie jakichś producentów chłodnic oprócz OEM?
Odpowiedz
#18
sorry, ale trzeba to było wykorzystać Uśmiech

fruu cena w dół jako, że nie ma zamienników (wersja oficjalna)

kupiłem do Acury swego czasu koyo za 4 stówki - bangla idealnie, pasuje również idealnie włącznie z rozmieszczeniem mocowań pod wentylator.

omijaj chłodnice z alledrogo.

polecam sklepy internetowe lub hurtownie motoryzacyjne.
v6
Odpowiedz
#19
No i Panie i Panowie stało się! Kupiłem Legenda Uśmiech
Odpowiedz
#20
no to gratulacje!!!


zapraszam do galerii i opisu nowego nabytku!

nareszcie KA7 w polifcie ! :mrgreen:
v6
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości