Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czujnik ABS przód - uszkodzony przewód
#1
Informacja 
Stwierdziłem przerwę w linii czujnika ABS LP. Złącze jest dostępne po wyjęciu akumulatora. Pomiar poprawny u mnie (1998 rocznik) 849 omów. Na tej stronie miałem przerwę na przewodzie. Czujnik ABS można wymontować bez problemu a kabel można odłączyć od samego czujnika podważając odpowiednio blaszkę zabezpieczającą na czujniku. Wyjdzie wtyczka żeńska z czujnika. Można sobie zmierzyć sam czujnik omomierzem. Sam kabel był przerwany w środku na zgięciu. Jak do tego można   dojść ? Zasiliłem sobie fazą (230V) jeden z przewodów - oczywiście bez czujnika - i mierzyłem detektorem fazy, tzn. FAZER 777 dostępnym w sklepach elektrycznych. W miejscu przerwy oczywiście FAZER przestaje "świecić". Polutowałem zerwane żyły i ABS jest OK. Z tylnym czujnikiem udało się spryskać złącze w okolicach tłumika preparatem Kontakt WL i też było OK. Chociaż raczej przy okazji po prostu zmieniłem trochę ustawienie geometryczne żył i kabel ma teraz przejście. Podejrzewam, że tylne przewody też mogą dostać przerwy (naturalne zużycie na zgięciach). Druga sprawa : mój rocznik (98) nie ma modułu ABS w miejscu gdzie powinien być wg SERVICE MANUAL, a zmostkowanie złącza diagnostycznego nic nie wnosi. Jednak jeśli macie przerwę na przewodzie ABS to kontrolka zaświeci od razu a nie po ruszeniu. Do tego mój rocznik ma inny wygląd pompy ABS (bez drugiego zbiorniczka płynu) i widocznie sama w sobie zawiera sterownik o czym manual nie wspomina. Pomysł z FAZER777 jest dość ryzykowny jeśli ktoś uziemi niepotrzebnie drugi przewód (np. niebieski) a zasili biały. Wtedy może przebić izolację międzyżyłową kabla ABS. Dość trudno jest też poodginać wszystkie blokady kabla żeby nic nie uszkodzić.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości