Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problem z przeniesieniem napędu
#1
Mam problem, dziś podczas jazdy nagle pojawił się zgrzyt i auto straciło napęd. Po ponownym uruchomieniu zgrzyty dalej się pojawiają ale tylko w pozycji R, D4,D3,D2,D1 w pozycji P i N jest cisza. Pytanie czy to skrzynia czy coś innego.

Po konsultacji telefonicznej z fachowcem od automatów ustaliliśmy, że to prawdopodobnie pół oś. Możecie mi polecić jakiś sprawdzony warsztat w okolicy Katowic, który fachowo by się temu przyjrzał.

z góry dzięki
Odpowiedz
#2
Możliwe.

choć wg mnie uszkodzeniu uległ dyfer czyli mechanizm różnicowy. Półoś (przegub)zanim nawali to ostrzega wyraźnymi trzaskami czy też klikaniem na zakrętach.

dobrą opinię mają goście z THB Honda między Katowicami a Mysłowicami. Choć nie korzystałem to nie mogę polecić osobiście. Jeśli jest taka sprawa do zrobienia to ogarnie to każdy kumaty mechanik, od znajomego wiem, że w Świętochłowicach takiego znajdziesz, ponoć robi dobrze i tanio. Będziesz zainteresowany to zorganizuję jakieś namiary.
v6
Odpowiedz
#3
Miałem przypadek, a właściwie siedziałem jako pasażer w Hondzie Concerto gdzie półoś się ukręciła, przegub był cały, pękło prawie że na środku półośki. Też wtedy myśleliśmy że to skrzynia...
Odpowiedz
#4
Przegub tez potrafi tak sie zachowywac, widzialem to w Preludzie Oczko
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#5
Pęknięta półośNa 99%
PROSTE SĄ DLA SZYBKICH SAMOCHODÓW A ZAKRĘTY DLA SZYBKICH KIEROWCÓW
JA KUDŁATY DURNOWATY REPERUJE STARE GRATYSzczęśliwy
Odpowiedz
#6
Chciałem trochę odkurzyć ten temat a właściwie problem.

Mój mechanik wybadał że przyczyną jest całkowicie wytarty wielowypust w mechanizmie różnicowym, stąd moje pytanie czy jest możliwość techniczna wymiany samego wielowypustu czy konieczna będzie wymiana całego mechanizmu??

pozdrawiam
Odpowiedz
#7
można wymienić wieloklin - jest to cały wałek atakujący, ale i tak wiąże się to z zakupem całego dyfra bo nikt tego w używkach osobno nie sprzedaje.

Polecam zakup całego elemntu i wymianę.

Sprawdź jeszcze wałek z wieloklinem w skrzyni, bo skoro jeden jest wytarty to możliwe, że i drugi, co się stanie jak założysz wytarty z niewytartym to chyba nie muszę mówić Oczko
v6
Odpowiedz
#8
WITAM

Muszę po raz kolejny odświeżyć ten wątek.
Minęły dwa miesiące a Legend dalej unieruchomiony:/

wyszło na to, że to nie pół oś ani przegub ale właśnie jak pisał Legend95 wałek łączący skrzynie z dyferencjałem. Niestety wielowypusty są zdarte do zera również w elementach w skrzyni a konkretnie w elemencie o oznaczeniu P5DA. Oznaczenia skrzyni to TP5AGA.

Moje pytanie brzmi; czy jest szansa dostania tych elementów osobno, ewentualnie czy, ktoś z Was posiada je w dobrym stanie do sprzedania.

Znalazłem jedynie w wykazie części http://www.hondaoriginalparts.com/honda_...d_01=21481 ale cena jest dość przytłaczająca.

Mechanik sugeruje mi zrobienie od zera tych części, znaleźliśmy jednego fachmana, który się tego podejmie (główny problem to utwardzenie). Loterią wydaje się być zakup używanych części niewiadomego pochodzenia, bo za chwile będzie ten sam problem. Zwłaszcza, że należało by zakupić dyfer (nie wiem czy wał jest dostępny osobno?) oraz skrzynie(zapewne w całości, chyba że ktoś ma ją już rozebraną)

Może ktoś ma takiego fachowca sprawdzonego, ewentualnie jakieś rozwiązanie tego problemu??

Wydaje Wam się dobrym pomysłem toczenie tych części??

Przesyłam linki do paru fotek opisywanych części wyjętych z auta:
www.monstermedia.pl/clients/img_4528.jpg
www.monstermedia.pl/clients/img_4530.jpg
www.monstermedia.pl/clients/img_4531.jpg
www.monstermedia.pl/clients/img_4532.jpg
www.monstermedia.pl/clients/img_4533.jpg
www.monstermedia.pl/clients/img_4534.jpg
www.monstermedia.pl/clients/img_4536.jpg
www.monstermedia.pl/clients/img_4537.jpg
www.monstermedia.pl/clients/img_4538.jpg
www.monstermedia.pl/clients/img_4539.jpg
www.monstermedia.pl/clients/img_4541.jpg

Z góry dzięki za pomoc i rady.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
#9
jak chcesz to dam ci numer do gości co ma na sprzedaż skrzynie z legenda co ma przejechane 75tys . za silnik i skrzynie chciał coś koło 3tys zł . nie wiem czy nie lepiej bedzie ci się opłacało kupić całą skrzynie .
Odpowiedz
#10
To wyślij namiary ( na maila najlepiej) zawsze warto sprawdzić ofertę.

Dzięki.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości