Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kontrolka TCS + ciśnienie w oponach G2
#1
Chyba jestem bliski poddania się.

Otóż nie potrafię sobie poradzić z włączająca się kontrolką od ciśnienia powietrza w kołach, po stweirdzeniu błędu automatycznie wyłącza się TCS co również jest sygnalizowane kontrolką.

Do tej pory zrobiłem:

-napompowane ciśnienie zgodnie z fabrycznym i sprawdzenie dokładnym miernikiem elektronicznym
-fabryczny rozmiar opon.
-na każdej z osi opony równomiernie względem drugiej(po przeciwnej stronie) zużyte.

Nie pomaga nic z powyższych. Ciekawe jest to, że niekiedy jestem w stanie przejechać nawet 200km bez pojawienie się problemu, zauważyłem, że coś niedobrego dzieje się tylko przy skrętach Zdezorientowany Choć nie jest to regułą.

Niedawno uszkodzona została opaska metalowa przegubu przy czujniku ABS, poluzowała się no i siła odśrodkowa zrobiła swoje, wszystko zostało ładnie obrzygane smarem. Wyczyściłem wszystko wokół, Opaska jest nowa-fabryczna nie zawadza czujnikowi ani go nie uszkodziła.

ABS korzystający z czujników przy kołach działa bez zarzutu.

co o tym myśłicie Huh ?
v6
Odpowiedz
#2
TCS jest ładnie opisany w manualu od str 19-90. Masz schematy, zasadę działania itp.
http://service.arnach.net/index.php
Odpowiedz
#3
więc tak.


żadnych błedów dopóki nie zwarłem kostki testowej

wyszło coś takiego:

http://www.youtube.com/user/HondaLegend1...NAfs1iRy4g

Błąd TCS to 1 długi i jeden krótki czyli 21, tak?

błędy D4 to 16, 5, 7, 8, dobrze mówię?

Jeśłi chodzi o błędy D4 to nie wiem jakim cudem je komputer widzi skoro nie ma ich żadnych symptomów przypisanych do tych błędów występujących podczas jazdy, w/w kontrolka też nic nie sygnalizuje.

Po resecie kompa na bezpieczniku ACG i ABS B2 brak jakichkolwiek błędów. Co jest logiczne.

Znalazłem procedurę uczenia systemu TWS (ciśnienie w kołach) nowego rozmiaru opon. Robiłem to bez usuwania błędów już zapisanych, być może dlatego to nie pomogło. Jutro spróbuję jeszcze rez ale po zresetowaniu kompa.
v6
Odpowiedz
#4
jest pewien postęp.

błąd to faktycznie 2-1, czyli steering wheel angel sensor(SWAS).

idąc dalej, udało się ustalić, że problem leży w braku przejścia na jednym z przewodów SWAS (lt green/black) do kompa TCS. Sprawdziłem to próbnikiem i rzeczywiście, zgadza się. Pytanie najważniejsze, jaka jest droga przewodu lt green/black ze SWAS do kostki przy jednostce TCS za tylnym siedzeniem?

Przewody idą lewą stroną wzdłuż progu czy drugą?

dobrze by było wiedzieć zanim spruję pół auta Duży uśmiech


EDIT

kończąc ten monolog prace zakończone znalezieniem i usunięciem usterki.
Montowałem halogeny na oryginalnych wiązkach, wiązkach z zestawu kwadratowych halogenów przedliftowych. Brakowało kabelków przewodach do TCS, gdzięs tam jeden przewód od SWAS był niepodpięty, a drugi zmieniony miejscem. Ot przyczyna. Zmyliło mnie to, że od czasu wystąpienie usterki miałem problem z ciśnieniem w kole, więc przez długi czas sądziłem, że to jedynie sprawa uciekającego powietrza. Co ciekawe, błąd wyświetlał się nieregularnie co nie sugerowało przerwy w przewodach. Tematu nie drążyłem ponieważ założyłem, że TWS nie jest doskonały w swym działaniu. Błąd.


BTW manual jak zawsze stał się nieodzowny Język
v6
Odpowiedz
#5
(06-26-2011, 20:27 )Legend95 napisał(a): Tematu nie drążyłem ponieważ założyłem, że TWS nie jest doskonały w swym działaniu. Błąd.

To co małe żółte główki wymyśliły te 20 lat temu to wtedy nam w tych chłopskich łbach się nie śniło. Tego się trzymam jeśli chodzi o hondę. Dobrze, że się sprawa wyjaśniła.
Odpowiedz
#6
Nie zorientowałem się, że wiązka do halogenów różni się między sobą rocznikami. Terazjuż wiem, że wszystko nalezy 28x sprawdzać.

cieszę się, że to zrobiłem bo w nocy 2 pomarańczowe kontrolki żyć mi nie dawały. Pora na kolejne prace!
v6
Odpowiedz
#7
Maniak Uśmiech
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości