Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z czujnikiem ABS rozwiązany !
#35
Wczoraj zalozylem czujnik od mazdy 323F, najtanszy zamiennik jaki znalazlem na necie(koszt 30 zl Uśmiech). Tulejke mozna zrobic ze starego czujnika, jak to juz bylo tu wspominane. Mysle,ze oryginalna blaszke, ktora trzyma czujnik OEM, tez mozna wykorzystac do zamocowania zamiennika z mazdy(bede nad tym pracowal, to podziele sie spostrzezeniami).
Ciekawostka jest to,ze czujnik od KA8 wg mnie jest identyczny - to jest wrecz ten sam czujnik, rozni sie wykonaniem w sensie innej blaszki mocujacej i innych mocowan przewodu.
Teraz pare spostrzezen, czujnik OEM jest stozkowy, moze ciezko to zlapac, ale zaczyna sie od 23.5mm a konczy na okolo 23.0mm. Wydaje sie to logiczne, bo zabezpiecza przed mozliwoscia wpadniecia do srodka tarczobebna. W kazdym razie rozwiercanie oryginalnego czujnika wydaje sie najlepszym rozwiazaniem na tworzenie tulejki prowadzacej. Jesli ktos ma samozaparcie moze obrabiac tulejke na stozek, ale trzebaby sie troche namierzyc i nakombinowac. Sam czujnik robi sie bardzo latwo, uderzenie mlotkiem i caly precik srodkowy wraz z magnesem wypada, zostawiajac dokladnie obrobiony otwor, ktory mozna rozwiercac. Ja sama koncowke, czyli przejscie z fi14mm na fi15.2mm oddalem tokarzowi na mojej fabryce.
Przy samym montazu wyszly pewne bledy myslowe, obrobka w uchwycie na tokarce, a zmiana wymiarow tulejki zrobionej z czujnika, po wprasowaniu w otwor, to pewna komplikacja,najlepiej byloby rozwiercac czujnik majac go w otworze. U mnie pojawil sie problem z wlozeniem czujnika w tulejke, niestety musialem go intensywnie wbijac mlotkiem. Juz wtedy zalozylem ze nic z niego po tej operacji nie bedzie, a moje uczucie porazki poglebil fakt, ze ten "cycek" czujnika, ta koncowka precika wystajaca z niego, zaczela sie obracac, jakby byla obrobiona. Dokonczylem robote, "dokrecilem koncowke czujnika", ustawilem czujnik inaczej niz oryginal - to moze miec znaczenie, poskrecalem przewody "na partyzanta" bo nie mialem nawet pod reka lutownicy i ku mojemu zdziwieniu, po przekreceniu kluczyka lampka ABS magicznie zgasla. Ja bedac sceptycznie nastawiony, chociazby ze wzgledu na stan nowego czujnika, zrobilem krotka wycieczke, w przekonaniu,ze kontrolka zaraz sie zapali i spotkalo mnie poki co mile zaskoczenie, blad ABS nie wraca.
Przyznam, ze nie mierzylem sygnalow z poszczegolnych czujnikow, a jestem ciekaw jak zachowuje sie ten sygnal na tle reszty. Czujnik OEM jest zamocowany stycznie wzgledem pierscienia ABS, czyli ta koncowka czujnika jest ulozona stycznie do obwodu pierscienia, szczelina ma byc zawarta w przedziale 0.4-1mm. Sama koncowka czujnika jest grubsza w przypadku OEM(szerokosc ok.4.65mm) niz w przypadku zamiennika z mazdy (cos kolo 3.25mm), z tego wynika pewien klopot, bo szczelina pomiedzy pierscieniem a czujnikiem samorobka, ksztaltuje sie na poziomie okolo 2mm. Ja osobiscie wykonalem zabieg niestycznego zamocowania czujnika, przekrecilem go na tyle, zeby zmniejszyc szczeline w do 0.4mm w najwezszym przesmyku, potem ze wzgledu na ulozenie czujnika bedzie sie ona zwiekszac, jednak uznalem ze "srednia, zastepcza, wyimaginowana" wartosc szczeliny zmiesci sie w hondowskiej normie.

Bede kontynuowal testy tego rozwiazania, ale obawiam sie,ze moj czujnik predzej czy pozniej zawiedzie ze wzgledu na bledy koncepcyjne przy montazu. Niemniej jednak sam fakt wygaszenia kontrolek ABS przy takiej robocie na szybko, daje mi motywacje,zeby do tematu wrocic w sposob bardziej profesjonalny. W koncu cena czujnika okolo 900zl jest wystarczajacym argumentem.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Problem z czujnikiem ABS rozwiązany ! - przez Makukrak - 05-28-2016, 18:12

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości