honda legend - strona główna

Pełna wersja: znikają bięgi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam wszystkim mam taki problem iż w moim legendzie w skrzyni automatycznej znikają biegi i zdarza się to coraz częściej. Wie ktoś co może być przyczyną ?bo po wyczytaniu błędów wyszło na nm speed sensor..
da się wyczyścić ten czujnik prędkości skrzyni?? Coś pomoże to? A jak nie to jakie koszta nowego.
To jest czujnik elektryczny więc czyszczenie nie pomoże.
Tylko wymiana na sprawny.
Nawet chyba mam taki Oczko
(05-23-2015, 16:57 )Peter napisał(a): [ -> ]To jest czujnik elektryczny więc czyszczenie nie pomoże.
Tylko wymiana na sprawny.
Nawet chyba mam taki Oczko

masz taki?? 
Za opisywany problem może odpowiadać zespół czujników i zawór elektromagnetycznego sterowania skrzynią.
Należy oczywiście najpierw wyklucz problemy mechaniczne i z olejem ( zła jakość, niski stan oleju, itp. ).
W tym przypadku jednak wskazanie komputera  jest według mnie rozstrzygające.
Na załączonym zdjeciu są trzy elementy:

1. NM SPEED SENSOR
2. NC SPEED SENSOR
3. LOCK UP CONTROL SOLENOID VALVE ASSEMBLY.

Wszystkie trzy synchronizują prace solenoidów w skrzyni oraz sprzęgła więc błąd odczytu z tych czujników może powodować ciężką ( wydłużoną ) zmianę biegów, przycięcia, wypadanie biegów, itp.
Według mnie jak juz dobierać się do tego czujnika to wymienić je wszystkie - robota ta sama a wszystkie potencjalne problemy ze sterowaniem będą wyeliminowane.

[Obrazek: 599bda9a0f3df841m.jpg]
(05-24-2015, 19:12 )Peter napisał(a): [ -> ]Za opisywany problem może odpowiadać zespół czujników i zawór elektromagnetycznego sterowania skrzynią.
Należy oczywiście najpierw wyklucz problemy mechaniczne i z olejem ( zła jakość, niski stan oleju, itp. ).
W tym przypadku jednak wskazanie komputera  jest według mnie rozstrzygające.
Na załączonym zdjeciu są trzy elementy:

1. NM SPEED SENSOR
2. NC SPEED SENSOR
3. LOCK UP CONTROL SOLENOID VALVE ASSEMBLY.

Wszystkie trzy synchronizują prace solenoidów w skrzyni oraz sprzęgła więc błąd odczytu z tych czujników może powodować ciężką ( wydłużoną ) zmianę biegów, przycięcia, wypadanie biegów, itp.
Według mnie jak juz dobierać się do tego czujnika to wymienić je wszystkie - robota ta sama a wszystkie potencjalne problemy ze sterowaniem będą wyeliminowane.

[Obrazek: 599bda9a0f3df841m.jpg]

słuchaj wymieniłem czujnik i jeden potem i drugi i nic ciągle to samo. Bieg jest zaraz znika i jak zgaszę auto poczekam chwile i odpalę to znowu jest ale tylko na chwilę. Dziwnie silnik pracuję tak jakby gdzieś do skrzyni nie dostawał się olej. Pomoże ktoś??
Moze trzeba przepłukać skrzynię olejem albo pozostałe czujniki zdiagnozować i ewentualnie wymienić.
(07-13-2015, 6:06 )Peter napisał(a): [ -> ]Moze trzeba przepłukać skrzynię olejem  albo pozostałe czujniki zdiagnozować i ewentualnie wymienić.

Wymieniłem oba a te dwa naboje co puszczają olej sprawdzałem i działają. Nie podoba mi się jak ta skrzynia chodzi tak jakby olej gdzieś nie szedł a nie dawno był wymieniany olej..
Mnie ostatnio zupełnie zniknął 2gi bieg - skrzynia na śmietnik.
(07-13-2015, 20:20 )Khaito napisał(a): [ -> ]Mnie ostatnio zupełnie zniknął 2gi bieg - skrzynia na śmietnik.

namyślam się nad wymianą skrzyni
Stron: 1 2